ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

ایده کاغذ دیواری اتاق خواب عروس و داماد


دکوراسیون اتاق عروس داماد، به اندازه دکوراسیون هال و پذیرایی خانه آن‌ ها اهمیت دارد. یکی از وسایلی که می‌ تواند در زیبایی اتاق تاثیر بگذارد، کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد است که باید با دقت بسیاری انتخاب شود.
از آنجا که اتاق خواب، باید مکانی مملو از آسایش، آرامش و شادی باشد، به همین دلیل است که افراد به خصوص عروس و دامادهای عزیز باید به دکوراسیون و چیدمان این مکان توجه بسیاری نشان دهند. در این راستا باید وسایل، چیدمان و همچنین کاغذ دیواری اتاق به بهترین شکل ممکن انتخاب شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

بسیاری از افراد گمان می‌ کنند که چیدمان و دکوراسیون اتاق عروس و داماد چندان از اهمیت بالایی برخوردار نمی‌ باشد و همان چیدمان پذیرایی و آشپزخانه برای زوج‌ های جوان کفایت می‌ کند. در صورتی که این طرز فکر اصلا صحیح نیست و باید اشاره داشت که چیدمان و دکوراسیون اتاق عروس و داماد به اندازه بخش‌ های دیگر خانه اهمیت دارد و چه بسا مهم‌ تر است!

به صورت کلی ممکن است دکوراسیون اتاق عروس و داماد ساده‌تر از بخش‌ های دیگر خانه به نظر برسد، اما زمانی که وارد چیدمان و انتخاب وسایل از جمله کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد می‌ شوید، به این نتیجه می‌ رسید که چندان هم ساده نیست و باید با دقت بسیار بالایی انجام شود.

همان گونه که می‌ دانید، امروزه بسیاری از زوج‌ های جوان برای دکوراسیون و چیدمان خانه خود، تمایل دارند تا از نکات معماری داخلی و دیزاین استفاده کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است! زیرا اگر شما نکات طراحی داخلی را برای چیدمان و دکوراسیون خانه و اتاق خود از جمله انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد را در نظر بگیرید، آنگاه می‌ توانید به بهترین شکل ممکن وسایل خانه خود را تهیه کنید و آن‌ ها را بچینید.

دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد نیازمند داشتن دید معماری داخلی است. زیرا که شما باید فضای مورد نظر را در نظر بگیرید و بر اساس آن وسایل خود و حتی کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد را انتخاب کنید. از آنجا که این اتاق صمیمیت و آرامش زوج‌ ها را دو چندان می‌ کند، بنابراین رعایت اصول معماری در آن بیش از پیش مهم می‌ شود. بر اساس این مواردی که شرح داده‌ ایم، قطعا به این نتیجه رسیده‌ اید که چیدمان و دیزاین و انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد بر اساس اصول طراحی چقدر مهم است.

کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد
طرح کاغذ دیواری اتاق خواب عروس و داماد

طرح کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

طرح‌ های بسیار متفاوتی برای کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد وجود دارد که هر کدام از این طرح‌ ها زیبایی خاص خود را داشته و همان گونه که اشاره کرده‌ایم، باید متناسب با اتاق خواب انتخاب گردد. بسیاری از طراحان داخلی اعتقاد دارند که اندازه طرح‌ های کاغذ دیواری رابطه مستقیمی با ابعاد فضای اتاق خواب دارد؛ یعنی طرح های کوچک برای فضای کوچک و برعکس.
نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که شما با استفاده از طرح‌ های کاغذ دیواری، می‌ توانید اتاق خود را بزرگ تر یا کوچک تر نشان دهید. از آنجا بحث فضا از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین شما عزیزان باید به درستی فضای اتاق خواب خود را تزئین کنید. اگر اتاقتان کوچک است، به شما توصیه می‌ کنیم که به سراغ طرح‌ های شلوغ و بزرگ نروید! بلکه از طرح‌ های ساده و یا طرح‌های کوچک کمک بگیرید تا بدین صورت بتوانید به اتاق خود عمق بدهید و آن را بزرگ‌ تر از حد معمول نشان دهید.

کاغذ دیواری طرح دار یا ساده؟!

اولین سوالی که ممکن است در خصوص ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد به ذهن شما خطور کند، این است که از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنیم یا کاغذ دیواری ساده؟!

پاسخ به این سوال کاملا به سلیقه و روحیه شما وابسته است! در واقع پیش از آنکه کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد را انتخاب کنید، باید سبک دکوراسیون داخلی که به آن علاقه دارید را پیدا کنید! سبک‌های متفاوتی در این خصوص وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به سبک کلاسیک، نئو کلاسیک، روستیک، مدرن، مینیمال و … اشاره داشت.

کاغذ دیواری که انتخاب می‌ کنید، باید با سبک شما در تناسب باشد. با این حال نیز انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد تنها به طرح‌ های ساده و سفید و … محدود نمی‌شود. بلکه کاغذ دیواری‌ های زیادی در طرح هایی ظریف و در ابعاد کوچک موجود هستند که شما می‌ توانید آن‌ ها را با دکوراسیون و وسایل اتاق خواب خود ست کنید.

بنابراین نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید، نوع طرح و رنگ کاغذ دیواری خواهد بود. به عنوان مثال اگر وسایل شما بافت زیادی دارد و به اصطلاح شلوغ است، انتخاب یک کاغذ دیواری ساده گزینه‌ ای مناسب برای شما خواهد بود. از طرف دیگر اگر وسایل شما ساده است و اتاق‌ تان خلوت است، می‌ توانید یک دیوار خود را کاغذ دیواری شلوغ انتخاب کنید!

کدام دیوارها به کاغذ دیواری نیاز دارند؟!

امروزه رایج است که تمام دیوارهای خانه یا اتاق خواب کاغذ دیواری نشود یا اینکه طرح‌ های متفاوتی از کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد، در دیوارهای اتاق به کار گرفته شود. بنابراین اگر بخواهیم به این سوال شما؛ بعنی کدام دیوارها به کاغذ دیواری نیاز دارند پاسخ دهیم، باید اشاره کنیم که این موضوع به نوع کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد بستگی خواهد داشت. اگر از یک کاغذ دیواری با طرح و رنگی خنثی و ملایم استفاده کرده‌ اید، این موضوع می‌ تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کل دیوارهای اتاق باشد. ولی گاهی یک طرح برجسته در رنگی بسیار زنده را برای اتاق خواب خود انتخاب می‌ کنید که استفاده از آن برای تمام دیوارها می‌ تواند نظم اتاق را بر هم بزند و زیبایی اتاق خواب شما را خدشه دار کند. در این صورت بهتر است که این نوع کاغذ دیواری را تنها برای یک دیوار از اتاق استفاده نمایید.

کاغذ دیواری اتاق خواب
طرح کاغذ دیواری

نکته مهم:

شما عزیزان می‌ توانید از کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد را برای موارد دیگری نیز در اتاق خواب استفاده کنید که در زیر به آن اشاره می‌ کنیم:

  • می‌ توان کاغذ دیواری ( طرح ساده یا شلوغ ) را به عنوان تابلوی نقاشی استفاده کرد و آن را در یک قاب زیبا و متناسب با طرح آن قرار داد و بر روی دیوار نصب کرد.
  • می‌ توانید به جای استفاده از کاغذ دیواری برای تمام دیوارها برای یکی از آن ها از انواع استیکر‌‎های دیواری استفاده کنید تا به اتاق خواب خود رنگ و لعاب ببخشید و از آن لذت ببرید.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد از اهمیت بسزایی برخوردار است. به صورت کلی رنگ‌ هایی که شما برای کاغذ دیواری انتخاب می‌ کنید، باید با وسایل مهم شما در اتاق خواب مانند مواردی که در زیر بیان می‌ کنیم، هماهنگی داشته باشد:

  • رنگ پرده ها
  • کف پوش
  • سرویس خواب
  • رو تختی
  • کمدها
  • فرش و …

در این راستا شما عزیزان می‌ توانید ترکیب رنگی که برای عناصر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کرده‌ اید، را در کاغذ دیواری تکرار نمایید یا اینکه از رنگ قوی آن به عنوان رنگ اصلی کاغذ دیواری بهره ببرید. اگر هم نمی‌ خواهید کاغذ دیواری و دیگر بخش‌ های اتاق مکمل یک دیگر باشند، می‌ توانید از رنگی مشابه یا نزدیک به رنگ پس زمینه دکوراسیون برای کاغذ دیواری بهره ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا به بررسی ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دکوراسیون داخلی و دیزاین طرح های موجود در سایت را تماشا کنید.

سوالات متداول ایده کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد

  1. طرح‌ های راه راه کاغذ دیواری چه تاثیری بر دیوار اتاق دارند؟
    طرح های راه راه افقی می توانند دیوارها را طولانی تر و راه راه عمودی می توانند آن را بلندتر نشان دهند.
  2. برای اتاق خواب از رنگ استفاده کنیم یا کاغذدیواری؟
    این موضوع کاملا سلیقه‌ ای است. اما کاغذ دیواری دارای مزایای زیر است: کاغذ دیواری‌ ها نسبت به رنگ و سایر دیوارپوش‌ها، متنوع‌تر و زیباتر هستند،کاغذ دیواری‌ ها زمان بسیار کمتری برای نصب نیاز دارند، هزینه آنها معمولا مقرون به صرفه‌ تر است.
  3. کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودکان چه نوعی است؟
    برای کودکان محبوب‌ ترین طرح، کاغذدیواری با نقش کاراکتر‌های کارتونی است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =