کاغذ دیواری خانه های کم نور

کاغذ دیواری خانه های کم نور

انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کم نور


آشنایی با کاغذ دیواری های مناسب خانه کم نور

کاغذ دیواری ها به علت تنوع بسیار و همچنین نقش های بسیار زیبا، اگر مطابق با ویژگی های محیط انتخاب شوند، گرما و روشنایی بخش دکوراسیون داخلی خانه خواهند شد. در این مقاله با انواع طرح ها و ایده های به روز و مفید جهت کاغذ دیواری خانه های کم نور نیز آشنا خواهید شد.

شیوه های بسیاری جهت چیدمان استاندارد خانه های کم نور وجود دارد. در چنین خانه هایی هر یک از المانت هایی که برای خانه انتخاب می کنید اعم از مبلمان، فرش ها و پرده و حتی کاغذ دیواری ها هریک در دکوراسیون نهایی خانه تاثیرگذار می باشند.

در میان این المانت ها اما به کار گیری از کاغذ دیواری برای خانه های کم نور نیز یکی از راحت ترین راهکارهای به کار گرفته شده جهت برطرف کردن نور خانه نیز می باشد.

کاغذ دیواری های طرح آبرنگی برای خانه های کم نور

کاغذ دیواری هایی با نقش های آبرنگی به این دلیل مناسب می باشند که رنگ های شاد را دکوراسیون خانه نیز وارد می کنند. استفاده از رنگ های شاد در محیط خانه حسی از روشنایی و تازگی را به وجود می آورند.

زمینه این مدل کاغذ دیواری ها اغلب به رنگ روشن و سفید است، تا رنگ های شاد طرح ها و نقش های روی کاغذ به خوبی در شرایط نور کم موجود در خانه نیز به نظر آیند. ویژگی اساسی طرح های آبرنگی در کاغذ دیواری ها این می باشد که هیچ زمانی این مدل ها قدیمی و از مد نمی افتند.

کاغذ دیواری طرح آبرنگی
کاغذ دیواری طرح آبرنگی برای خانه های کم نور

انتخاب کاغذ دیواری متالیک

کاغذ دیواری های متالیک، یقینا یکی از بهترین های کاغذ دیواری مناسب خانه های کم نور می باشد. این کاغذ دیواری ها به دلیل دارا بودن بافت ونقش های براق و درخشنده ی خود، در دکوراسیون محیط خانه بسیار مناسب و کمترین اندازه نور را نیز از خود بازتاب می دهند.

این درخشندگی و بازتاب نور از روی دیوار ها موجب می شود، محیط خانه بیشتر از اندازه تاریک و دل گیر نیز دیده نشوند. همینطور هم وسایلی که به علت کمبود نور در خانه از زیبایی شان کمتر می شود، با وجود زمینه درخشانی که کاغذ دیواری های متالیک در خانه ایجاد می کنند به صورت کامل خودنمایی کرده و نظرها به خود جذب می کنند.

اما شاید تصور کنید که کاغذ دیواری های متالیک اغلب دارای رنگ های نقره ای و خاکستری می باشند که باید بگوییم این تصور غلط می باشد و کاغذ دیواری های متالیک دارای تنوع متعدد و بسیاری می باشند.

برای نمونه مدل کاغذ دیواری با رنگ سبز دودی انتخابی عالی جهت خانه هایی با سبک کلاسیک است. با درنظر گرفتن به اینکه از طرح های براق طلایی رنگ در این مدل کاغذ دیواری استفاده شده است، با روشن کردن لامپ های خانه، حتی کنج های تاریک خانه هم نیز روشن دیده می شوند.

انتخاب کاغذ دیواری رنگ خنثی

گزینه دیگر برای کاغذ دیواری خانه های کم نور ، کاغذ دیواری های دارای رنگ خنثی می باشند. رنگ هایی مانند: طوسی، سفید، خاکستری، کرم و قهوه ای و… نیز زمینه ای مناسب برای درخشندگی دیگر لوازمات خانه در محیط های کم نور ایجاد می کنند. اگر این رنگ ها را در طیف زمینه های روشن انتخاب کنید، فضای خانه سبکی کلاسیک و سنتی نیز پیدا خواهد کرد.

در صورت کلی ویژگی مهم انتخاب کاغذ دیواری های روشن نسبت به کاغذ دیواری هایی که رنگ های تیره ای دارند، تنوع زیاد الگوها و طرح های آنهاست.

همچنین کاغذ دیواری های رنگ روشن، فضا را یکپارچه تر و هماهنگ تر از دیگر انتخاب ها نشان می دهند. کاغذ دیواری بسیار راحت با چیدمان خانه هماهنگ می شود و یک راهکار بسیار عالی جهت درخشش همه وسایل خانه و یا نور کم محیط نیز به شمار می رود.

کاغذ دیواری رنگ خنثی
کاغذ دیواری رنگ خنثی برای خانه های کم نور

رنگ های پاستلی کاغذ دیواری مناسب خانه کم نور

گزینه بعدی جهت کاغذ دیواری خانه های کم نور نیز کمک گرفتن از کاغذ دیواری های دارای رنگ های پاستلی می باشد. همانگونه که می دانید رنگ های پاستلی اعم از رنگ های روشن آبی، صورتی، سبز و بنفش و… می باشند و استفاده از آن ها موجب بزرگ تر شدن فضای خانه و دلباز تر شدن آن نیز می گردد.

رنگ های پاستلی کاغذ دیواری برای خانه های کم نور در عین اینکه فضا را روشن و شاد نشان می دهند، جذابیت را به محیط دکوراسیون داخلی خانه نیز اضافه می کنند. خانه های تاریک اغلب محیطی دلگیر دارند که در صورت وجود نداشتن رنگ های شاد، شرایط حتی بدتر هم می شود. رنگ های پاستلی می توانند این تنوع و روشنایی را به دکوراسیون خانه وارد کنند.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه کم نور

  • در زمان انتخاب الگوهای کاغذ دیواری، نحوه به کارگیری از اتاق و تعداد دفعات استفاده از اتاق ها در نظر بگیرید. یک سبک مناسب انتخاب کنید و برای ظاهری رسمی، طرح هایی با نقوش درشت تر و رنگ های کلاسیک را انتخاب کنید. و برای داشتن یک محیط شاد و روشن، نقوش ساده و ریز و خلوت تر را، انتخاب کنید. چرا که رنگ‌های روشن در کاغذ دیواری می‌توانند اتاق را روشن‌تر و بزرگتر نشان دهند، و رنگ‌های کاغذدیواری تیره برعکس نیز عمل می‌کنند. رنگ های تیره می توانند محیط را بسته تر، و یا کوچکتر نشان دهند.
  • برای داشتن کاغذ دیواری خانه های کم نور، رنگ های ملایم مثل: سفید مایل به آبی، آبی و سبز را در نظر داشته باشید و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق های دارای رنگ روشن تر بزرگتر و جذاب تر به نظر می رسند.
  • یکی از ساده ترین روش ها برای ست کردن رنگ و کاغذ دیواری به کارگیری از سایه ها یا طیف رنگ های مکمل نیز می باشد. این امر موجب می شود که از دیوارهای کاغذ دیواری گرفته تا دیوارهای رنگ شده شما ظاهری بهتری را داشته باشند و همچنین دکوراسیون داخلی نیز منسجم و هماهنگ تر به نظر برسد.
نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری
نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری خانه های کم نور
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی کاغذ دیواری خانه های کم نور و تمامی نکات مهم و اساسی در هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب نیز پرداختیم تا شما همراهان گرامی با خواندن این مطالب نیز با آگاهی بیشتری دست به انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه خود بزنید.

سوالات متدوال کاغذ دیواری خانه های کم نور

  1. ویژگی کاغذ دیواری متالیک چیست؟
    کاغذ دیواری های متالیک، یقینا یکی از بهترین های کاغذ دیواری خانه های کم نور می باشد. این کاغذ دیواری ها به دلیل دارا بودن بافت ونقش های براق و درخشنده ی خود، در دکوراسیون محیط خانه بسیار مناسب و کمترین اندازه نور را نیز از خود بازتاب می دهند.
  2. ویژگی کاغ دیواری طرح آبرنگی چیست؟
    زمینه این مدل کاغذ دیواری ها اغلب به رنگ روشن و سفید است، تا رنگ های شاد طرح ها و نقش های روی کاغذ به خوبی در شرایط نور کم موجود در خانه نیز به نظر آیند. ویژگی اساسی طرح های آبرنگی در کاغذ دیواری ها این می باشد که هیچ زمانی این مدل ها قدیمی و از مد نمی افتند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =