همه چیز درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی

همه چیز درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی

کاغذ دیواری در فنگ شویی


فنگ شویی واژه ی جدیدی نیست، اما در سال‌های اخیر افراد بسیاری را در سر تا سر دنیا با خود همراه کرده است. فنگ شویی در حقیقت یک سبک از معماری قدیمی می باشد که تا حدودی به معماری کشور چین شباهت بسیاری را نیز دارد. یکی از راه های راعیت کردن قواین فنگ شویی در خانه نیز استفاده از کاغذ دیواری ها نیز می باشد. تیم زیگموند در این مقاله سعی دارد تا همه چیز درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی را برای شما همراهان گرامی شرح و توضیح دهد. پس با ما همراه باشید.

هدف فنگ شویی هماهنگ کردن، تشکیل تعادل و آرامش بخشیدن به محیط مورد نظر شما می باشد. ساختار این کلمه از دو کلمه (فنگ) و (شوی) تشکیل شده است که این دو کلمه برای کشور چین و به معنای (باد) و (آب) می باشد، درنتیجه فنگ شویی از اعماق طبیعت الهام گرفته است.

اصول فنگ شویی در کاغذ دیواری

مطابق با اصول فنگ شویی همه اجسام نیز از مقداری انرژی برخوردار می باشند که این انرژی در محیط کنار ما در جریان است. متخصصان فنگ شویی عقیده دارند با تحریک انرژی اجسام به وسیله رنگ‌ها، طرح‌ها و آینه‌ها و اشکال، محیط ما از رفاه، پول و آسایش غنی می گردد.

دقت به رنگ‌ها و عناصر اصلی در اعماق طبیعت مثل: آب، فلز، چوب و آتش در فنگ شویی بسی مهم است. فشار‌های عصبی و استرس‌های کاری موجب گشته است تا ما به فضایی که حس آرامش و آسایش زیادی را به ما می دهد نیز احتیاج پیدا کنیم.

فنگ شویی در کاغذ دیواری
اصول اصلی فنگ شویی در کاغذ دیواری

 توجه به عنصر اصلی زمین در فنگ شویی کاغذ دیواری

زمین یکی از عناصر اصلی طبیعت و بسی پر انرژی است و محیط شما را از انرژی‌های نا مناسب پاکسازی می‌کند. این عنصر با رنگ‌های الهام گرفته از اعماق طبیعت و خاک مثل: زرد، ماسه‌ای و خاکی و… نشان داده می‌شود.

به کار گیری از این رنگ‌های موجود در کاغذ دیواری در دکوراسیون محیط شما نه تنها زیبایی و جذابیت ویژه ای دارد، بلکه انرژی های محیط شما را متعادل  سازی می‌کند. انتخاب کاغذ دیواری با این طیف رنگی ها قدرت اثر گذاری فنگ شویی را در محیط شما را به شکل ویژه ای نیز قوی تر می‌کند.

انتخاب تزئینات و مجسمه‌های سفالی و سنگی که هم جنس خاک  و سنگ می باشند نیز محیط شما را پر از آرامش می‌کند. رنگ‌هایی که تقریبا عنصر خاک و زمین را برای محیط شما به ارمغان می آورند اثر آرامش گذاری بالاتری را هم در خود دارند. استفاده از طیف رنگ های قهوه‌ای یکی از اصول فنگ شویی برای انتخاب کاغذ دیواری در فنگ شویی محیط مورد نظر نیز می باشد.

کاغذ دیواری در فنگ شویی و توجه به عنصر چوب

چوب در صنعت دکوراسیون داخلی با رنگ‌هایی مانند: سبز و قهوه‌ای معروف می باشد. کاغذ دیواری طرح برجسته یا همان سه بعدی با طرح های جنگل و شاخ و برگ برای نشان دادن این عنصر در محیط داخلی شما بسیار مناسب است.

توصیه می شود که از این طرح‌ها در بخش های جنوب، شرق و جنوب شرقی محیط شما مورد استفاده قرار گیرد. جهت افزایش اثر گذاری این عنصر در محیط خود از به کارگیری گیاهان در محیط خود نیز غافل نشوید. طرح های کاغذ دیواری که مملو از شاخ و برگ می باشد جزو طرح‌های بسیار پرطرفدار در اصول فنگ شویی می باشند.

عنصر چوب در فنگ شویی کاغذ دیواری
توجه به عنصر چوب در فنگ شویی کاغذ دیواری

 کاغذ دیواری در فنگ شویی و توجه به عنصر آب

آب یکی از نیرومند ترین عناصر در طبیعت به حساب می‌آید. فنگ شویی عقیده دارد عنصر آب می‌تواند موجب سلامت جسمانی، موفقیت‌های کاری و افزایش رفاه گردد.

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی با طرح هایی از آبشار، چشمه و کوه‌های برفی می‌تواند نشانی از عنصر آب جهت محیط شما باشد. البته در زمن انتخاب طرح باید به سلایق شخصی خود و سبک و رنگ فضای داخلی نیز دقت لازم را داشته باشید.

همچنین با استفاده از کاغذ دیواری با طیف های رنگ آبی نیز می توانید عنصر آب و انرژی مثبت آن را برای محیط مورد نظر خود به رمغان آورید.

 عنصر آتش در فنگ شویی کاغذ دیواری

آتش هم جزو یکی از عناصر مهم و اساسی جهت افزایش انرژی مثبت و حس نشاط و صمیمیت است. رنگ‌هایی که نشان دهنده عنصر آتش هستند نیز جهت انتخاب کاغذ دیواری مطابق با اصول فنگ شویی مناسب می باشند.

رنگ‌‌هایی نظیر: زرد، طلایی، نارنجی، قرمز و بنفش که نشانی از عنصر آتش می باشند و همچنین کاغذ دیواری با طرح های سه بعدی شله‌های آتش نیز که با محیط شما همخوانی داشته باشد نیز بسیار مناسب است.

موارد مهم درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی

پیش از اقدام تهیه کاغذ دیواری، به این مسئله دقت لازم را داشته باشید که انتخاب کاغذ دیواری برحسب قوانین فنگ‌شویی در افزایش و بهتر ساختن روابط شما در محیط منزل و در محیط‌های کاری وظیفه بسیار مهمی دارد، پس سعی کنید انتخاب‌های اصولی ای را داشته باشید.

تهیه کاغذ دیواری از فروشگاه های معتبر بسیار مهم می باشد. به کیفیت و قابلیت های اصلی کاغذ دیواری همچون: قابلیت شستشوی و پاکیزه نگه داشتن آن نیز توجه داشته باشید. انتخاب کاغذ دیواری وینیل موجب می گردد تا دیگر شما نگران گرد و غبار و یا لکه های چربی نباشید.

مراحل نصب کاغذ دیواری باید به صورت مناسب و اصولی صورت بگیرد تا کاغذ دیواری به نحو مناسب و استاندارد دیوار‌ها را بپوشاند.

پیش از نصب کاغذ دیواری اگر دیوار شما دارای ترک خوردگی و یا فرو رفتگی‌های عمیقی باشد باید مراحل زیر سازی را به صورت صحیح انجام هید. نصب اصولی کاغذ دیواری به محیط شما ظاهری زیبا را خواهد بخشید.

نکات کاغذ دیواری در فنگ شویی
نکات مهم در مورد کاغذ دیواری در فنگ شویی
سخن پایانی

در انتهای این مقاله بایستی ذکر کنیم که همه چیز درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی به شما عزیزان در حذف انرژی‌های منفی در محیط کمک کرده و همچنین شما را به ایجاد محیطی دور از گرد و غبار و آلودگی دعوت می‌کند. و به شما کمک می‌کند تا روز‌های بهتری را سپری کنید.

سوالات متدوال همه چیز درباره کاغذ دیواری در فنگ شویی

  1. کاربرد فنگ شویی چیست؟
    هدف فنگ شویی هماهنگ کردن، تشکیل تعادل و آرامش بخشیدن به محیط مورد نظر شما می باشد.
  2. معنی کلمه فنگ شویی چیست؟
    ساختار این کلمه از دو کلمه (فنگ) و (شوی) تشکیل شده است که این دو کلمه برای کشور چین و به معنای (باد) و (آب) می باشد.
  3. فواید استفاده از طرح و رنگ‌های شبیه به عنصر فلز چیست؟
    اگر طرح و رنگ انتخابی کاغذ دیواری شما الهام گرفته از عنصر فلز باشد، این انتخاب، آرامش محیط شما را بسیار زیاد می‌کند. رنگ‌های شبیه به عنصر فلز مانند: نقره ای، طیف رنگ های طوسی، دودی و… برای کاغذ دیواری خود استفاده کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =