کاغذدیواری با روکش پارچه ای

کاغذدیواری با روکش پارچه ای طرحی محبوب

کاغذدیواری های با روکش پارچه ای طرحی محبوب


این روزها استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی بسیار رایج است. انواع متنوعی از کاغذ دیواری در جنس ها و کیفیت های متفاوت در بازار وجود دارد که هر کدام دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند. به کار بردن کاغذ دیواری و مبلمان و سایر آیتم های دکوری جلوه زیباتری را به دکوراسیون داخلی ساختمان می بخشد. تنوع کاغذ دیواری بالا است و اغلب در بسیاری از ساختمان ها از کاغذ دیواری استفاده می شود. در این بین کاغذ دیواری با روکش پارچه ای نیز طرفداران زیادی دارد و اغلب افراد ترجیح می دهند در دکوراسیون داخلی ساختمان خود از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای استفاده کنند. در ادامه به بررسی کاغذ دیواری با روکش پارچه ای می پردازیم. بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاغذ دیواری با روکش پارچه ای

امروزه کاغذ دیواری یکی از ابزارهای مناسب طراحان در طراحی داخلی فضاها است و طراحان با استفاده از کاغذ دیواری های متنوع تغییرات زیادی را در دکوراسیون فضای مورد نظر ایجاد می کنند. اگر طرح و رنگ کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی و سایر آیتم ها باشد به طور اطمینان شاهد یک دکوراسیون زیبا در فضای مورد نظر خواهید بود. کاغذ دیواری با روکش پارچه ای نوعی پوشش است که از مواد طبیعی مورد استفاده در پارچه ها و الیاف ویسکوز ساخته می شود. نمونه هایی از این روکش را می توان در انواع لوازم خانگی مانند مبلمان و پرده مشاهده کرد.

بنابراین این مدل از کاغذ دیواری تناسب و بسیار خوبی با سایر قسمت های دکوراسیون، لوازم جانبی و مبلمان دارد. کاغذ دیواری ارچه ای در طرح ها و رنگ های متنوعی از جمله مخمل، ساتن، ابریشم، کتان و چرم تولید می شوند. با توجه به این امر بسته به نوع و سبک مبلمانی که انتخاب می کنید، می توانید از پارچه ای متناسب با دکوراسیون محیط اداری و فضای داخلی خانه خود استفاده کنید.

پرطرفدارترین طرح های کاغذدیواری کدامند؟

استفاده از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای
کاغذ دیواری با روکش پارچه ای

استفاده از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای

یکی از مزیت های قابل توجه کاغذ دیواری با روکش پارچه ای، طول عمر بالای آنها نسبت به سایر کاغذ دیواری و رنگ ها است. همچنین نصب کاغذ دیواری پارچه ای بسیار آسان و سریع بوده و هزینه زیرسازی را نخواهد داشت. امکان نصب کاغذ دیواری با روکش پارچه ای بر روی دیوارهای سیمانی و سرامیکی نیز وجود دارد و مشکلاتی مانند بیرون زدگی و کنده شدن کاغذ دیواری و یا ترک هایی که پس از نصب مجدد در دیوارپوش های پارچه ای ایجاد می شود، نخواهید داشت.

علاوه بر همه اینها به دلیل استفاده از الیاف نمدی و ویسکوز در نوع پوشش کاغذ دیواری، ضربه ها و فشارهای وارد به آن بی تاثیر خواهد بود. این محصولات از الیاف طبیعی ساخته شده و کاملا با طبیعت سازگاری دارند. کاغذ دیواری با روکش پارچه ای نیز می توانند به عنوان عایق صدا و حرارت در مکان های مورد استفاده به بهترین شکل عمل کنند.

کاغذ دیواری با روکش پارچه ای در چه مکان های مورد استفاده قرار می گیرد؟

در استفاده از کاغذ دیواری در هر نوعی که هست توجه کردن به مکان مورد استفاده اهمیت بالایی دارد.
از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای در محیط های کم رطوبت و خشک استفاده می شود. این مدل از کاغذ دیواری وزن سبکی دارد و به راحتی جابه جا می شود و بهتر است از آن در مکان هایی که رطوبت پایینی دارند مانند نشیمن و پذیرایی استفاده شود.

نصب کاغذ دیواری روکش پارچه ای

کاغذ دیواری روکش پارچه ای با طرح نسبت به سایر کاغذ دیواری ها طرفداران زیادی دارد و به دلیل ماندگاری بالا اکثر افراد ترجیح می دهند که در دکوراسیون داخلی ساختمان خود از این مدل کاغذ دیواری استفاده کنند.
برای اینکه نصب کاغذ دیواری روکش پارچه ای تمیز و بدون نقص باشد باید سطح زیر کار را آماده کنید و اگر کاغذ دیواری روی دیوار وجود دارد آن را بردارید و اگر ترک و یا شکستگی بر روی دیوار وجود دارد با کمک سنباده کشیدن همه سطح را یکدست کنید. در ادامه نیز بهتر است با کمک یک شاقول خطوط عمودی روی دیوار ایجاد کنید و قسمت های مربوطه را علامت گذاری کنید

رول کاغذ دیواری پارچه ای را با کمک یک قیچی برش دهید و به این نکته دقت داشته باشید که از چاقو در این مورد استفاده نکنید. با استفاده از یک پرایمر و همان چسب کاغذ دیواری سطوح را آغشته به چسب کنید. با استفاده از یک غلطک لاستیکی سطوح چسب زده را صاف کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که از پارچه، کاردک و دست برای صاف کردن چسب استفاده نکنید به این دلیل که در صورت استفاده از این موارد ممکن است پارچه لکه دار شود. بعد از چسباندن کاغذ دیواری پارچه ای بر روی سطح دیوار باید منتظر بمانید تا کاغذ دیواری پارچه ای به خوبی بر روی سطح دیوار بچسبد.

نصب کاغذ دیواری روکش پارچه ای
نصب کاغذ دیواری
سخن پایانی

کاغذ دیواری با روکش پارچه ای طرحی محبوب موجب زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی می شود. طرح زیبا و جالب با کیفیت بالای آن موجب ماندگار بودن کاغذ دیواری بر روی دیوار می شود. البته در زمان انتخاب کاغذ دیواری باید به برخی از نکات مهم و ضروری در رابطه با خرید کاغذ دیواری توجه داشته باشید.

بهتر است در دکوراسیون سنتی از کاغذ دیواری با طرح و نقش مجلل استفاده کنید. البته کاغذ دیواری بافت دار با بافت برجسته نیز باعث گرم نشان دادن فضای مورد استفاده می شود. البته اگر دیوار مکان مورد نظر بلند باشند بهتر است طرح های افقی را انتخاب کنید.

سوالات متداول کاغذدیواری با روکش پارچه ای

  1. عوامل موثر بر خرید کاغذ دیواری چیست؟
    انواع متنوعی از کاغذ دیواری در بازار موجود است که عواملی همچون روش چاپ طرح، برند تولیدکننده، طرح و رنگ کاغذ دیواری از عوامل موثر بر قیمت خرید کاغذ دیواری هستند.
  2. از کدام کاغذ دیواری در مکان های مرطوب استفاده می شود؟
    از کاغذ دیواری با روکش وینیل به دلیل قابلیت بالایی که دارد می توان در محیط های مرطوب از آن استفاده کرد.
  3. مزیت استفاده از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای چیست؟
    یکی از مزیت های استفاده از کاغذ دیواری با روکش پارچه ای کیفیت و ماندگاری بالای آن است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =