تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی

تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی

مقایسه کاغذ دیواری نانو و پی وی سی


یکی از جذاب ترین پوشش‌هایی که برای زیبایی هر دکوراسیون و محیط به کار برده می شود، استفاده از کاغذ دیواری لوکس و جذاب است. کاغذ دیواری‌ها با توجه به نوع و جنسی که دارند، در انواع زیادی طراحی و ساخته شده اند که می توان به کاغذ دیواری نانو پی وی سی اشاره کرد. با وجود مشخصات هر یک از انواع کاغذ دیواری، بهتر است که با تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

مقایسه کاغذ دیواری نانو و پی وی سی

کاغذ دیواری‌ها از مهمترین تجهیزات تزئینی برای دیوارها محسوب می شوند که نقش مهمی را در زیبایی یک دکوراسیون بازی می کنند. بهتر است در ادامه با تفاوت این دو کاغذ دیواری آشنا شوید که به شرح زیر هستند:

  • کاغذ دیواری پی وی سی به دلیل آنکه نصب راحت تری دارد، اگر قصد دارید خودتان آن را نصب کنید، انتخاب علاقلانه تری است. چرا که معایب کمتری در زمان نصب به همراه دارد.
  • اگر هزینه برایتان حائز اهمیت است، کاغذ پی وی سی ارزان تر است و از همه مهمتر به راحتی قابل دسترسی می باشد. به همین دلیل کسانی که تنوع طلب هستند و دوست دارند در مدت زمان کوتاهی کاغذ دیواری خود را تعویض کنند، خرید کاغذ پی وی سی به صرفه تر است.
  • در صورتی که هر یک از اعضای خانواده به آسم، آلرژی و یا هر حساسیت دیگری دچار است، بهتر است به سراغ کاغذهای نانو بروید که ضد حساسیت هستند.
  • کاغذ دیواری نانو یک عایق صوتی و حرارتی می باشد که نوع پی وی سی از این قابلیت برخوردار نیست. اگر عایق حرارتی و صوتی بودن از معیارهای شما برای خرید کاغذ دیواری است، بهتر است به سراغ کاغذ نانو بروید.
  • بهتر است بدانید که خرید کاغذ دیواری نانو برای اتاق افراد سالخورده، کودکان و مبتلایان به آسم و آلرژی بهتر است.

همانطور که راجع به تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی اطلاعات لازم را به دست آوردید، بهتر است بدانید که اکنون تصمیم به اولویتها و سلیقه شما وابسته است. به این صورت می توانید یک تصمیم ایده آل داشته باشید.

تفاوت میان کاغذ دیواری نانو و پی وی سی
بررسی مقایسه کاغذ دیواری نانو و پی وی سی

آشنایی با خصوصیات کاغذ دیواری پی وی سی و نانو

یکی از المان‌های تزئینی و عالی که در دکوراسیون هر محیط به کار برده می شود و نقش مهمی را ایفا می کند، همانطور که ذکر شد کاغذ دیواری است که در انواع متفاوتی وجود دارد که از انواع آنها که در نمای داخلی تاثیر چشمگیری دارند، می توان به کاغذ دیواری نانو و پی وی سی اشاره کرد. سوالی که در رابطه با انتخاب این دو کاغذ دیواری وجود دارد، این است که کدام یک از آنها بهتر است؟ تنها چیزی که باعث می شود به مقایسه کاغذ دیواری نانو و پی وی سی پی ببرید، آشنا شدن با خصوصیات و مشخصات هر یک از این کاغذ دیواری‌ها می باشد.

خصوصیات کاغذ دیواری نانو

این کاغذ دیواری همانطور که از نام آن پیداست در ساخت خود دارای فناوری نانو می باشد، که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. برای نمونه این کاغذ دیواری به صورتی است که خیس نشده و کثیف نمی شود. همچنین در ساخت آن از مواد غیر مضر استفاده شده و با محیط زیست سازگاری دارد.

بنابراین از آن می توان با خیال آسوده برای اتاق سالمندان و کودکان استفاده کرد. این کاغذ دیواری به راحتی پاره نشده و حتی قابل شستشو می باشد. کاغذ دیواری نانو یک عایق صوتی و حرارتی است که برای کسانی که به مواد خاصی حساسیت دارند، توصیه می شود. کاغذ دیواری نانو از مقاومت و دوام بالایی بهره مند است و به راحتی تمیز می شود. این کاغذ در مقابل نور خورشید نیز دچار تغییر نشده و رنگ آن از بین نمی رود.

ویژگی های کاغذ دیواری نانو
بررسی خصوصیات کاغذ دیواری نانو

خصوصیات کاغذ دیواری پی وی سی

در مبحث تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی بهتر است که اکنون راجع به خصوصیات کاغذ دیواری پی وی سی اطلاعات لازم را به دست آوریم. این کاغذ دیواری از جنس پلی وینیل کلراید که یک ماده شیمیایی است ساخته شده است. در ساخت آن یک لایه کاغذ و یک لایه پی وی سی به کار برده شده است و از معمول ترین انواع کاغذ دیواری موجود در بازار می باشد.

در اصل لایه موجود در این کاغذ باعث شده تا این کاغذ در برابر فشار و پارگی مقاومت بالایی داشته و دچار آسیب نشود. کاغذ دیواری پی وی سی عمر طولانی مدتی داشته و از ثبات رنگ کافی در برابر عوامل محیطی برخوردار است. همچنین به راحتی به وسیله یک دستمال نم دار پاک و تمیز می شود.

اکنون که راجع هر یک از انواع کاغذ دیواری اطلاعات لازم را به دست آوریم، به راحتی می توانیم تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی را درک کنیم و به آنها پی ببریم. البته لازم به ذکر است که اگر به خوبی دقت کرده باشید، خصوصیات هر دو کاغذ دیواری تا حدودی نزدیک به یکدیگر می باشند. برای آشنایی با تفاوت‌های آنها، در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های کاغذ دیواری پی وی سی
بررسی خصوصیات کاغذ دیواری پی وی سی
کلام آخر

هر دو کاغذ دیواری دارای مقاومت لازم هستند و قابل شستشو می باشند. به این ترتیب می توانید با در نظر گرفتن شرایط مربوط به خودتان، هر یک از آنها را انتخاب نمایید و از دکوراسیون خود لذت ببرید.

سوالات رایج تفاوت کاغذ دیواری نانو و پی وی سی

  1. مزایای کاغذ دیواری نانو چیست؟
    از مهمترین مزایای کاغذ دیواری نانو می توان به این اشاره کرد که کاغذ دیواری نانو یک کاغذ ضد حساسیت است که برای محیط زیست و افراد آسیبی ایجاد نمی کند و با محیط زیست سازگار است.
  2. چه شباهت‌هایی بین کاغذ دیواری نانو و پی وی سی وجود دارد؟
    از جمله وجه مشترک بین این دو کاغذ دیواری، می توان به این اشاره کرد که هر دو آنها قابل شستشو می باشند و به راحتی تمیز می شوند. اینکه هر دو آنها در برابر رطوبت پوسیده و پاره نشده و ضد آب هستند. همچنین هر دو آنها انعطاف پذیر اند.
  3. کدام کاغذ دیواری قیمت ارزان تری دارد؟
    کاغذ دیواری پی وی سی، دارای قیمت به صرفه تر و ارزانی می باشد و برای کسانی که قیمت برای آنها اهمیت دارد مناسب است.
اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هشت =