پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

نحوه پوشاندن ترک دیوارها با کاغذ دیواری


با نصب کاغذ دیواری ها به عنوان دیوار پوش نیز شما می توانید خرابی های دیوار را با کمترین بودجه و در سریع ‌ترین مدت زمان ممکن نیز بپوشانید. پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری نیز یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل ترک و خرابی دیوار می باشد به این صورت که:

یکی از روش‌های سریع و آسان برای دیوارپوش ها بهره گیری از کاغذ دیواری در رفع خرابی و بد شکلی دیوار و همچنین طراحی محیط داخلی می باشد. به همین دلیل نصب سریع کاغذ دیواری یکی از مزایای این نوع دیوار پوش است که با کمک آن می‌توان خرابی، فرورفتگی و نواقص دیوار را برطرف کرد.

کاغذ دیواری ها هم اکنون با روش‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها و اماکن تجاری، اداری، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگرمکان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دز این مقاله قصد داریم به بررسی پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری نیز بپردازیم.

مراحل نصب و پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

بعد از پر کردن فرورفتگی های روی دیوار و صاف کردن آن و خشک شدن خمیر بتونه، برای نصب کاغذ دیواری نیز از چسب های ویژه این کار استفاده کنید. دقت کنید که اگر دیوار مرطوب باشد و یا قسمتی از دیوار نم داشته باشد، باید اول نم را گرفته و دیوار ترمیم شود.

سپس بعد از گرفتن و برطرف کردن عوامل رطوبت و نم دیوار نیز اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید. دلیل اهمیت داشتن این موضوع به این صورت است که در که در موقع وجود نم یا رطوبت در دیوار، کاغذ دیواری بعد از زمانی به دلیل رطوبت، کاغذ از دیوار بلند می‌شود.

توصیه می شود که برای نصب این دیوار پوش  از نصابان با تجربه کاغذ دیواری کمک گرفته که در سریع‌ترین مدت و با دقت کامل و به طور منظم و تمیز نصب را انجام می‌دهند. اما اگر می خواهید خودتان نصب را انجام دهید شیوه های زیر را با توجه و دقت نیز انجام دهید:

  • قبل از شروع کار تمامی ابزار مورد احتیاج مانند: سیم رولر (غلطک درزگیر)، شاقول، پونز فشاری، متر، قیچی، کاتر و دیگر وسایل و ابزار را تهیه و آماده کنید.
  • در آغاز پشت کاغذ دیواری را با چسب ویژه کاغذ و یک پارچه تمیز چسب بزنید. کاغذ دیواری چسب زده را از وسط تا کنید تا هنگام نصب و چسباندن بر روی سطح دیوار اختلالی به وجود نیاید. دقت کنید که کاغذ از عرض دچار شکستگی نیز نشود.
  • آهسته از قسمت بالا به پایین کاغذ را روی سطح دیوار چسبانده و در همین حین مواظب باشید که هوا زیر کاغذ دیواری جای ‌نگیرد. به همین علت آهسته و با کمک یک کاردک پلاستیکی حباب‌های زیر کاغذ دیواری را از سمت عرض به بیرون خارج کنید.
  • کاغذ دیواری را در معمولا ۵ سانتی متر بلندتر از ارتفاع دیوار و بلندای سقف تا کف مد نظر بگیرید. اگر کاغذ دیواری طرح دار باشد، حتما حداقل ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر و بسته به اندازه طرح بلندتر گرفته شود تا طرح‌های کاغذ دیواری در کنار هم و به درستی قرار بگیرند.
  • برای نصب سریع و چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار از یک فرچه استفاده کنید و برای لبه‌ها از رول پلاستیکی نیز بهره بگیرید.
  • در حین نصب کاغذ دیواری حتما پنجره‌ها را ببندید و شوفاژ و بخاری را نیز خاموش کنید.
  • در آخرین مرحله که کار پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری را انجام دادید، اضافه‌های کاغذ در قسمت بالا و پایین را به وسیله یک کاتر تیز و یا تیغ برش دهید.
پوشاندن دیوار با کاغذ دیواری
نحوه نصب و پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

پوشاندن خرابی و آسیب دیوار با کمک کاغذ دیواری

دیوار قسمت های متعدد خانه و یا محیط مورد نظر شما ممکن است دچار آسیب، ضربه و یا فرورفتگی شده باشد. به این جهت می‌توان با کمک نصب کاغذ دیواری به شیوه ای راحت و با هزینه کم نیز اقدام به پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری کنید و صدمه های دیوار را بپوشانید.

البته ممکن است دیوار کاملا صاف و یکدست باشد؛ ولی نوع معماری طوری باشد که قسمت هایی از آن جلوه زیبایی نداشته باشد. در این شرایط نیز می‌توان با انتخاب طرح مناسبت کاغذ دیواری به دیوارهای خانه و دکوراسیون داخلی جلوه تازه ببخشید.

می‌توان با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب یک اتاق کوچک را بزرگ و دلبازتر نشان داد و یا اینکه می‌توان با نصب سریع کاغذ دیواری دیوارهای ناهموار را کاملا صاف و یکدست نشان داد.

پوشاندن خرابی دیوار با کاغذ دیواری
پوشاندن آسیب و خرابی دیوار با کاغذ دیواری

نکات مهم جهت پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

برای اینکه بتوان مراحل نصب دیوار پوش و پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری را به سرعت و به صورت مناسب انجام دهید، باید به بعضی نکات اساسی در نصب نیز دقت کنید.

  • اول اندازه الزامی از کاغذ دیواری را به خوبی محاسبه و اندازه گیری کنید تا بیشتر یا کمتر از اندازه مورد احتیاج نیز نباشد.
  • حتما کاغذ دیواری مورد نظر خود را از یک فروشگاه خریداری کنید که اگر اندازه کاغذ کمتر از اندازه لازم بود، بتوان به راحتی با توجه به کد مخصوص روی آن، کاغذ دیواری را تهیه کرد.
  • برای ثابت نگه داشتن کاغذ دیواری از شاقول کمک بگیرید. به دلیل اینکه دیوار اغلب محیط ها صاف نمی باشد و احتمال دارد کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار نصب نگردد.
  • چسب های باقی مانده و اضافی که از عرض کاغذ و اطراف آن بیرون می‌زند را با استفاده از یک اسفنج و پارچه تمیز گرفته و کاملا پاک کنید.
  • در حین کار چسباندن کاغذ برای نصب سریع‌تر آن، از پونزهای فشاری بهره بگیرید. این پونزها موجب می شوند که نصب کاغذ ساده‌تر و تند‌تر انجام گردد. سپس بعد از نصب، پونزها را در آورده و غلطک درزگیر روی آن بکشید تا منافذ و نقاط ایجاد شده از استفاده پونز فشاری، به صورت کامل از بین برود.
پوشاندن دیوار با کاغذ دیوای
نکات مهم برای پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری
سخن پایانی

در این مقاله ما همواره سعی کردیم تا به بررسی پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری بپردازیم. و در این مقاله مزایا و ویژگی ها و همچنین نحوه ی نصب بهتر و سریعتر کاغذ دیواری را برای شما بازگو کردیم تا شما همراهان با خواندن مطالب بالا به  خوبی از کاغذ دیواری نیز بهره بگیرید.

سوالات متدوال پوشاندن ترک دیوار با کاغذ دیواری

  1. چگونه ترک دیوار را سریع بپوشانیم؟
    با نصب کاغذ دیواری ها به عنوان دیوار پوش نیز شما می توانید خرابی های دیوار را با کمترین بودجه و در سریع ‌ترین مدت زمان ممکن نیز بپوشانید.
  2. پونزهای فشاری در نصب کاغذ دیواری چیست؟
    در حین کار چسباندن کاغذ برای نصب سریع‌تر آن، از پونزهای فشاری بهره بگیرید. این پونزها موجب می شوند که نصب کاغذ ساده‌تر و تند‌تر انجام گردد.
  3. ابزار مورد نیاز نصب کاغذ دیواری چیست؟
    قبل از شروع کار تمامی ابزار مورد احتیاج مانند: سیم رولر (غلطک درزگیر)، شاقول، پونز فشاری، متر، قیچی، کاتر و دیگر وسایل و ابزار را تهیه و آماده کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =