کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک


راهنمای نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

اغلب دیوارهای خانه‌های قدیمی دارای پوشش رنگ پلاستیک می باشند و دلیل این پوشش هم عدم آشنایی نقاشان با رنگ اکرولیک بوده است.( که امروزه هم برخی از نقاشان نیز به علت نداشتن آگاهی از رنگ پلاستیک استفاده می کنند!) ما در این مقاله به بررسی چند نکات در ارتباط با کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک نیز برای شما عزیزان خواهیم پرداخت. نکته خوب این قضیه به این صورت است که تیم زیگموند با کسب تجربیات بسیار می تواند با اطمینان به شما بگوید که معمولا امکان نصب کاغذ دیواری را بر روی همه سطوح رنگ ها مانند: آکرولیک، پلاستیک، روغنی، مولتی کالر و… نیز می باشد.

در این مواقع حتی اگر رنگ پلاستیک جنس مرغوب هم، در پوشش دیوارهای خانه استفاده شده باشد با گذشت زمان رنگ خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهد و به هیچ گونه جهت نصب کاغذ دیواری مناسب نمی باشد.

زیرا به احتمال زیاد بعد از نصب کاغذ دیواری خواهید دید که کاغذ دیواری به صورت کاملا، با یک لایه گچ از دیوار کنده شده و بدون استفاده می گردد. (که در این صورت کاغذ دیواری کنده شده به هیچ حالتی دیگر قابل نصب دوباره بر روی دیوار نیست.)

ولی در کل دانستن این موضوع که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

نصب کاغذ دیواری روی رنگ
راهنمای چگونگی نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

موارد مهم در انتخاب کاغذ دیواری روی پلاستیک

1) انتخاب نوع مناسب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها در انواع متعددی از نظر رنگ و سبک موجود می باشند. کاغذ دیواری جنس وینیل برای قسمت هایی که رطوبت بسیاری مانند: آشپزخانه و حمام و دستشویی دارند مناسب تر می باشند. و برای قسمت هایی که مثل اتاق خواب و راهرو از رطوبت کمتری برخوردارند نیز، می توانید از کاغذها و پارچه های غیربافته استفاده کنید.

2) چسب مناسب کاغذ دیواری

چسب های به خصوصی برای کاغذ دیواری های خاص در بازار موجود است و توصیه می شود که از چسب مخصوص هر جنس کاغذ دیواری نیز استفاده کنید.

3) اندازه گیری دقیق دیوارها

پس ز اندازه گیری ابعاد دیوارها جهت خریداری اندازه کاغذ دیواری نیز حتما چند رول اضافه تر هم برای دیوارها تهیه نمایید. چرا که درصورت خرابی کاغذ دیواری یا پارگی یا… اگر کاغذ اضافی داشته باشید در این مواقع نیز به مشکل بر نخواهید خورد.

علت سختی نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ پلاستیک

یکی از علل سختی نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک نیز استحکام پایین رنگ پلاستیک می باشد. به این دلیل که رنگ پلاستیک دارای قابلیت ضد آب نمی باشد و در زمان نصب کاغذ دیواری رطوبت چسب کاغذ دیواری به گچ دیوار انتقال پیدا می کند و همین امر موجب می شود که گچ به همراه کاغذ دیواری از سطح دیوار کنده و جدا شود.

یکی از راهکارهای این مشکل به این صورت است که تمامی سطوح دیوار را به وسیله بتونه روغنی و یا رنگ روغن پوشش دهید. که البته این کار هزینه بیشتری دارد. و راه بسیار آسان تر نیز بهره گیری از پرایمر زیر کار رنگ روغنی است.

همچنین شما می توانید کمی پرایمر حلال آب را رقیق کنید، و کمی چسب چوب و چسب کاغذ را به آن اضافه کنید و همه سطوح دیوار را به صورت کاملا یکدست نیز با غلتک یا قلم بپوشانید. و در آخر با این کار می توانید به پایان کار مطلوبی دست پیدا کنید.

سختی نصب کاغذ دیواری روی رنگ
دلایل سختی نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

  • از تهیه و نصب کاغذ دیواری های بافت سنگین تر برای دیوار رنگ پلاستیک جلوگیری کنید چرا که هر چقدر فشار و وزن به وجود آمده پس از نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار کمتر باشد امکان اینکه کاغذ از روی دیوار جدا شود هم نیز کمتر است.
  • توجه کنید که حتما با کمک با چسب چوب یا سریش، عملیات زیرسازی دیوار را پیش از نصب کاغذ دیواری انجام دهید. و همه قسمت های دیوار را با یک لایه ی نازک از چسب چوب یا سریش کاملا نیز پوشش دهید.
  • و سپس یک روز کامل صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. اگر که متوجه پوسته شدن دوباره رنگ روی دیوار شدید نیز حتما عملیات زیرسازی و ترمیم دوباره به صورت کامل از ابتدا را انجام داده و دوباره تمامی سطح دیوار را چسب بزنید.
  • توصیه می کنیم که چسب کاغذ دیواری را به حالت کاملا سفت و غلیظ تهیه کنید. زیرا غلظت بالای چسب موجب می شود که رطوبت کمتر به دیوار منتقل شود و احتمال خراب شدن نیز کمتر گردد.
  • پس از انجام تمامی نکات بالا نیز حتما محیط را گرم کنید تا دیوارها با سرعت بیشتری خشک گردند. و سپس در انتهای کار و بعد از سپری شدن یک یا دو روز عمل لکه گیری انجام شود. و اگر بخشی از کاغذ دیواری از دیوار جدا شده بود با چسب چوب غلیظ چسبانده شود.
  • شروع کار از قسمت های صاف سطح دیوار بسیار مهم می باشد. سطوح دیوارها را کمی سمباده زده و سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب و مواد شوینده تمیز کنید.
نکات مهم نصب کاغذ دیواری
نکات اصلی نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک
سخن پایانی

در این مطلب از سایت زیگموند با کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک به طور کامل آشنا شدید. معمولا امکان نصب کاغذ دیواری را بر روی همه سطوح رنگ ها مانند: آکرولیک، پلاستیک، روغنی، مولتی کالر و… نیز می باشد. و همچنین ما در این مقاله به بررسی چند نکات در ارتباط با کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک نیز برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

سوالات متداول کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

  1. موارد مهم در انتخاب کاغذ دیواری رنگ پلاستیک به چه صورت است؟
    انتخاب نوع مناسب کاغذ دیواری، چسب مناسب کاغذ دیواری و اندازه گیری دقیق دیوارها.
  2. علت سختی نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ پلاستیک چیست؟
    یکی از علل سختی نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک نیز استحکام پایین رنگ پلاستیک می باشد. به این دلیل که رنگ پلاستیک دارای قابلیت ضد آب نمی باشد و در زمان نصب کاغذ دیواری رطوبت چسب کاغذ دیواری به گچ دیوار انتقال پیدا می کند و همین امر موجب می شود که گچ به همراه کاغذ دیواری از سطح دیوار کنده و جدا شود.
Rate this post

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =