رفع حباب های زیر کاغذ دیواری

رفع حباب های زیر کاغذ دیواری

حباب های زیر کاغذ دیواری


خانه خود را کاغذدیواری کرده اید اما از نتیجه کار راضی نیستید؟ می پرسید رفع حباب های زیر کاغذ دیواری چگونه صورت می گیرد؟ امروزه اکثر افراد تمایل دارند که دیوار خانه خود را با کاغذدیواری ها بپوشانند. این کار می تواند با چالش های زیادی همراه باشد که یکی از رایج ترین آن ها، ایجاد حباب در زیر کاغذدیواری ها است. بسیاری از افراد تازه دیوار ها را با این نوع متریال پوشش داده اند اما متوجه وجود حباب در زیر کاغذدیواری ها می شوند. این مسئله چندان بزرگ نبوده و با انجام چند راهکار ساده برطرف می شود.

نحوه رفع حباب زیر کاغذ دیواری

می پرسید با حباب های زیر کاغذدیواری چه کنیم؟ این مشکل زمانی به وجود می آيد که کاغذدیواری درست بر روی سطح دیوار چسبیده نشده باشد. گاهی اوقات به محض نصب کاغذدیواری ها این مشکل بروز کرده و برخی مواقع نیز بعد از گذشت چند روز این مشکل حاصل می شود. یکی از مهم ترین دلایل بروز این اتفاق، آن است که سطح دیوار قبل از نصب به درستی صاف و یکدست نشده است. در این شرایط فراز و نشیب هایی بر روی دیوار مشاهده می شود که می توانند در چسباندن کاغذدیواری ها خلل ایجاد کنند. این شرایط سبب می شود تا هوا بین کاغذدیواری و دیوار ها حبس شود و یا این که ذراتی مانند گچ بین این دو سطح قرار بگیرند. کاغذ دیواری مدرن

همین امر باعث عدم چسبیدن درست این دو سطح به یکدیگر می شود. بنابراین شما باید هر گونه فرورفتگی و یا برآمدگی در روی دیوار ها را از بین برده و قبل از نصب سطح صافی را ایجاد کنید. حال اگر قبل از اجرا دیوار ها را کاملا صاف و یکدست کنید، امکان بروز این مشکل وجود نداشته و کاغذدیواری ها را به طور کاملا به دیوار ها می چسبند. اگر در زمان نصب دقت لازم را به خرج نداده اید، باز هم راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. بنابراین نگران نباشید و مطمئن باشید که در بازه زمانی کوتاهی می توانید این مسئله را حل کنید. کاغذ دیواری قابل شستشو

هواگیری کاغذدیواری
نحوه هواگیری کاغذدیواری

نحوه هواگیری کاغذدیواری

بسیاری از افراد می پرسند با حباب های زیر کاغذدیواری چه کنیم؟ برای این کار می توانید انجام چند کار ساده، حباب زیر کاغذدیواری ها را برطرف کرده و به اصطلاح آن ها را هواگیری گنید. برای این کار به ابزار های خاصی نیاز دارید که عبارتند از:

  • تیزبر یا کاتر
  • موچین
  • اسفنج
  • سرنگ مخصوص کوچک

برای انجام این کار در مرحله اول شما باید با استفاده از کاتر یا تیغ یک برش کوچک بر روی حباب ایجاد کنید. سپس به آرامی اطراف برش را فشار دهید تا هر گونه هوای اضافی از زیر آن خارج شود. اگر حس کردید که یک ماده اضافی در زیر حباب قرار گرفته است، باید آن ها را از همین برش خارج کنید. حالا باید با استفاده از یک سرنگ کوچک کمی چسب مخصوص از طریق همین برش به زیر کاغذدیواری ها وارد کنید. دقت داشته باشید که مقدار مناسبی از چسب را تزریق کنید تا کاغذدیواری شکل بدی به خود نگرفته و به خوبی بچسبد.

اگر به تازگی کاغذدیواری را چسبانده اید و هنوز چسب خشک نشده است، برای رسیدن به هدف خود باید اطراف برش را بیش تر فشار دهید تا چسب حرکت کرده و فضای خالی برای تزریق چسب جدید وجود داشته باشد. در این مرحله باید با کمک یک اسفنج مرطوب کاغذ را صاف کنید و چسب اضافی را تمیز کنید.

حباب زیر کاغذدیواری
ترمیم حباب های زیر کاغذدیواری
کلام پایانی

در پاسخ به سوال با حباب های زیر کاغذدیواری چه کنیم؟ باید بگوییم که این مشکل اصلا نگران کننده نیست و شما در مدت زمان کوتاهی می توان آن را برطرف کنید. برای این کار کافیست که یک برش بسیار کوچک در قسمت حباب ایجاد کرده و با فشار دست، هر گونه هوا و یا مواد اضافی را خارج کنید. در نهایت نیز با تزریق کمی چسب مخصوص به زیر کاغذدیواری می توان آن را چسبانده و سطح آن را صاف و یکدست کرد.

سوالات متداول رفع حباب های زیر کاغذ دیواری

  1. آیا می توان کاغذدیواری را کنده و دوباره نصب کنیم؟
    بله، در شرایطی که متوجه می شوید کاغذدیواری را به درستی نصب نکرده اید، می توانید آن را بکنید و دوباره نصب کنید.
  2. آیا برای از بین بردن حباب کاغذدیواری می توان از چسب های مایع مخصوص کاغذ استفاده کرد؟
    خیر، این کار کاملا غلط است و حتی برای رفع حباب ها نیز شما باید حتما از چسب های مخصوص این کار استفاده کنید.
  3. در هنگام نصب کاغذدیواری ها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
    در این هنگام باید از چسب های مناسبی استفاده کنید و سطح دیوار ها کاملا صاف و یکدست کنید. دقت داشته باشید که سطح دیوار کاملا خشک باشد و هیچ گونه رطوبتی در آن وجود نداشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =