استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سه بعدی


دکور دیوار قرار گرفته پشت تلویزیون، به ویژه امروزه مورد توجه جوان ها و خانواده هاست. این دیوار از مهمترین بخش های طراحی داخلی یک ساختمان به شمار می رود و می توان به شکلی زیبا آن را دکور کرد. اگر شما هم قصد استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با کاغذ دیواری های سه بعدی

این مدل از کاغذ دیواری به لحاظ طرح، واقعی به نظر می رسند و این تنها تفاوت آنها با کاغذدیواری های معمولی است تا با خطای دید حس زنده بودن تصویر را به بیننده القاء کنند. کیفیت چاپ و جنس آنها در زیبا به نظر رسیدن این محصول بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به مشخصات، مزیت ها، انواع، طرح های جدید این کالا، نکات مهم در زمان خرید و قیمت آنها اشاره می کنیم. کاغذ دیواری لوکس

مشخصات کاغذ دیواری پشت تلویزیون

امروزه اغلب افراد در خانه علاقه ای به خالی بودن پشت فضای تلویزیون ندارند و عمدتا از دکورهای مختلفی برای پر کردن فضای پشت تلویزیون استفاده می کنند. استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون، به شکلی باید باشد که تلویزیون در قلب آن بدرخشد و بخشی از طراحی فضای کاغذدیواری به نظر برسد.

معمولا برای آنکه تلویزیون نمای مناسبی در این کاغذدیواری داشته باشد، فضایی خالی در قسمت میانی و پایینی آن طراحی می شود. برخی مدل های کاغذدیواری وجود دارند که پشت LED آنها در قسمت سمت چپ یا راست و پایین آنها این فضای خالی تعبیه شده است. زمانی که افراد این کاغذدیواری را خریداری می کنند، می توانند تلویزیون را در بخش پایین قرار داد و یک سبک خاص برای دیده شدن را خلق کرد. اما وجود این فضا را امروز در اغلب کاغذدیواری ها، در وسط آنها می بینیم.

انواع الگو کاغذدیواری پشت تلویزیون

همانطور که گفتیم استفاده از کاغذدیواری پوستر دیواری سه بعدی پشت تلویزیون را امروز برای بیشتر خانه هایی که دارای ال سی دی و ال ای دی هستند، شاهد هستیم. در طراحی این کاغذدیواری ها، شاهد یک سادگی کلی هستیم و معمولا از طرح های شلوغ در طراحی آنها استفاده نمی شود. همچنین این طرح ها به شکلی طراحی شده اند که چندان ذهن مخاطب مشغول واکاوی آنها نشود تا افراد در زمان نشستن روبروی تلویزیون، تمرکز خود را از دیدن برنامه ها از دست ندهند.

کاغذدیواری سه بعدی
کاغذدیواری سه بعدی پشت تی وی

طرح های کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون

افرادی که به استفاده از کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون اقدام کرده باشند، اغلب شاهد این موضوع هستند که این کاغذدیواری ها دارای الگوهای هندسی، طرح های اسپرت، گل های طبیعی و فانتزی، منظره های طبیعی، تصویر ورزشکاران و هنرمندان و … می شود.

جدیدترین کاغذدیواری های پشت تلویزیون

استفاده از کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون با طرح های زیبای گل، معمولا در پشت تلویزیون امروز رواج بیشتری دارد. این ها عمدتا طرح هایی صمیمی و گرم داشته و رنگ آمیزی خنثی و ملایمی دارند و سبب ایجاد تعادل طبع در بیننده می شوند.

نکات مهم در زمان خرید کاغذدیواری سه بعدی

در زمان خرید و استفاده از کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون باید نکاتی را مد نظر قرار داد، از جمله آنکه:

  • در زمان خرید کاغذدیواری باید به اندازه آنها مطابق با فضای موجود توجه داشت تا کاغذدیواری را خریداری کرد که هم اندازه، اندازه تلویزیون شما باشد و بعد از نصب فقط پشت تلویزیون را نپوشاند، بلکه از اطراف هم قابل مشاهده باشد.
  • حتما در زمان خرید آن را با سلیقه و نیاز خود مطابقت دهید تا بعد از مدتی از کاغذدیواری که انتخاب کرده اید، دلزده نشوید و کاغذدیواری جذاب با طرح مد روزی را انتخاب کنید که پس از مدتی کهنه نشده و طرح آن قدیمی به نظر نرسد.
  • بهتر است در زمان انتخاب این کاغذدیواری ها به تم و دکور فضای موجودتان توجه داشته باشید تا کاغذدیواری خریداری شده از ترکیب رنگ مناسب با مکان شما برخوردار باشد، به جنس و کیفیت این کاغذدیواری ها و قابلیت شستشوی آنها هم دقت نظر داشته باشید.

مزایای استفاده از کاغذدیواری دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

چنانچه این کاغذدیواری ها مناسب با فضای منزل فرد انتخاب شوند، فضا را بسیار چشم نواز و دگرگون می کنند. اما اگر در این زمینه انتخاب نادرستی داشته باشید، حتما فضای شما دلگیر یا کوچک جلوه خواهد کرد. در عین حال انتخاب و خرید این کاغذدیواری ها مزیت های متعددی دارد از جمله آن که سبب از میان رفتن سادگی و یکنواختی فضای پشت تلویزیون می شود.

جنس های مختلف کاغذدیواری سه بعدی

عمدتا شاهد عرضه این کاغذدیواری ها در 7 جنس مختلف هستیم که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  1. جنس کتان و چرم ترک
  2. هلندی (اوکسین)
  3. مارس
  4. الماسی
  5. آلفا
  6. نانو پشت الیافی
  7. پارچه ای (پنبه و کتان)

شیوه نصب کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون

شیوه نصب این کاغذدیواری ها بسیار مهم است. جهت نصب این کاغذدیواری ها بهتر است از چسب های دو طرفه برای چسباندن آنها استفاده کرد. به منظور جلوگیری از ایجاد خط و خش روی کاغذدیواری ها در زمان نصب باید نهایت دقت را داشت. بهتر است قبل از نصب، حتما در مورد سالم بودن دیوارها اطمینان حاصل کنید و از نصب آن روی دیوارهای دارای نم و رطوبت بپرهیزید.

قیمت کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون
کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون

قیمت کاغذدیواری سه بعدی

قیمت این کاغذدیواری ها به مولفه های متعددی همچون جنس، مدل، طرح، رنگ و ابعاد آن ها، برند تولید کننده و کیفیت چاپ آنها بستگی دارد. مسلما کاغذدیواری هایی با کیفیت چاپ بالا، اندازه بزرگ تر، دارای طرح های ویژه از قیمت بالاتری برخوردارند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی نحوه استفاده از کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون و نکاتی که باید در زمان خرید آن ها، به این مولفه ها توجه کنید اشاره کردیم. فروشگاه ها و اماکن مختلفی به فروش این کالا با قیمت های متنوع می پردازند، بهتر است قبل از خرید درباره جنس، کیفیت، طرح دلخواه و قیمت این محصول تحقیق کافی داشته باشید تا متحمل ضرر مالی نشده و کالای انتخابی را مناسب با نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید، خریداری کنید.

سوالات متداول استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

  1. بهترین مارک کاغذدیواری سه بعدی پشت تلویزیون چیست؟
    وال کینگ و الکویست
  2. آیا این کاغذدیواری ها یک تکه هستند؟
    خیر برخی دو تکه و یا چند تکه اند.
  3. آیا این کاغذدیواری ها در برابر تابش نور خورشید از دوام کافی برخوردارند؟
    بله آنها در برابر تابش نور آفتاب مقاوم اند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 13 =