کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون

کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون

کاغذ دیواری با طرح و نقش مناسب


برای افرادی که به زیبایی خانه ی خود اهمیت زیادی می دهند، کاغذ دیواری همیشه گزینه ای مطرح و پرکاربرد بوده. طرح های بسیار متنوع در اندازه های بزرگ، می تواند هر تعریفی از زیبایی خانه را برای شما معنی کند. دیوار پشت تلویزیون یکی از فضاهای مهم خانه است که در اغلب موارد به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون خانه انتخاب می شود. نقطه کانونی به معنی نیاز خانواده به زیبایی و کاربردی بودن همزمان کاغذ دیواریست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در یک مقاله برای شما راجب ویژگی های کاغذ دیواری پشت تلویزیون صحبت کنیم و چند نمونه درخور برایتان معرفی کنیم.

ویژگی های کاغذ دیواری پشت تلویزیون

اکثر اوقات برای خرید کاغذ دیواری خانه، جز زیبایی و سلیقه خودمان به مورد دیگری اهمیت نمی دهیم. با این حال وقتی نوبت به دیوار پشت تلویزیون می رسد، پیامدهای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب کاملاً مشهود است. مهمترین مشخصه های یک کاغذ دیواری، رنگ بندی و طراحی نقوش آن است. همین ها مواردی هستند که برای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون اهمیت دارند.

ساده بودن طرح

یکی از مواردی که بسیار پیشنهاد می شود، انتخاب یک طرح ساده برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون است. دقت داریم که لحظات تماشای فیلم و سریال در کنار خانواده و دوستان بسیار برای ما ارزشمند هستند و اگر کاغذ دیواری دارای نقوش بسیار پیچیده و حواس پرت کن باشد، به راحتی می تواند تمرکز جمع را از بین ببرد.

کاغذ دیواری با طرح کلاسیک و رنگ طلایی
برای دکوراسیون کلاسیک خانه، بهتر است کاغذ دیواری متناسب انتخاب کنید

رنگ بندی کاغذ دیواری

ویژگی مهم بعدی رنگ بندی کاغذ دیواری از مناظر مختلف است. علاوه بر رنگی که برای قسمت زمینه طراحی استفاده شده، رنگ آمیزی نقوش و تناسب آن ها با رنگ پس زمینه اهمیت زیادی دارد. این موضوع را می شود حول قسمت قبل دید، جایی که پیشنهاد کردیم کاغذ دیواری مناسب پشت تلویزیون ساده تهیه کنید. نزدیک بودن رنگ زمینه و نقش، شکل دیگری از ساده بودن کاغذ دیواریست.

استفاده حداکثری از رنگ تیره

پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده بیشتری شود. با توجه به اینکه تلویزیون منبع دائمی نور هنگام فیلم تماشا کردن است، وجود کاغذ دیواری روشن در منظره ی مقابل چشم شما، می تواند به خستگی چشم سرعت ببخشد. به همین خاطر رنگ های تیره و خنثی می توانند گزینه های خوبی باشند. حالت دیگری که طرفدار زیادی برای کاغذ دیواری تیره دارد، تبدیل اتاق به یک سینمای خانگیست. ممکن است شما یک قسمت مجزای خانه را صرفاً برای نمایشگر خود تعبیه کرده باشید. داشتن حس حضور در یک سینما حتماً خواسته ی علاقه مندان به فیلم و مدیای تصویریست. رنگ تیره کاغذ دیواری پشت تلویزیون چنین فضایی را برای شما ایجاد می کند.

تناسب طراحی با اجزای دیگر خانه

با اینکه داشتن یک طرح کاربردی از ویژگی های اصلی کاغذ دیواری پشت تلویزیون است، نباید تناسبات را فدای این مورد کنیم. به همین دلیل لازم است موقع انتخاب آن، به دکوارسیون خانه، وسایل موجود در اتاق و شکل دیوار های اطراف تلویزیون هم دقت کنید. اگر شما دکوراسیون داخلی خانه خود را با استفاده از سبک کلاسیک طراحی کرده اید، داشتن یک کاغذ دیواری با نقوش گرافیکی انتخاب مناسبی نخواهد بود. یا وجود تناسب بین رنگ کاغذ دیواری پشت تلویزیون با بقیه وسایل خانه و البته بقیه دیوار ها که لازمه دیگر انتخاب خوب برای شماست.

پیشنهاد های ما برای شما

قصد داریم در این قسمت، پیشنهادها و ایده هایی مطابق اصولی که بالاتر معرفی شدند برایتان فهرست کنیم.

 طرح ریز با رنگ خنثی کاغذ دیواری

یک پیشنهاد عالی برای شما، استفاده از کاغذ دیواری هایی است که دارای طرح های ریز هستند و رنگ غالبشان تیره یا خنثی می باشد. این گزینه علاوه بر ایجاد فرمی زیبا برای دیوار، تنها با دقت زیاد، حواس افراد را پرت می کنند.

کاغذ دیواری مدرن
کاغذ دیواری مدرن مناسب برای پشت تلویزیون

طرح آجر و سنگ کاغذ دیواری

در ذهن ما انسان ها، دیوار های سنگی یا آجری، چیزهای مرسومی هستند. به احتمال زیاد وجود چنین نمایی روی دیوار پشت تلویزیون برای مغز ما آن چنان دور از انتظار نیست، به همین دلیل کاغذ دیواری با طرح آجر یا سنگ می تواند گزینه جالبی برای شما باشد. سعی کنید حتی الامکان رنگ آن درونمایه تیره داشته باشد تا یک رنگ گرم و جلب کننده توجه.

طرح ساده و تیره کاغذ دیواری

همان طور که بالاتر گفتیم، برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون، بهترین انتخاب رنگ تیره می باشد، برای نقوش روی کاغذ هم بهترین انتخاب یک طراحی ساده است. به همین دلیل یک طرح ساده و تیره، مثلا مشکی یا خاکستری، کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون است.

کاغذ دیواری ساده و تیره برای پشت تلویزیون
بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون

 کاغذ دیواری با رنگ بندی کرم، شیری و طلایی

با وجود پیشنهاد های ما، امکان دارد شما باز هم علاقه ای به رنگ های تیره و سبک های مدرن در طراحی نداشته باشید. شاید تلویزیون در خانه شما بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. به همین دلیل می خواهید اطراف آن را با یک رنگ شاد و رسمی پر کنید. استفاده از طرح های با رنگ روشن، مثل کرم، رنگ شیری و طلایی از لاکچری ترین کاغذ دیواری های پشت تلویزیون می باشد.

کاغذ دیواری یک تکه

در پایان یکی از خاص ترین گزینه های ممکن را برای شما آورده ایم. استفاده از کاغذ دیواری یک تکه یا همان پوستر دیواری. شما می توانید از طرح های خاصی استفاده کنید که قسمت مرکزی آن ها خالیست. این قسمت خلوت محل قرار گرفتن تلویزیون خواهد بود. همان طور که در تصویر قابل مشاهده است، یک طراحی حساب شده برای پوستر واقعا کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون است.

کاغذ دیواری یک تکه
برای دیوار پشت تلویزیون بهترین انتخاب کاغذ دیواری یک تکه است
سخن پایانی

در دنیای بسیار متنوع طرح ها، انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب کار آسانی نیست. با این حال اگر بتوانیم همه ی اشکال و فرم ها را یک جا ببینیم و ویژگی هایشان را مقایسه کنیم، راه دشوارمان را کوتاه تر خواهیم کرد. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون کافیست در وب ساید زیگموند کمی گردش کنید و صفحات مختلف ما را ببینید.

سوالات متداول کاغذ دیواری مناسب پشت تلویزیون

  1. چگونه کاغذ دیواری خوب پیدا کنیم؟
    شما تنها زمانی به کاغذ دیواری خوب دست پیدا می کنید که بتوانید تعداد زیادی نمونه از قبل دیده باشید. در وب سایت زیگموند شما به انواع و اقسام کاغذ دیواری به همراه تصویر و توضیح آن ها دسترسی دارید. کافیست کمی زمان بگذارید تا نهایتا به موردی که طبق سلیقه شما ساخته شده برسید.
  2. رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پشت دیوار تلویزیون کدام است؟
    بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، رنگ تیره و خنثی می باشد، به دلیل اینکه تلویزیون خودش منبع دائمی نور است و یک پس زمینه روشن یا گرم چشم را خیلی سریع دچار خستگی می کند.
  3. آیا می شود از طرح کلاسیک برای کاغذ دیواری پشت دیوار تلویزیون استفاده کرد؟
    اگر تلویزیون شما بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی، متناسب با اجزای دیگر دکوراسیون داخلی، می توانید از قواعدی که بالاتر شرح دادیم صرف نظر کنید. استفاده از رنگ روشن یا طرح های پر زرق و برق کلاسیک در این مورد مانعی ندارد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =