کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟

کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی


کاغذ دیواری سلطنتی یا به عبارتی دیگر کاغذ دیواری کلاسیک سلطنتی یکی از سبک هایی از کاغذدیواری می باشند که از طرح ها و نقش های کهن فاخر برخوردار می باشند و اکثر افراد آن را به عنوان کاغذ دیواری سلطنتی برای پذیرایی خانه می شناسند.

طرح های کاغذ دیواری سلطنتی ریشه گرفته از اثرهای هنری کهن می باشند که پیشینه در فرهنگ و آداب و رسوم ملت ها دارند. به صورت نمونه کاغذ دیواری سلطنتی مدل ترنج و داماسک از نقش هایی دارا می باشند که در بسیاری از آثار ایرانی اسلامی پیدا می شوند و از پیشینه چندهزارساله برخوردارند.

مناسب ترین قسمت برای اجرای سبک سلطنتی نیز پذیرایی و یا سالن اصلی مکان مورد نظر می باشد، یکی از المانت های تاثیرگذار در دکوراسیون پذیرایی  نصب کاغذ دیواری می باشد و هیچ گزینه ای به حد یک کاغذ دیواری سلطنتی نمی‌تواند طراحی شما را در این قسمت کامل کند. در این مقاله به بررسی اینکه ویژگی های کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ نیز خواهیم پرداخت.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی

اولین و مهمترین عاملی که در جهت انتخاب این مدل کاغذ دیواری باید به آن بپردازیم این می باشد که از کاغذ دیواری‌ سلطنتی اغلب در دکوراسیون به سبک کلاسیک یا لوکس استفاده می شود.

مثلا انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی برای دکوراسیون مدرن یا روستیک یک بی نظمی نامطلوبی را بین لوازم دکوراسیون داخلی به وجود می آورد. با توجه به این عامل به المانت هایی که در انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی باید به آنها دقت کرد نیز می‌پردازیم. وقتی قرار است از کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش بهره بگیرید به این معنی می باشد که حجم بسیاری از توجه به دکوراسیون پذیرایی را این انتخاب رقم می‌زند. بنابراین بسیار مهم می باشد که انتخاب شما از نظر رنگ هماهنگی بالایی با تم رنگی چیدمان این بخش از خانه داشته باشد.

مخصوصا توجه در موضوع هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری سلطنتی و مبل سلطنتی بسیار مهم می باشد. به این صورت که در انتخاب رنگ کاغذ دیواری سه اقلام فرش، مبل و پرده‌ها در دکوراسیون کلی نقش اساسی ای را خواهند داشت. در نهایت زمانی که گزینه انتخاب رنگ در بین باشد، توصیه می شود از رنگ‌هایی به کار بگیرید که علاوه بر استاندارد بودن، در دکوراسیون کلی مکان مورد نظر هم هماهنگی خوب و هم با ترکیب رنگ مبلمان سلطنتی، پرده‌ها و فرش همخوانی زیادی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ برای شما عزیزان می پردازیم.

کاغذ دیواری سلطنتی
انتخاب کاغذ دیواری طرح سلطنتی

بهترین طرح های کاغذ دیواری سلطنتی

انواع کاغذ دیواری سلطنتی صرف نظر از مدل طرح در دو دسته سلطنتی و مدرن دسته بندی می شود. در حقیقت با عوض شدن سبک های دکوراسیون و روی کار آمدن آثار هنری جدید به خانه ها طرح های کلاسیک هم دچار تغییراتی در طرح ها شدند.

این تغییرات موجب گشت که کاغذ دیواری سلطنتی بیشتر با دکوراسیون جدید هماهنگی داشته باشد. به این مدل از طرح ها، کاغذ دیواری سلطنتی جدید می گویند. که در عین حال هنوز هم طرح هایی که پیشینه خود را به کاملا حفظ کرده اند در آن ها مشاهده می شود.

از بین طرح های کاغذ دیواری سلطنتی می توان از طرح داماسک، اسلیمی و گل های کلاسیک نام برد. در این بین کاغذ دیواری طرح داماسک متداول ترین طرح هایی می باشند که در آلبوم های کلاسیک به چشم می آیند.

نکات مهم جهت انتخاب طرح کاغذ دیواری سلطنتی

در این مطلب همانطور که گفته شد به بررسی کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ برای شما عزیزان پرداختیم. از آنجایی که در یک دکوراسیون سلطنتی لوازم دکوری بسیاری وجود دارد، انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی با طرح‌های شلوغ موجب القای هرج و مرج بودن محیط به بیننده می شود، توصیه می کنیم است که در اگر از وسایل بسیاری در دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنید بهتر می باشد که کاغذ دیواری‌های سلطنتی با طرح های ساده‌تر را انتخاب کنید.

اما اگر که مبلمان ساده و یا لوازم بسیاری را در دکوراسیون خود به کار نمی برید نیز می‌توانید زیبایی و چشم انداز یک دکوراسیون سلطنتی را با انتخاب کاغذ دیواری‌های سلطنتی به قسمت پذیرایی خانه خود به ارمغان آورید. در صورت داشتن مبلمان سلطنتی ساده می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ های پر رنگ تر، و طرح‌های شلوغ و خاص بهره بگیرید.

یکی از روش های خاص بودن دکوراسیون پذیرایی این می باشد که به جای هماهنگی رنگ‌ها از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، در این روش می‌توانید از کاغذ دیواری ای که از جهت طرح و رنگ متفاوت با مبلمان موجود در پذیرایی می باشد نیز استفاده کنید.

قابل توجه است که این مسئله بیشتر از جهت انتخاب رنگ مورد نظر می باشد، به صورت مثال اگر مبل سلطنتی تیره رنگ دارید از کاغذ دیواری سلطنتی رنگ روشن و اگر مبل های شما روشن می باشد از کاغذ دیواری سلطنتی رنگ تیره استفاده کنید.

طرح کاغذ دیواری سلطنتی
نکات مهم انتخاب بهترین طرح کاغذ دیواری سلطنتی

نورپردازی کاغذ دیواری سلطنتی

نورپردازی کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که یکی دیگر از عواملی که در انتخاب کاغذ مناسب برای دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید نیز نورپردازی محیط است، اغلب جهت دکوراسیون پذیرایی با نور ورودی کم یا پذیرایی‌هایی که پنجره ندارند حتما از رنگ‌های روشن کاغذ دیواری سلطنتی استفاده شود.

اما اگر پذیرایی‌ خانه شما دارای پنجره های بزرگ به سمت غرب و جنوب باشد، معمولا نور طبیعی بسیاری در طول روز خواهید داشت و همچنین می توانید کاغذ دیواری سلطنتی با رنگ‌های تیره‌تر را هم برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی از نظر ابعاد

در این مطلب همانطور که گفته شد به بررسی کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ برای شما عزیزان پرداختیم. یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کاغذ دیواری سلطنتی دقت به ابعاد محیط پذیرایی می باشد. اغلب کاغذ دیواری‌های سلطنتی از طرح‌های زیاد برخوردار هستند و بیشتر از هرموضوعی بر روی طرح آنها در ساخت توجه شده است، یک انتخاب اشتباه در این موضوع می‌تواند به صورت کلی دکوراسیون پذیرایی خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

لازم به ذکر است که انتخاب رنگ‌های روشن‌تر و طرح‌های ساده تر در کاغذ دیواری سلطنتی موجب بزرگ تر به چشم آمدن محیط پذیرایی می‌شود، و بالعکس طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره نیز محیط را کوچکتر از ابعاد اصلی پذیرایی نشان می‌دهند.

در نتیجه بهتر است که اگر ابعاد پذیرایی شما کوچک است و از مبل سلطنتی پر زرق و برق که از منبت کاری‌های بزرگ برخوردار است استفاده می‌کنید حتما از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌های محو و ساده تر استفاده کنید. اما اگر طرفدار طرح‌های شلوغ یا رنگ‌های تند هستید، می توانید با به کارگیری از طرح و رنگ کاغذ دیواری سلطنتی مورد نظر برای پوشاندن یک قسمت از دیوار استفاده کنید.

ابعاد مناسب کاغذ دیواری سلطنتی
نکات مهم جهت ابعاد مناسب کاغذ دیواری سلطنتی
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی اینکه کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟ پرداختیم و همچنین شما همراهان گرامی می توانید با خواندن این مقاله یک انتخاب مناسب و بهتری را رقم بزنید، این مطالب موجب این می شود که هزینه شما در انتخاب مناسب هدفمند باشد و زیبایی محیط داخلی و دکوراسیون پذیرایی شما چند برابر گردد.

سوالات متدوال کاغذ دیواری سلطنتی چیست

  1. رابطه کاغذ دیواری سلطنتی به رنگ روشن در ابعاد پذیرایی چیست؟
    انتخاب رنگ‌های روشن‌تر و طرح‌های ساده تر در کاغذ دیواری سلطنتی موجب بزرگ تر به چشم آمدن محیط پذیرایی می‌شود.
  2. انواع طرح کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟
    از بین طرح های کاغذ دیواری سلطنتی می توان از طرح داماسک، اسلیمی و گل های کلاسیک نام برد. در این بین کاغذ دیواری طرح داماسک متداول ترین طرح هایی می باشند که در آلبوم های کلاسیک به چشم می آیند.
  3. اهمیت نور پذیرایی خانه در انتخاب رنگ کاغذ دیواری سلطنتی چیست؟
    بهتر است در پذیرایی‌هایی که پنجره ندارند حتما از رنگ‌های روشن کاغذ دیواری سلطنتی استفاده شود. اما اگر پذیرایی‌ خانه شما دارای پنجره های بزرگ به سمت غرب و جنوب باشد، می توانید کاغذ دیواری سلطنتی با رنگ‌های تیره‌تر را هم برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.
Rate this post

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =