چه طرح کاغذ دیواری ای برای لابی مناسب است؟

چه طرح کاغذ دیواری ای برای لابی مناسب است

چه طرح هایی از کاغذ دیواری ای برای لابی مناسب است


کاغذ دیواری ها امروزه با تنوع بسیار زیادی در بازار موجود هستند. در این مقاله میخواهیم با اینکه چه طرح کاغذ دیواری ای برای لابی مناسب است؟ آشنا شویم. زیرا که هر کدام از طرح های کاغذ دیواری مناسب برای هر مکانی هستند و هر کدام به نوعی زیبایی را به مکان مد نظر ما بخشیده اند.

طراحی در لابی با کاغذ دیواری

در طراحی بخش های مختلف ساختمان، هر بخش می تواند ویژگی های خاص خود را داشته باشد و این موضوع بسیار قابل توجه است. طراحی برای لابی یکی از مهمترین فرآیندهای مورد نیاز در فرآیند آماده سازی ساختمان است که همواره توسط کارشناسان و تکنسین ها صورت می گیرد. با توجه به اهمیت راهرو ورودی به نمای ساختمان، توجه به طراحی آن نیز بسیار مهم خواهد بود.
طراحی سالن ها در ساختمان های مختلف و با سبک های مختلف می تواند تفاوت های عمده ای داشته باشد. به عنوان مثال طراحی یک راهرو ورودی مدرن با طراحی یک راهرو ورودی کلاسیک کاملا متفاوت است و یا طراحی یک راهرو ورودی کوچک برای ساختمان هایی با فضای کم باید با شرایط آنها تطبیق داده شود.
معمولاً هر ایده طراحی سالن از شرایط خاص ساختمان، موقعیت جغرافیایی و دکوراسیون آن ناشی می شود که نیاز به استفاده از مواد و مصالح مختلف ساختمانی دارد.
لابی به عنوان یک صحنه نمایش در هر ساختمان است، بنابراین طراحی های زیبا و با کیفیت می تواند در روحیه ساکنین و افراد مختلف تاثیر بسزایی داشته باشد.

یکی از طرح های مناسب برای استفاده در طراحی های لابی کاغذ دیواری مدرن است، که در زیگموند می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید.

استفاده از طراحی های گوناگون در دیوار های لابی

دیوار های ساختمان دومین موردی است که در زمان ورود به آن مکان به چشم می خورد. به همین دلیل باید در طراحی و ساخت آن توجه زیادی را به خرج داد.
برای طراحی دیوار های لابی معمولا باید از متریال های گوناگون با تنوع رنگی چشمگیر و زیاد استفاده کرد مانند دیوار پوش های چرم، کاغذ دیواری، پی وی سی، ام دی اف و … استفاده کرد.

کاغذ دیواری مناسب لابی
کاغذ دیواری های مناسب برای لابی

کاغذ دیواری مناسب برای لابی

همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی لابی ها جزو مهم ترین موضوع ها برای طراحی ساختمان های تجاری است؛ و لابی اولین قسمت از ساختمان است که هنگام ورود افراد با آن روبرو می شوند. به همین دلیل باید زیبایی و طراحی ای که برای لابی در نظر میگیرم نسبت به بقیه قسمت ها دوچندان باشد.
در ادامه به شما توضیح میدهیم که چه نکاتی را باید برای طرح کاغذ دیواری در نظر بگیرید.
نکاتی که قبل از انتخاب کاغذ دیواری مناسب باید به آن بپردازیم:

  • ابعاد لابی
    باید در نطر داشته باشید ابعادی که برای لابی در نظر می گیرید، متناسب با میزان ظرفیت افرادی باشد که برای انجام کارهایشان در آن مکان وقت خود را می گذرانند. همچنین چشم انداز آن مکان هم باید مناسب باشد.
  • ورودی لابی
    در این قسمت از لابی سبکی که برای بنا مشخص کردید، تعیین کننده این است که کاغذ دیواری مناسب با آنجا چگونه باید باشد. زیرا ورودی لابی شامل بخش هایی است مثل: نیاز و تعاملات مراجعان، فضای پذیرش و …
    البته در این قسمت از لابی در کنار در نظر گرفتن کاغذ دیواری مناسب با طرح مناسب باید نور پردازی جذاب و قدرتمندی هم باشد زیرا این موضوع به محیط انرژی میبخشد و محیط را زنده و روشن می کند.
  • نورپردازی لابی
    نور پردازی در لابی خیلی مهم است زیرا به حفظ ارامش و تاثیر بهتر محیط کمک می کند. استفاده از نورپردازی هایی مانند لوستر مدرن و بلند با هارمونی رنگ های خاص البته متناسب با رنگی که برای کاغذ دیواری در نظر گرفته شده است نمای لابی را زیبا تر میکند.
  • دیوارپوش های لابی
    برای دیوار پوش های لابی باید از کاغذ دیواری هایی با طرح های متناسب با هارمونی رنگ های استفاده شده در کفپوش و سقف استفاده کرد. بهتر است این طرح کاغذ دیواری 3 بعدی باشد.
  • سقف لابی
    سقف لابی به دلیل اینکه انعکاسی از بنا را نمایش میدهد بسیار حائز اهمیت است و برای انتخاب کاغذ دیواری باید به آن هم دقت کنیم. زیرا ارتباط تنگاتنگی با روشنایی نور در محیط دارد. بهترین پیشنهاد در این مورد سبک مدرنیت و کلاسیک است.
  • نشیمن لابی
    به دلیل اینکه افراد در زمان استراحت و انتظار مدتی را در لابی صرف می کنند، باید در این قسمت مبل های راحتی متناسب با رنگ محیط در آن مکان قرار دهند. کاغذ دیواری مخصوص لابی قسمت باید ترکیبی از رنگ های آرامش بخش و انرژی دهنده باشد تا باعث آشفتگی ذهنی افراد نشود و همینطور به آسایش ذهنی آنان کمک کند.
کاغذ دیواری لابی
شناخت کاغذ دیواری مخصوص لابی

سخن پایانی

لابی اولین قسمتی است که افراد هنگام ورود به ساختمان با آن رو برو می شوند، بنابراین باید در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای آن دقت لازم را به خرج دهیم. کاغذ دیواری مناسب با هارمونی رنگ زیبا که میتواند در سبک های مدرن یا کلاسیک هم باشد برای این محیط ها بسیار مناسب است. قبل از انتخاب کاغذ دیواری به نکاتی که گفته شد باید دقت کنید تا پس از اتمام کار به مشکل نخورید.

سوالات متداول چه طرح کاغذ دیواری ای برای لابی مناسب است؟

  1. بهترین مدل نورپردازی که برای لابی پیشنهاد می شود چیست؟
    بهترین نورپردازی برای لابی استفاده از لاستر های سبک مدرن هست که بهتر است ترجیحا بلند باشند، البته نور پردازی مخفی که در زیر برشکاری گچی سقف ها به کار رفته است هم انتخاب مناسبی برای نورپردازی لابی است.
  2. استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های تیره برای لابی مناسب است؟
    خیر، اول اینکه هنگام ورود جلوه خوبی ندارد و انرژی خوبی را به افراد منتقل نمی کند و چون افراد ممکن است مدت زمان طولانی از وقت خود را آنجا بگذرانند بهتر است کاغذ دیواری دارای طیف رنگ ملایم و یا حداقل شاد باشد که آرامش را مهمان ذهن افراد کند.
  3. برای انتخاب کاغذ دیواری به غیر از اندازه محیط باید به چه چیز دیگری توجه شود؟
    به غیر از اندازه محیط باید با سقف، کفپوش و نورپردازی لابی نیز توجه شود.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =