نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها

نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها

طراحی دکوراسیون دیوارها


تا چه اندازه با نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها آشنایی دارید؟ دکور دیوار اصطلاحی است که به انواع وسایل تزئینی که بر روی دیوار آویزان می‌شوند، از بوم نقاشی گرفته تا آویزان کردن انواع قاب، تزئین دیوار با نمد، سنگ آنتیک، سبد حصیری، پروانه کاغذی، ریسه و نور، شلف و نقشه، کاغذ دیواری، قراردادن مجسمه و سایر تزئینات خلاقانه، اشاره دارد. دکور دیواری که برای خانه شما مناسب‌ تر است، بر اساس تم، طرح، رنگ و سبک منحصر به فرد مدنظر شما تعیین می‌شود.
می‌توانید از میان گزینه‌ های مختلف دکور دیوار از جمله کشیدن نقاشی روی بوم، چاپ عکس و قرار دادن آن در قاب‌های مختلف (هنری، فلزی، چوبی، اکریلیک)، آویزان کردن تقویم دیواری، آویزان کردن ساعت و … گزینه دلخواه را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها، استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از تزئینات دکوری بر روی دیوار هر اتاق، جلوه بصری آن را کامل می ‎‌کند. هیچ‌ کس دیوارهای سفید و خالی را نمی‌‌پسندد، با استفاده از کاغذ دیواری در طرح‌ ها و رنگ‌ های زیبا می‌ توانیم دیوارها را از حالت سادگی و یکنواختی در بیاوریم.

از محصولات زیگموند: کاغذ دیواری قابل شستشو

دکوراسیون دیوارها
استفاده از کاغذ دیواری

ایده حرفه ای برای پوشش ستون ها

راه های متفاوت جهت طراحی دکوراسیون دیوارها

  • رنگ‌های دلنواز
    می‌توانید دیوار هر اتاق را بسته به نوع کاربری یک رنگ خاص بزنید و جهت مرزبندی مشخص رنگ‌ها از نوارهای دکوراتیو، کمک بگیرید. با تعیین پالت رنگ مناسب برای فضای شما، ظاهر خانه زیباتر می‌شود. به کارگیری چند سایه رنگی دیوارها را بلندتر نشان می‌دهد، برای این کار رنگ دیوارها را مشابه مبل‌ها انتخاب کنید.
  • قراردادن مجسمه بر روی شلف‌های دیواری
    یک قطعه دکور دیواری که به خوبی انتخاب شده است، می‌تواند حس بافت را به فضای کاری شما القا کند. در این مورد لازم نیست دکورتان را فقط به آویزان کردن تابلوهای نقاشی روی دیوار محدود کنید. قراردادن یک مجسمه یا جعبه‌ های دکوری زیبا روی شلف‌ های دیواری نیز می‌ تواند به عمق‌  بخشیدن دیوار اتاق‌ ها کمک کند.
  • آویزان‌کردن بوم‌ های نقاشی الهام بخش
    از جمله نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها آن است که یک نقطه کانونی را روی دیوار برای آویزان کردن بوم نقاشی در نظر بگیرید. وقتی شما یا مهمانانتان وارد اتاق می‌شوید، چشم شما به طور خودکار به این نقطه خاص جلب می‌شود.
    این مناطق توجه را به خود جلب می‌کنند و در فضا پویایی ایجاد می‌کنند. می‌توان از آن‌ها برای ایجاد احساس بزرگ تر بودن فضای اتاق و منزل، برجسته‌کردن یک ویژگی خاص یا حتی برای شروع مکالمه استفاده کرد. با قرار دادن نقاشی دیواری خود در این نقطه، می‌توانید حس کل اتاق را تغییر دهید.
    یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها آن است که با قراردادن تابلویی که با رنگ کوسن، فرش و دکور منزل تناسب دارد، یک هارمونی خوب ایجاد کنید. همچنین استفاده از رنگ روشن و قراردادن چند تابلو عمودی کنار هم روی دیوار، اتاق را بزرگ‌تر نشان دهید.
  • خرید وسایل تزئینی
    با استفاده از محصولات دکور مناسب دیوار، می‌توانید فضای نشیمن خود را از سادگی و یکنواختی درآورید و آن را به چیزی متمایز و پر جنب و جوش تبدیل کنید. برای مثال در کنار دیوار نزدیک شومینه می‌توانید از پروانه های تزئینی استفاده کنید یا نزدیک درب ورودی یک آینه نصب کنید.
    همچنین می‌ توانید با جستجوی آنلاین برای دکوراسیون منزل در فروشگاه‌های اینترنتی، برخی از آثار هنری باشکوه را خریداری کنید، این موضوع یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها به شمار می‌رود. استفاده از دکور دیواری با رنگ‌ آمیزی خوب می‌تواند یک مکان مبله ارزان قیمت را به مکانی پیچیده و زیبا تبدیل کند که به سادگی با افزودن رنگ به دیوارها جذاب شوند.
    خانه‌ای را در نظر بگیرید که با انبوهی از دکورهای دیواری با مهارت نقاشی شده و مبله شده است، زیبایی و جذابیت چنین مکانی غیرقابل انکار است.
  • افزودن بافت
    افزودن بافت به دیوارها بسیار مهم است، زیرا تأثیر فضای داخلی اتاق و جذابیت خانه را افزایش می‌دهد. می‌توانید از انواع چوب به ویژه روکش‌ های چوب ترموود یا ترمووال که به راحتی فرسوده نمی‌شوند، طرح‌های زیبایی مثل پازل، پارکت، مربع مربع‌های کوچک و … را روی دیوار ترسیم کنید.
    دیوارپوش‌ های فومی یکی از این بافت‌هاست که معمولا از جنس PVC بوده و دارای لایه‌ای چسبنده در پشت خود هستند و به هر قسمت روی دیوار به دلخواه، می‌ توان آن‌ ها را چسباند. میکروسمنت ‌لایه‌ هایی با ترکیب سیمانی‌ اند که به شکل بافت می‌ توانند روی دیوارهای اتاق پذیرایی یا سایر اتاق‌ های منزل یا محل کار، ظاهری زیبا ایجاد کنند.

    کاغذ دیواری
    راه های متفاوت جهت طراحی دکوراسیون دیوارها

نتیجه گیری

اخیرا دکوراسیون دیوار به یکی از اجزای مهم طراحی داخلی تبدیل شده است. افراد در زمان خرید منزل معمولا دکور دیوار را نادیده می‌گیرند. با این حال، اکنون همه می‌دانند که اگر نوع مناسبی از دکوراسیون دیوار را انتخاب کنند، می‌ توانند زیبایی و حس کل خانه را به میزان قابل توجهی دلپذیر کنند.
اگر هنوز در حال فکر کردن درباره نحوه دکوراسیون دیوارهای خود با وسایل تزئینی دیواری هستید، می‌توانید اطلاعات بالا را بخوانید تا بدانید دکوراسیون دیوار چه جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشد و چرا اهمیت دارد که دکوراسیون دیوار را در خانه خود بگنجانید. پشت تلویزیون و آکواریوم و یا بالای شومینه نیز می‌توان از بافت‌ های مختلف استفاده کرد.

سوالات متداول نکات مهم در طراحی دکوراسیون دیوارها

1.آیا از پنل لمسه جهت طراحی دکور دیوار می‌توان استفاده کرد؟

بله این‌ها قطعاتی با اندازه‌های مختلف با زیره MDF یا چوب‌اند که رویه پارچه‌ای یا چرمی داشته و می‌توان در قسمت پایین یا بالای دیوار به عنوان پوششی جذاب از آن‌ها استفاده کرد.

2.وجود دکوراسیون دیوار چه نقشی در طراحی داخلی منزل بر عهده دارد؟

قطعا فضا را کامل می‌کند. اگر بخواهید وارد خانه‌ای شوید که هیچ تزئین یا نقاشی دیواری ندارد، بلافاصله احساس ناقص بودن پیدا می‌کنید. ممکن است به نظر برسد که هیچ‌کس واقعاً در این فضا زندگی نمی‌کند، یا حتی ممکن است تصور کنید که صاحب خانه به تازگی به آن خانه نقل مکان کرده است در حالیکه مثلا می‌توانید با نصب چند قاب عکس هم‌اندازه یک ریتم خاص ایجاد کنید.

3.در خانه‌هایی با دیوارهای یک رنگ یا کفپوش در سراسر اتاق با بافت یکسان از چه نوع دکور دیواری استفاده کنیم؟

با استفاده از متریال و طراحی زیبا و نشاط‌ آور مانند نصب آینه، دیوار سبز (کاشت گیاه در بخشی از دیوار)، ماربل شیت، آجرهای تزئینی، قفسه کتابخانه، استفاده از وسایل دکوری برنجی، نصب تلویزیون بر روی دیوار، آینه کاری و … دیوار را دکور و تزئین کنید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 16 =