پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری

پوستر دیواری


زیبایی و ظاهر دیوارهای منازل و محیط‌های کار از جمله اصولی ترین عواملی است که در انتخاب پوشش مناسب برای آنها مد نظر قرار می‌گیرد. انتخاب بین کاغذ دیواری و پوستر می‌تواند برای بسیاری از افراد یک سوال و موضوع جذاب باشد. در ادامه، تفاوت‌های این دو را به طور کامل بررسی خواهیم کرد و به شما کاربران محترم خواهیم گفت که پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟

نمی‌ توان به طور قطع ادعا کرد که پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؛ زیرا هرکدام دارای ویژگی‌ ها و استفاده‌ های خاص خود هستند. انتخاب بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری به سلیقه شما و محل نصب آن بستگی دارد.
امروزه، طراحان از متریال‌ های مختلف برای تزیین دیوار استفاده می‌ کنند، به عنوان مثال خرید کاغذ دیواری برای استفاده در بخش‌ های مختلف خانه از جمله اتاق خواب مورد توجه قرار می‌ گیرد. پوستر دیواری نیز به دلیل طراحی‌های مدرن و جذاب، ممکن است در برخی موارد ترجیح داده شود. از طرف دیگر، کاغذ دیواری سه بعدی با دکوراسیون و چیدمان های متفاوت، می‌تواند اغلب بهتر با محیط هماهنگ شود.
این پوشش‌ ها می‌ توانند در مکان‌ های مختلفی از جمله منازل، اداره ها و فضاهای تجاری مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین نصب پوستر دیواری با طرح‌ های کارتونی یا آموزشی می‌ تواند جذابیت و رنگ جالبی را به اتاق خواب کودکان بیفزاید.

خصوصیات کاغذ دیواری و پوستردیواری

کاغذ دیواری‌ ها اغلب دارای چاپ سطح یا بافت، الگو و رنگ هستند که از پوشش‌ های سنتی دیوار به شمار میروند. پوسترها از طرفی، با پیشرفت تکنولوژی، به شکلی توسعه یافته‌ اند و پرینت‌ های دیجیتالی دارند که می‌ توانند متناسب با نیازهای فردی سفارش داده شوند.
کاغذ دیواری‌ ها اندازه‌ های استانداردی دارند و تغییراتی مانند مقیاس بندی یا تغییر رنگ در آن‌ ها امکان‌پذیر نیست، اما پوسترها الگوهای قابل تنظیمی هستند که برای انواع طرح‌ ها طراحی می‌ شوند.
پوسترها به دلیل چاپ دیجیتالی، بافت دقیق و جذابی دارند، در حالی که کاغذ دیواری‌ ها به صورت دو رول یا یک رول به فروش می‌ رسند. این در حالی است که نقاشی‌ های دیواری به صورت پانل، توسط مجموعه‌ ای از پانل‌ها برای ایجاد تصویر کامل عرضه می‌ شوند.

کاغذ دیواری و پوستر چه تفاوت‌ هایی با همدیگر دارند؟

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟ برای درک پاسخ این سوال مهم، لازم است که تفاوت های آنها را بشناسید. معمولاً اغلب افراد فکر می‌ کنند که پوستر دیواری همان کاغذ دیواری است که فقط دارای طرح‌ های سه بعدی می باشد. به همین دلیل آن را “کاغذ دیواری” می‌ نامند. اما در واقع این گونه نیست و این دو دارای تفاوت‌ های زیادی هستند. در ادامه به برخی از این اختلاف‌ ها اشاره خواهیم کرد.

تفاوت طراحی پوستر و کاغذ دیواری

در طراحی، محتوا و نحوه چاپ این دو نوع پوشش تفاوت‌ های قابل ملاحظه‌ ای دیده می شود. در پوستر دیواری، نقوش تکراری وجود ندارد. در عین حال، به دلیل به کارگیری تکنولوژی‌ های جدید در این نوع پوشش، طرح‌ های باستانی و سنتی کمتر چاپ می شوند. در مجموع، این نوع پوشش جدید است و از نمونه‌ های مدرن دیوار پوش به شمار می‌ رود. در کاغذ دیواری، الگوهای سنتی مانند نمادهای گرافیکی قدیمی ممکن است بر روی آن چاپ شود. این الگوها به دلیل فراگیری تاریخی این نوع پوشش برای تزیین دیوار، همچنان جزو طرح‌ های محبوب محسوب می‌ شوند.
به طور خاص، فروش کاغذ دیواری به طرح آن بستگی دارد. تصاویر گل و طبیعت عموما بر روی کاغذ دیواری چاپ می‌ شوند که برای اتاق‌ های مسکونی و نقاط مختلف آن مانند اتاق نشیمن به کار می‌ روند.

کاربردهای مختلف کاغذ دیواری و پوستر
کاغذ دیواری و پوستردیواری

تفاوت در کاربردهای مختلف کاغذ دیواری و پوستر

کاغذ دیواری برای تزیین و تغییر ظاهر دیوارها، تقسیم فضا و … به کار می‌رود. یکی از اختلافات اساسی بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری، محل استفاده آن‌ ها است. اگرچه در برخی موارد تشابهاتی هم وجود دارد، به عنوان مثال ممکن است هر دو را برای پوشش دیوار زیر تلویزیون استفاده کنیم. با این حال، پوسترها برای ایجاد فضای اتاق خواب مناسب نیستند. با خرید کاغذ دیواری سه بعدی، می‌ توان آن را برای فضاهایی مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار داد و بخشی از دیوار را با آن تزیین کرد.

متریال پوستر و کاغذ دیواری

از نظر متریال مورد استفاده برای تولید، پوستر و کاغذ دیواری ممکن است دارای تفاوت‌ هایی باشند. برای ساخت انواع کاغذ دیواری قابل شستشو، از PVC به عنوان مواد اولیه استفاده می‌ شود. در حالی که برای تولید و عرضه پوستر دیواری، متریال‌ های مختلفی نظیر کاغذ شنی، چرمی، فیبر دار و کاغذ Non woven به کار می‌ رود. هر برند برای تولید پوشش تزیینی خود، جنسی مشخص را انتخاب می‌ کند. بیشتر کاغذ دیواره‌ های سه بعدی به صورت ضدآب طراحی می‌شوند، اما با این حال گاهی اوقات ممکن است کاغذ دیواری معمولی بدون استفاده از PVC تولید شود.

نصب پوستر و کاغذ دیواری

زیر سازی مورد استفاده برای نصب پوستر و کاغذ دیواری متفاوت است، بنابراین روش نصب آن‌ ها نیز تفاوت داشته و باید با توجه به شرایط دقیق دیوار، روش مناسبی اتخاذ شود. در مجموع، مراحل نصب شامل پیش آماده کردن دیوار و نصب به روش مناسب برای هر نوع پوشش است.

قیمت و هزینه‌ خرید پوستر و کاغذ دیواری

قیمت پوستر و کاغذ دیواری متفاوت است و این تفاوت به عواملی چون برند، متراژ، طرح و موارد دیگر برمیگردد. بنابراین، خرید کاغذ دیواری یا پوستر می‌تواند بسته به نیاز و سلیقه شما بودجه‌ متفاوتی را در بر بگیرد. به عنوان مثال، برای پوشش قسمت کوچکی از دیوار، کاغذ دیواری می‌ تواند گزینه‌ ای مقرون به صرفه باشد. در نظر داشته باشید که امروزه امکان خرید آنلاین این نوع پوشش‌ ها و دسترسی به قیمت‌ های مناسب، بهترین گزینه را فراهم می‌ کند.

پوستر و کاغذ دیواری
خرید پوستردیواری و کاغذ دیواری
سخن پایانی

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟ انتخاب بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری به بودجه و سلیقه‌ شما بستگی دارد. هر کدام از این دو پوشش دیواری دارای ویژگی‌ ها و ظواهر خاص خود هستند که می‌ توانند زیبایی و شخصیت خاصی به فضای داخلی خانه و محل کار شما بیفزاید و آن‌ ها را زیبا و دل‌ انگیز کنند. بنابراین، با داشتن دقت نظر و توجه به محیط و سلیقه خود، بهترین گزینه را برای تزیین دیوارهای خانه انتخاب کنید و از زیبایی‌ هایی که این دو انتخاب می‌ توانند به شما هدیه بدهند، بهره‌ مند شوید.

سوالات متداول پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟

  1. چه سطوحی برای نصب پوستر مناسب هستند؟
    دیوار: اگر رنگ زیر کار دیوار صاف و بدون ترک باشد، می‌ توانید پوستر را روی دیوار نصب کنید.
    سرامیک: با شرط اینکه بندهای سرامیک با زیر سازی از بین بروند، ممکن است پوستر را روی سرامیک نصب کنید.
    شیشه: پوستر را می‌ توانید روی شیشه نصب کنید، البته بهتر است توجه داشته باشید که سطح شیشه صاف باشد.
  2. آیا پوسترها قابل شستشو هستند؟
    بله، با استفاده از یک دستمال نم دار، می‌ توانید تمام گرد و غبار و همچنین لکه‌ ها را از سطح پوستر پاک کنید.
  3. آیا می‌ توان پوستر را بر روی دیواری که نم دارد نصب کرد؟
    خیر، در صورتی که نم برطرف شود، می‌ توان پوستر را نصب کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =