کاغذ دیواری کنده شده را با چه چسبی بچسبانیم؟

کاغذ دیواری کنده شده را با چه چسبی بچسبانیم

کاغذ دیواری های کنده شده را با چه چسبی بچسبانیم


امروزه استفاده از کاغذ دیواری برای جلوه بخشیدن به منزل. رواج یافته است. همان‌ طور که از نام محصول برمی‌ آید، کاغذ دیواری یک لایه نازک پوشاننده است که بر روی دیوار می‌ کشند. گاهی از کاغذ دیواری برای پوشاندن نواقص دیوار و گاهی نیز فقط برای زیبایی استفاده می‌ کنند. ما در ادامه راجع‌ به کاغذ دیواری و این‌ که کاغذ دیواری کنده‌ شده را با چه چسبی بچسبانیم با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یک لایه پوشاننده است که از جنس کاغذ تولید می‌ شود. این کاغذها در چند نوع مختلف مقوایی، فابریک، فومی وینیلی ساخته‌ شده‌ اند. این کاغذها در طرح‌ های مختلفی مثل مناظر طبیعی، طرح هنری، را‌ه‌ راه و یا در طرح ساده در بازار وجود دارند. انتخاب نوع کاربردی برای دیوارهای مد نظر شما، به‌ عهده خودتان و به سلیقه شما بستگی دارد. این کاغذ دیواری علاوه‌ بر رنگ‌ بندی گوناگون، چند خصوصیت دیگری دارد که باعث رواج استفاده از این محصول شده‌ است. این خصوصیت مقاومت کاغذ دیواری در برابر رطوبت، مقاومت در برابر خش، قابلیت شستشو، داشتن خاصیت عایق حرارتی، قابلیت تعویض راحت و کنده شدن راحت آن و قابلیت نصب آسان می‌ باشد.

روش‌ های چسباندن کاغذ دیواری کنده شده

گاهی ممکن است کاغذ دیواری استفاده‌ شده برای یک محیط مناسب آن مکان نباشند. مثلا اگر یک کاغذ دیواری که خاصیت ضدآب بودن ندارد، برای محیط مرطوب انتخاب‌ شده و نصب گردد، مسلم است که خیلی زود از حد طبیعی یا جای خود کنده شده و بلند می‌ شود. علاوه‌ بر مورد گفته‌ شده، گاهی نیز این کاغذ، به دلایل دیگری آسیب‌ دیده و کنده می‌ شود که برای احیای آن‌ ها روش‌ های مختلفی وجود دارد. ما در ادامه به بررسی روش های چسباندن کاغذ دیواری کنده شده می پردازیم با ما همراه باشید:

با محصولات زیگموند آشنا شوید: کاغذ دیواری مدرن

روش‌ چسباندن کاغذ دیواری کنده شده
روش‌ های چسباندن کاغذ دیواری کنده شده چیست

کاغذ دیواری که یک لایه از آن رفته‌ و کاملا کنده نشده باشد

در این‌ صورت کاغذ دیواری کاملا کنده نشده اما یک لایه از آن از بین‌ رفته است. در این‌ جا باید از چسب کاغذ دیواری استفاده کرد و یک لایه خیلی ظریفی بر روی کاغذ دیواری چسباند که این کار، به‌ دقت بالا و ظریف‌ کاری بسیار نیاز دارد. برای ترمیم این مشکل، شما ابتدا باید قسمت آسیب‌ دیده را کاملاً با دقت از دیوار جدا کرده و بعد زیر این قسمت جدا شده را، تمیز کنید.

اگر بعد از تمیز کاری، لایه‌ ای از کاغذ بر روی دیوار مانده، باید آن را بکنید. اگر هنگام جداسازی لایه به دیوار نیز، آسیب وارد شد، باید با بتوانید آن را ببندید. بعد از این‌ که 24 ساعت از بتونه زدن و پاک‌ سازی دیوار گذشت، شما می‌ توانید کاملاً با دقت، کاغذ دیواری جدید را با استفاده از چسب solvit، جایگزین قسمت آسیب‌ دیده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

کاغذ دیواری که درز آن باز شده باشد

اگر درز بین کاغذ دیواری باز شده باشد، شما باید از چسب مخصوص درز کاغذ دیواری استفاده کنید. این چسب در برندهای مختلف solvit، Bostik، wallrack، و erfurt وجود دارد. شما با خرید چسب مخصوص کاغذ دیواری خود، که توسط فروشنده به شما شناسانده می‌ شود، می‌ توانید درز بین کاغذ دیواری را بچسبانید. البته برای اینکار شما باید چسب را با غلتک درز به دیوار فشار داده و بعد از سفت شدن چسب، درز را ببندید.

کاغذ دیواری که یک لایه عمودی از آن خراب شده و باید تعویض گردد

شما برای این کار ابتدا باید کاغذ دیواری عمودی کنده شده را با دقت از روی دیوار بردارید. سپس با استفاده از چسب کاغذ دیواری برند bostik، ابتدا یک لایه چسب نازک بر روی دیوار بچسبانید که در هنگام نصب کاغذ از اطراف بیرون نزند، سپس با استفاده از یک غلتک و با دقت کافی، کاغذ دیواری را از بالا به پایین بکشید. اگر در زیر کاغذ شما حباب ایجاد شد، شما با استفاده از سرنگ حباب را سوراخ کرده و چسب را آرام از زیر کاغذ بکشید تا وارد قسمت خالی حباب شود.

عوامل مختلف کنده شدن کاغذ دیواری

عوامل مختلفی وجود دارد تا باعث شود کاغذ دیواری شما بر روی دیوار نمانده و یا کنده شود. کنده شدن کاغذ دیواری و عدم جای‌ گیری درست آن بر روی دیوار، یک بحث آزار دهنده برای افرادی است که از کاغذ دیواری برای جلوه بخشیدن به خانه خود استفاده کرده‌ اند. این عوامل عبارت‌ اند از:

  • رطوبت دیوار مورد نظر
  • عدم استفاده از کاغذ دیواری ضد آب
  • عدم تمیزی دیوار و وجود آلودگی و گرد و غبار بر روی آن
  • استفاده از کاغذ دیواری بی‌ کیفیت
  • استفاده از کاغذ دیواری‌های بی کیفیت و سنگین
  • استفاده از چسب بی‌ کیفیت در هنگام نصب اولیه
  • درست پرایم نشدن دیوار مورد نظر
  • وجود حباب‌های مختلف زیر کاغذ دیواری و عدم رفع آن
  • عدم نصب صحیح کاغذ دیواری در بار اول
  • عدم بتونه کشی دیوار آسیب دیده
عوامل مختلف کنده شدن کاغذ های دیواری
کنده شدن کاغذ دیواری
سخن پایانی

گفتیم که کاغذ دیواری یک لایه پوشاننده است که اغلب برای زیبایی و ایجاد جلوه در محیط خانه، از آن استفاده می‌ شود. گاهی این کاغذ دیواری، کنده شده و یا از بین می‌ رود. کاغذ دیواری‌ های کنده شده را می‌توان با انواع چسب مناسب و یا چسب‌ های مخصوص خود کاغذ دیواری به دیوار متصل کرد.

سوالات متداول درباره چسب مناسب کاغذ دیواری کنده شده

  1. آیا با استفاده از چسب چوب می‌ توان کاغذ دیواری را چسباند؟
    بله. چسب چوب یک چسب کاربردی برای نصب کاغذ دیواری است که در بازار وجود دارد. البته گفتنی است که بعضی از کاغذ دیواری‌ ها چسب مخصوص خود را دارند. شما برای خرید چسب مخصوص کاغذ دیواری خود، باید از فروشنده کمک بخواهید.
  2. آیا از چسب درز، می‌ توان برای نصب کاغذ دیواری استفاده کرد؟
    بله. این چسب برای استفاده در کل کاغذ دیواری نیز ساخته شده است. شما می‌ توانید علاوه بر چسب درز، از چسب رازی نیز استفاده کنید.
  3. چسب کاغذ دیواری را از کجا می توان تهیه کرد؟
    برای تهیه کاغذ دیواری ها باید به فروشگاه های ابزار فروشی و یا وب سایت های مربطه مراجعه نمایید.
3/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =