کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

کاغذ دیواری برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی


دکوراسیون اسکاندیناوی دارای طراحی داخلی زیبا و نوردیک بوده و از پیچیدگی های جالبی برخوردار است. این سبک مینیمالیسم، با طراوت و بسیار جذاب است. اگر قصد دارید فضای دلخواه تان را کاغذ دیواری نمایید و به دنبال نوع مناسب آن با دکوراسیون اسکاندیناوی هستید، این مطلب را دنبال نمایید. در ادامه این مطلب ما به این موضوع می پردازیم که کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، معمولا سبک محبوب، شیک و وینتیج است که نشات گرفته از دکوراسیون داخلی کشورهایی همچون:

  • دانمارک
  • نروژ
  • سوئد
  • فنلاند
  • ایسلند و کشورهای شمال اروپاست.

کاغذ دیواری متناسب با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چیست؟ باید بدانید که معمولا برای این سبک از کاغذدیواری های انتزاعی استفاده می کنند. این نوع کاغذ دیواری از پیچیدگی های خاصی برخوردارند و خلاقیت و جذابیت در آنها موج می زند. در کاغذ دیواری های انتزاعی بیشتر از شکل ها، گل و برگ و اشکال هندسی استفاده می کنند که عمدتا نیاز به تفسیر داشته و با رنگ های درخشان و گیرا چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
اگر همچنان این سوال که چه طرح کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی مناسب است؟ ذهن شما را به خود مشغول کرده باید در پاسخ آن بگوییم که در مدل های اسکاندیناوی معمولا از طرح های پتینه و آثار زمان استفاده می کنند. رنگ کاغذ دیواری ها عمدتا به رنگ های:

  • صورتی
  • سفید
  • سبز
  • خاکستری
  • و وانیلی است.

استفاده از کاغذ دیواری مدرن در این سبک از دکوراسیون بسیار مناسب است از جهت سادگی و مینیمال بودن طرح  اسکاندیناوی.

سبک وینتیج نیز یکی دیگر از الگوهای رایج مورد استفاده در کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون اسکاندیناوی است. در این نوع کاغذ دیواری در مقیاس کوچک از طرح های گرافیکی بسیار زیبا با رنگ های متنوع استفاده می شود.
حتما این موضوع که برای اتاق کودک چه طرح کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی مناسب است؟ دغدغه شما نیز بوده است. در مورد اتاق های کودک باید از طرح های خلاقانه که دربرگیرنده طرح های هندسی و گرافیکی هستند استفاده نمود. معمولا در این نوع کاغذ دیواری ها که قرار است برای اتاق کودک استفاده شود، از نقش های حیوانات و یا طبیعت زیاد استفاده می شود.
در زمینه رنگ کاغذ دیواری هم باید گفت بیشتر از رنگ های روشن و آرام که حس آرامش و استراحت را برای آنان به همراه آورد در طراحی کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک به سبک اسکاندیناوی استفاده می شود.

کاغذ دیواری با طرح اسکاندیناوی برای آشپزخانه
کاغذ دیواری با طرح اسکاندیناوی

کاغذ دیواری با طرح اسکاندیناوی برای آشپزخانه

آشپزخانه جایی است که همواره در آن حس زندگی جاری است. در کاغذ دیواری هایی که برای این قسمت استفاده می کنند به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی معمولا از نقوش بسیار ظریف استفاده می شود. با استفاده از گل های بسیار ساده و طرح های هندسی و گرافیکی ساده و زیبا در کاغذدیواری های مناسب برای این بخش، به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی محیطی جذاب و الهام بخش برای آشپزی ایجاد می گردد.

کاغذ دیواری با طرح اسکاندیناوی برای اتاق های خواب

اگر به دنبال این پاسخ این سوال هستید برای اتاق های خواب کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چه چیزی مناسب است؟ بهتر است بدانید که برای اتاق های خواب معمولا از کاغذ دیواری هایی استفاده می شود که دارای موارد زیر باشند:

  • طرح های تاریخی
  • طرح های حاوی عناصر چوبی بسیار ظریف
  • گل های ساده و لطیف

کاغذ دیواری با طرح اسکاندیناوی برای نشیمن و هال

معمولا برای قسمت هال و پذیرایی از ترکیب رنگ های سیاه و سفید در کاغذ دیواری های متناسب با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی استفاده می شود. در این کاغذ دیواری ها بیشتر از طرح های مدرن و نوین بهره می گیرند تا حس خوبی را به افراد منتقل نمایند.
تنوع طرح و رنگ در کاغذ دیواری به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی موج می زند و همواره حس زیبایی و جاری بودن زندگی را به کاربران منتقل می نماید.
همچنین در سبک اسکاندیناوی معمولا از کاغذ دیواری های بافت دار نیز زیاد استفاده می شود که تولیدکنندگان ایرانی هم به تولید این سبک پرداخته اند. در این سبک از طرح کاغذدیواری به سبک اسکاندیناوی، الگوهای ساده و ظریفی بکار گرفته می شود. استفاده از این کاغذدیواری ها به ویژه برای دیوارهای برجسته می تواند کارامد باشد و به جذابیت بصری محیط بیفزاید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه در بین ایرانیان استفاده از کاغذدیواری های مختلف رواج بسیار زیادی یافته، سبک اسکاندیناوی نیز توانسته جایگاه خوبی در این زمینه بین ایرانیان بیابد. از این نوع کاغذ دیواری برای قسمت های مختلف منازل همچون اتاق کودک، پذیرایی، اتاق خواب و حتی گاهی در حمام های مدرن استفاده می شود. در پاسخ به این سوال که چه طرح کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی مناسب است؟ باید گفت تولیدکنندگان کاغذدیواری های تولید شده به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی در ایران معمولا می کوشند تا هماهنگی طرح و رنگ را در این نوع کاغذدیواری ها رعایت کنند.
سبک دکوراسیون اسکاندیناوی معمولا به کاربرد رنگ های سرد و خنثی، بکار بستن مواد طبیعی و نورپردازی ساده شهرت دارد. در بک مدرن آن نیز به زیبایی و راحتی اهمیت داده شده است. رنگ های پاستلی، خاکستری و سفید رایج ترین رنگ های مورد اسفاده در کاغذدیواری های تولیدی به سبک اسکاندیناوی است.
با این اوصاف این کاغذ دیواری ها می توانند جایگزین مناسبی برای رنگ، چوب و دیگر موارد پوشش دهنده سطوح و دیوارهای منازل باشند.

کاغذدیواری های طرح اسکاندیناوی
کاغذدیواری زیبا

سوالات متداول کاغذ دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

  1. رنگ های پر کاربرد در کاغذدیواری های به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی کدامند؟
    معمولا از رنگ های طبیعی همچون زرد و سبز و بیشتر رنگ های خنثی و سرد همچون سیاه و سفید، آبی و خاکستری استفاده می کنند.
  2. کدام سبک ها روی کاغذدیواری هایی که به سبک اسکاندیناوی تولید می شوند اثرگذار بوده اند؟
    معمولا سبک هایی که در کاغذ دیواری های کشورهای نروژ، دانمارک و سوئد کار می شود را می توان در کاغذ دیواری های به سبک دکوراسیون اسکاندیناوری نیز دید.
  3. شعار معروف اسکاندیناوی ها در زمینه تولید کاغذ دیواری به سبک آنان چیست؟
    شعار معروفی دارند که ترجمه آن این است که کیفیت از کمیت مهمتر است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 11 =