۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی


امروزه نصب کاغذدیواری ها یکی از بهترین و مدرن ترین روش ها برای زیبا سازی فضای داخلی خانه ها می باشد. یکی از قابل توجه ترین فضا ها در خانه، سالن پذیرایی می باشد. با شناخت ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی می توانید یک نمونه مناسب از این نوع کاغذ ها را انتخاب کرده و دکوراسیون داخلی را به سبکی مدرن و پیشرفته تزئین کنید. برای شناخت بیش تر با این نکته ها و آشنایی با فاکتور های مهم در انتخاب کاغذدیواری ها بهتر است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی با ارائه ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی در تلاش هستند تا به افراد کمک کنند که بتوانند فضای داخلی زیبا و بی نظیری خلق کنند. در ادامه با این ۸ نکته اصلی برای انتخاب کاغذدیواری ها بیش تر آشنا خواهیم شد.

توجه به نور پذیرایی

شاید بتوان گفت که مهم ترین نکته در انتخاب کاغذدیواری ها توجه به نور می باشد. اگر سالن پذیرایی شما نور کافی داشته باشد، آفتاب گیر باشد و با نور پردازی مناسبی روشن شود، انتخاب کاغذدیواری راحت تر می باشد اما در فضا هایی که تاریک تر هستند و به جای نور پردازی از لامپ مهتابی و یا لامپ های ال ای دی برای روشن کردن فضا استفاده می شوند، بهتر است که رنگ های روشنی را برای کاغذدیواری ها انتخاب کنید تا فضای روشن تری داشته باشید.

یکی از انتخاب های خوب برای تزئین دیوار های پذیرایی خانه کاغذ دیواری پتینه است.

بررسی مساحت پذیرایی

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب کاغذدیواری ها، توجه به مساحت سالن پذیرایی می باشد. بهتر است که با توجه به ابعاد سالن پذیرایی خود یک نمونه مناسب از کاغذدیواری ها را انتخاب کنید. معمولا برای فضا هایی با ابعاد بزرگ تر شما می توانید راحت تر انتخاب کنید و محدودیت کم تری دارید اما برای فضا های کوچک باید از رنگ های روشن برای این کار استفاده کنید. همچنین کاغذدیواری های ساده تر برای فضا های کوچک تر مناسب تر می باشند و می توانند به دلباز تر نشان دادن فضا کمک کنند.

همچنین اگر بخواهید که از کاغذدیواری های طرح دار برای این نوع فضا ها استفاده کنید، بهتر است به دنبال طرح های راه راه افقی باشید تا از این طریق دیوار ها را بزرگ تر نشان داده و فضای دلباز تری داشته باشید. این در حالی است که برای سالن های پذیرایی با ابعاد بزرگ شما می توانید با استفاده از دکوراسیون داخلی خود هر مدل طرح و رنگی که تمایل داشته باشید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نکاتی در انتخاب کاغذدیواری برای سالن پذیرایی
نکات مهم در انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

نکات مهم در انتخاب کاغذدیواری برای سالن پذیرایی

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که هنگام انتخاب کاغذدیواری ها باید به آن ها توجه کنید. در ادامه با بقیه فاکتور هایی که جزو ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی می باشند، بیش تر آشنا خواهیم شد.

درباره نحوه نصب کاغذ دیواری به دیوار چه میدانید؟!

بررسی اکسسوری های پذیرایی

منظور از اکسسوری ها در این فضا بیش تر مبلمان، میز، پرده و میز تلویزیون می باشد. اگر این عناصر در دکوراسیون داخلی را ساده انتخاب کرده اید و یا این که قصد دارید نمونه های ساده تری از این محصولات را خریداری کنید، بهتر است که کاغذدیواری های طرح داری را برای این فضا انتخاب نمایید. طرح کاغذدیواری مورد نظر شما باید با سبک دکوراسیون داخلی و اکسسوری ها هماهنگ باشد. در شرایطی که سبک اکسسوری ها کلاسیک و یا سلطنتی می باشد، بهتر است که به دنبال کاغذدیواری هایی با طرح های ساده باشید.

توجه به رنگ کاغذدیواری ها

هنگام انتخاب کاغذدیواری سالن پذیرایی به رنگ آن ها توجه کنید. بهتر است که رنگ همه دیوار های سالن پذیرایی دارای تناژ رنگی مشابه ای باشد. از طرفی سعی کنید که رنگی را برای این محصول انتخاب کنید که با رنگ پرده و مبلمان شما مطابقت داشته باشد.

توجه به طرح کاغذدیواری ها

توجه به طرح کاغذدیواری ها یکی دیگر از نکات مهمی می باشد که هنگام خرید باید به آن ها دقت کنید. باید توجه کنید که کاغذدیواری ها را در طرح های مختلفی تولید می کنند و این شما هستید که باید بتوانید با توجه به سالن پذیرایی خود یک نمونه مناسب را انتخاب کنید. زمانی که مبلمان طرح دار انتخاب کرده اید و یا وسایل دکوری زیادی دارید، طرح های ساده تری را برای کاغذدیواری انتخاب کنید. اگر بخواهید فضایی الهام گرفته از طبیعت داشته باشید، بهتر است که طرح گل و گیاه را برای این محصولات انتخاب کنید و یا این که مناظری مانند ساحل و دریا را برگزینید.

انتخاب کاغذدیواری مناسب برای پشت تلویزیون

تلویزیون یکی از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی در سالن پذیرایی می باشد که باید در مکان مناسبی از خانه قرار بگیرد. از این رو دیوار پشت تلویزیون نیز در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است که با یک نمونه کاغذدیواری مناسب و زیبا تزئین شود. هنگام انتخاب کاغذدیواری برای سالن پذیرایی باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشید و این دیوار را با یک کاغذدیواری متفاوت نسبت به دیگر دیوار ها تزئين کنید.

کاغذدیواری مناسب برای پشت تلویزیون
انتخاب کاغذدیواری مناسب برای پشت تلویزیون

انتخاب کاغذدیواری مناسب برای سقف پذیرایی

یکی دیگر از ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی استفاده از این محصولات برای سقف سالن پذیرایی می باشد. بهتر است که سقف را با یک کاغذدیواری مناسب پوشش داده و سپس با نور پردازی زیبا تر نشان دهید. معمولا برای کاغذدیواری این بخش از سالن پذیرایی از طرح هایی مانند آسمان و یا طرح فرشته استفاده می کنند. امروزه نمونه هایی از کاغذدیواری سه بعدی نیز وجود دارند که می توانند در قسمت سقف سالن پذیرایی نصب شده و فضایی زیبا و خاص ایجاد کنند.

توجه به بافت کاغذدیواری ها

یکی از ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی، توجه به بافت این محصولات می باشد. کاغذدیواری هایی که دارای بافت هستند نسبت به دیگر نمونه ها جلوه زیبا تری دارند و می توانند سالن پذیرایی را جذاب تر کنند. از این رو بهتر است که هنگام انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی به این نکته توجه داشته باشید و یک بافت مناسب از این محصولات را برای سالن پذیرایی خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی برای زیبا تر کردن فضا های داخلی از کاغذدیواری ها انتخاب می کنند. از این رو ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی تعیین کرده اند که می تواند به افراد کمک کند تا سالن های پذیرایی زیبا تر و جذاب تری داشته باشند. برای انتخاب کاغذدیواری این فضا ها بهتر است که به ابعاد فضا و میزان نور آن توجه کنید. همچنین به رنگ و طرح کاغذدیواری ها توجه کنید و یک محصول مناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب نمایید. علاوه بر همه این ها برای انتخاب رنگ و طرح کاغذدیواری مربوط به دیوار پشت تلویزیون بیش تر دقت کنید تا بتوانید فضایی زیبا و خاص ایجاد کنید.

سوالات متداول ۸ نکته انتخاب کاغذدیواری برای پذیرایی

  1. از کاغذدیواری ها سه بعدی برای چه سالن های پذیرایی استفاده کنیم؟
    این نوع کاغذدیواری ها برای سالن های کوچک مناسب نیستند و از این محصولات بیش تر برای سالن های بزرگ با نور زیاد استفاده کنید تا بتوانید از این طریق فضایی جذاب ایجاد نمایید.
  2. بهترین نوع کاغذدیواری برای سالن پذیرایی کدام است؟
    بهترین مدل نمونه های ست این محصولات می باشد. این کار به شما کمک می کند تا کاغذدیواری طرح دار را برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و کاغذدیواری های ساده اش را برای بقیه دیوار ها به کار ببرید.
  3. اگر در سالن پذیرایی خود شومینه داشته باشید، چه کاغذدیواری برای این فضا انتخاب کنیم؟
    در این بخش از سالن پذیرایی بیش تر از طرح های بته جقه، پتینه کاری و نقش های برجسته استفاده کنید تا جلوه خاصی در فضا ایجاد شود. همچنین دقت کنید که کاغذدیواری این بخش باید کاملا قابل شستشو و با کیفیت باشد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =