راه های تمیز کردن کاغذ دیواری

راه های تمیز کردن کاغذ دیواری

راه های تمیز کردن کاغذ دیواری چیست؟


برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که کاغذ دیواری ها نیازی به تمیز کردن ندارند و پس از نصب آن ها را به حال خود رها می کنند. کثیف شدن کاغذ دیواری موضوعی ست که باعث می شود که دیگر زیبایی گذشته را نداشته باشند. اگر تمایل دارید کاغذ دیواری های منزل شما همیشه تمیز و سالم بمانند و زیبایی خود را حفظ کنند باید با راه های تمیز کردن کاغذدیواری آشنا باشید.

روش تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

بعضی از کاغذ دیواری ها غیر قابل شستشو هستند و به هیچ وجه نباید اقدام به شستشوی آن ها کنید. بهتر است پیش از خرید درباره قابل شستشو بودن کاغذ دیواری مطمئن شوید. درست است این کاغذ دیواری ها را نمیتوان شستشو داد اما روش های دیگری برای تمیز کردن آن ها وجود دارد.
مهم ترین اقدامی که باید در این زمینه انجام دهید این است که پیش از اینکه کاغذ دیواری بیش از حد کثیف شود آن را به طور مرتب تمیز کنید. بهتر است این کار را هفته ای یک الی دو بار انجام دهید. توصیه میکنیم با یک دستمال حوله ای تمیز و خشک آن را گردگیری نمایید. اگر به صورت منظم کاغذ دیواری را گردگیری کنید دیگر گرد و غبار و آلودگی ها روی آن تجمع پیدا نمی کنند و باعث سیاه شدن آن نخواهند شد.
یکی از راه های تمیز کردن کاغذ دیواری که قابل شستشو نیست استفاده از جارو برقی است. شما می توانید با کمک یک جارو برقی تمام گرد و خاک های موجود روی کاغذ دیواری را از بین ببرید تا همیشه تمیز بماند.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

برخی از مدل های کاغذ دیواری قابل شستشو هستند. لازم به ذکر است که قابل شستشو بودن این کاغذ دیواری ها به این معنی نیست که می توانید هر روز آن ها را بشویید بدون اینکه آسیب ببینند.
اگر کاغذ دیواری های قابل شستشو را هر روز بشویید نمی توانید توقع داشته باشید که همیشه سالم بمانند و سال ها برای شما کار کنند. برای تمیز کردن این کاغذ دیواری ها می توانید از یک سطل آب گرم و مایع شوینده استفاده کنید. اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و سپس آب اضافه آن را بگیرید. حال می توانید با کمک این اسفنج به آرامی کاغذ دیواری را تمیز کنید سپس با استفاده از یک دستمال نخی اقدام به خشک کردن آن نمایید.
از دیگر راه های تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو این است که از یک بخارشوی استفاده کنید. بهتر است پیش از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که استفاده از بخارشوی آسیبی به کاغذ دیواری شما نمی زند.

راهکار از بین بردن لکه های کاغذ دیواری
راهکارهای از بین بردن لکه کاغذ دیواری

راهکارهای از بین بردن لکه های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ممکن است به دلایل زیادی لکه دار شود. از آنجایی که دلایل ایجاد این لکه ها با هم متفاوت است روش های گوناگونی نیز برای تمیز کردن آن ها وجود دارد. در ادامه مطلب راه های از بین بردن لکه های کاغذ دیواری را بیان میکنیم.

از بین بردن لکه مداد شمعی

در ابتدا باید با کمک یک کاردک اقدام به تراشیدن مداد شمعی از روی کاغذ دیواری نمایید. پس از جدا شدن مداد شمعی یک دستمال روی لکه انداخته و با اتو روی آن را فشار دهید. توجه داشته باشید که درجه حرارت اتو نباید خیلی زیاد باشد. باید این کار را تا زمانی ادامه دهید که لکه روی دستمال بیفتد. پس از برداشتن دستمال مشاهده خواهید کرد که لکه از روی کاغذ دیواری برداشته شده است. در صورتی که کاغذ دیواری مورد نظر از نوع قابل شستشو بود می توانید با کمک یک محلول شوینده این لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه چربی

برای پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری می توانید از یک دستمال و اتو استفاده کنید. درجه حرارت اتو را در حالت پایین تنظیم کرده و به آرامی روی دستمال قرار دهید. این کار موجب می شود که چربی به دستمال بچسبد و کاغذ دیواری کاملا تمیز شود.
از دیگر راه های تمیز کردن کاغذ دیواری که دارای لکه چربی است استفاده از پودر تالک می باشد. روش استفاده از این پودر به این شکل است که باید مقداری از آن را روی دستمال ریخته و روی دیوار قرار دهید و حدود ده دقیقه صبر کنید. در انتها می توانید با کمک یک قاشق پودر تالک را از روی دیوار بردارید.

از بین بردن لکه نوشیدنی

برای از بین بردن لکه نوشیدنی روی کاغذ دیواری به صابون و پِراُکسید نیاز دارید. یک پارچه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی محل لکه بگذارید. 5 دقیقه صبر کنید تا ترکیب به لکه بچسبد سپس با کمک یک حوله نم دار اقدام به برداشتن لکه کنید و در انتها کاغذ دیواری را با دستمال خشک نمایید.
چنانچه با استفاه از این روش نتوانستید لکه نوشیدنی را از بین ببرید می توانید از سدیم پِرکربنات کمک بگیرید. این پاک کننده را توسط یک پارچه روی محل لک قرار دهید. بعد از گذشت 4 الی 6 دقیقه آن را بردارید. با برداشتن پارچه مشاهده خواهید کرد که لکه به طور کامل از بین رفته است.

از بین بردن لکه نوشیدنی
از بین بردن لکه از کاغذ دیواری
سخن پایانی

راه های تمیز کردن کاغذ دیواری بسیار متنوع هستند اما هر یک از آن ها مناسب شرایط خاصی می باشند. این شما هستید که باید بر اساس نوع، میزان کثیفی و جنس کاغذ دیواری بهترین روش را انتخاب کنید. بی توجهی به تمیز کردن کاغذ دیواری می تواند آن را پس از مدتی غیر قابل استفاده کند. در مقابل تمیز کردن غیر اصولی نیز می تواند باعث آسیب دیدن آن بشود. به همین جهت باید در فواصل زمانی منظم و با استفاده از روش های اصولی اقدام به تمیز کردن کاغذ دیواری کنید.

سوالات متداول راه های تمیز کردن کاغذ دیواری

  1. چطور بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است؟
    قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری باید از این موضوع مطلع شوید. می توانید از فروشنده در این باره بپرسید. اگر لیبل کاغذ دیواری در دسترس باشد می توانید به سادگی از این موضوع اطلاع پیدا کنید.
  2. آیا گردگیری کاغذ دیواری پیش از تمیز کردن لازم است؟
    بله، تفاوتی ندارد از چه کاغذ دیواری استفاده میکنید پیش از تمیز کردن باید آن را گردگیری نمایید تا تمام گرد و خاک های سطح آن از بین بروند. عدم توجه به این موضوع می تواند کثیفی کاغذ دیواری را چندین برابر کند.
  3. راه تمیز کردن خط خودکار از کاغذ دیواری چیست؟
    وایتکس را با آل قاطی کنید و با یک دستمال نرم و خشک دستمال را به مواد آغشته کنید و بر روی لکه بکشید تا پاک شود، پس از از بین رفتن آن  را با یک دستمال تمیز و خشک دیگر خشک کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =