روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذدیواری در دکوراسیون داخلی


یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون بدون شک استفاده از کاغذ دیواری می باشد. امروزه روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی بسیار متفاوت تر می باشد به گونه ای که طراحی مدل نصب والپیپر در دکوراسیون خانه نیز نقش مستقیم دارد.

علاوه بر ایجاد بی نظمی در نصب کاغذ دیواری ها می بایست با ست کردن رنگ و طرح آن ها یک هارمونی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد نمایید.

معرفی روش های نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را متناسب با طرح و رنگ آن به روش ها و سبک های گوناگونی می توان نصب کرد. روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی متفاوت می باشد. انتخاب روش ها می تواند بر اساس گچ بری های دیوار، تراکم دیوارها در محیط خانه و… باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

روش نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی
روش های نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری در بخش هایی از دیوار

از جذاب ترین روش های تزئین دیوارها نصب کاغذ دیواری در بخش هایی از دیوار است به این معنا که اجازه دهید قسمت پایینی دیوار رنگ باشد. این سبک در شرایطی که دیوار شما با گچ بری هایی تزئین شده است جذاب تر خواهد بود.

همچنین علاوه بر ارتقا جذابیت و مدرنیته بودن طراحی خانه خود هزینه این کار برای شما به صرفه تر خواهد بود چرا که در این روش متراژ کمتری کاغذ دیواری لازم خواهید داشت.

در این مورد استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح راه راه و لانه زنبوری بسیار جذاب خواهد شد. حتی استفاده از این سبک در آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز بسیار زیبا خواهد بود، به این صورت که در قسمت بالای کاشی ها از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگ روشن استفاده نمایید.

روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

دیوارهای متوالی را با کاغذ دیواری نپوشانید و در راستای افزایش جذابیت نمای داخلی خانه برخی دیوارها را از قلم بیندازید. البته تصمیم این که کدام دیوارها کاغذ دیواری داشته باشد با طراح و نصاب شما می باشد چرا که این کار کاملا اصولی و هنرمندانه باید انجام شود.

یا برای مثال در صورتی که دیوار دارای گچ بری هایی می باشد که در نتیجه آن دیوار به چند پارت تقسیم شده است می توانید با ایجاد فاصله که یکی از روش های استفاده از کاغذ دیواری است به ایجاد سبکی مدرن و ایده آل بپردازید. همچنین برخی خانه ها دارای طاقچه و فرورفتگی در دیوار هستند که با صرف نظر کردن از نصب کاغذ دیواری درون آنها نمای زیبایی به خانه خواهید بخشید.

اگر در خانه خود دیوارهای موازی دارید می توانید یک سمت آنها را با کاغذ دیواری بپوشانید به گونه ای که همه کاغذ دیواری ها از یک زاویه قابل دیدن باشند.

در مثالی دیگر می توانید به نصب کاغذ دیواری در دیوار کناری و بیرونی پله های خانه بپردازید.

نصب کاغذ دیواری در دیوار شاخص

گاهی دیوار اصلی و شاخص اتاق را در صورتی که وسایل زیادی در مقابل آن قرار نگیرد می توان با کاغذ دیواری طرح دار پوشاند به گونه ای که دیگر نیازی به نصب کاغذ دیواری بر دیوارهای دیگر اتاق نباشد. در این مورد از روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی به این دلیل که تصمیم بر سادگی دیوارهای دیگر است توصیه می شود طرح کاغذ دیواری دیوار شاخص را شلوغ و جذاب انتخاب نمایید.

همچنین تا جایی که ممکن است سعی کنید رنگ و طرح آن را با رنگ و کاربرد وسایل اتاق ست کنید.

پوشاندن سقف با استفاده از کاغذ دیواری

اکثرا بر این باور هستیم که سقف تنها باید با رنگ روغن یا پلاستیک پوشانده شود. در صورتی که در اتاق خواب ها یا آشپزخانه استفاده از این کاغذهای طرح دار بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود.

برای مثال استفاده از طرح ابر و باد یا آسمان شب در اتاق و کودک و نوجوان بسیار ایده آل خواهد بود. در این سبک از روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی توصیه می شود و به طرح کاغذ دیواری دیوارها توجه نمایید.

چرا که شلوغ بودن طرح دیوار و سقف هر دو آنچنان خوشایند نخواهد شد. همچنین در صورتی که تمام دیوارها را با کاغذ دیواری نپوشانید نتیجه ای جذاب تر دریافت خواهید کرد.

سقف پوشیده از کاغذ دیواری
پوشاندن سقف با کاغذ دیواری

جایگزین کاغذ دیواری به جای نقاشی دیواری

یکی از روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی نصب طرح دار آن است به گونه ای که قابلیت جایگزینی برای نقاشی های شکیل دیواری را داشته باشد. کاغذ دیوار هایی موجود هستند که شامل نقاشی ها و آثار هنری می باشند که البته طرحی تمیز تر را ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که این کاغذ دیواری ها تنها برای یک دیوار می باشند.

 کاربردهای کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از کاغذ دیواری تنها به پوشاندن دیوارها ختم نمی شود و کاربردهای دیگری همچون تزئین مصنوعات چوبی و ساخت قاب عکس نیز دارد. البته در این موارد از روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی تنها از کاغذ دیواری هایی با طرح و محتوی خاص استفاده می شود.

مصنوعات چوبی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری های طرح دار را علاوه بر دیوارها در مصنوعات چوبی خود می توانید استفاده کنید. برای مثال می توانید دیوار پشتی و داخلی بوفه خانه را با کاغذ دیواری نما دهید همچنین با استفاده از واپیپر دیوار بیرونی اوپن را بپوشاید تا از جذابیت ویژه ای برخوردار شود.

خصوصیات قاب های تزئینی

برخی کاغذ دیواری ها با توجه به طرحی که دارند به سبک یک اثر هنری تولید می شوند. می توان بخشی ایده آل از آن طراحی گرافیکی خاص را قاب کرده و به عنوان تابلو در راستای تزئین دیوارها استفاده کرد.

برخی از این کاغذ دیواری ها از جنس کاغذ نبوده و آنچنان که گما می کنید بی ارزش نیستند.

قابی از کاغذ دیواری
تابلویی از کاغذ دیواری
نتیجه گیری

استفاده از کاغذ دیواری یک شکل برای تمام دیوارها تا حدی از مد افتاده می باشد. امروزه روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی گسرش یافته که نتیجه آن ها بسیار مدرن، جذاب و شکیل می باشد.

سوالات متداول روش های نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

  1. استفاده از کاغذ دیواری ساده به صورت یکنواخت توصیه می شود؟
    خیر، بهتر است کاغذ دیواری طرح دار و ساده، هیچ کدام را، به صورت یکنواختد و یکدست استفاده نکند.
  2. ست کردن رنگ کاغذ دیواری ها به چه گونه ای باشد؟
    از رنگ های مکمل یا رنگ هایی که یکدیگر را خنثی می کنند استفاده شود.
  3. کاغذ دیواری برای سقف باید متفاوت از دیوارها باشد؟
    اینگونه توصیه می شود. چرا که جذابیت آن به مراتب بیشتر خواهد شد.
اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهارده =