نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی

نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی

نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی چیست


از آن جایی که بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی استرس دارند، پژوهشگران در تلاش هستند تا با استفاده از روش های مختلفی به کاهش این استرس ها کمک کنند. از این رو با رعایت نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی می توانید فضایی آرام تر ایجاد کنید تا بیماران احساس راحتی بیش تری داشته باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب رنگ ها در این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و می توانند تاثیر زیادی در ذهن و روح بیماران داشته باشند. در این مقاله می خواهیم نکات مهمی در مورد نحوه انتخاب کاغذدیواری در این مراکز صحبت کنیم تا بتوانید یک مرکز درمانی مناسب داشته باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی

طبق نظر روانشناسان، شما با انتخاب یک کاغذدیواری مناسب می توانید تا حدود زیادی از آشفتگی و استرس افراد مراجعه کننده بکاهید و آن ها را به آرامش دعوت کنید. یکی از مهم ترین نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی، توجه به رنگ آن ها می باشد.

باید دقت داشته باشید که کاغذدیواری هایی با رنگ های تیره و یا خیلی روشن گزینه های مناسبی برای این کار نیستند و می توانند تمایل بیماران را برای ترک مکان بیشتر کنند. در مقابل نمونه های طرح دار این کاغذ دیواری ها می توانند ترس های خیالی را از افراد دور کنند و حس آرامش را در آن ها افزایش دهند.

یکی از محصولات پرطررفدار زیگموند: کاغذ دیواری مدرن

البته که انتخاب طرح های کاغذدیواری باید با زمینه تخصص شما هماهنگ باشند. برای این کار باید ابتدا مراجعه کنندگان را بشناسید و مطابق با آن انتخاب های هوشمندانه ای برای رنگ و طرح کاغذدیواری داشته باشید.

توچه به گروه سنی بیمارانی که به مرکز درمانی شما مراجعه می کنند، یکی دیگر از نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی می باشد. معمولا مراکزی که بیش تر مختص کودکان است، به کاغذدیواری های متفاوت تری نسبت به مراکز مخصوص بزرگسالان نیاز دارد.

 کاغذدیواری برای مراکز درمانی
راهنمای انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی

انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی مخصوص کودکان

همان طور که گفتیم، یکی از نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی، توجه به گروه سنی مراجعه کننده است. معمولا در مراکزی که پزشکان متخصص کودکان حضور دارند و اغلب بیماران کودک هستند، از طرح و رنگ های شادی استفاده می کنند.

بهترین رنگ ها برای این مراکز، نارنجی، زرد، آبی، سبز و فیروزه ای می باشند. علاوه بر آن برای سرگرم کردن کودکان و کاهش استرس در آن ها می توانید از طرح های حیوانات، اعداد و طرح های کارتونی برای انتخاب کاغذدیواری ها استفاده کنید. همچنین استفاده از کاغذدیواری های آبرنگی، پاستیلی و همچنین پوستر های سه بعدی نیز می تواند گزینه های مناسبی برای این فضا ها باشد.

انتخاب کاغذدیواری بر اساس نوع کاربری مراکز درمانی

یکی از نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی، توجه به نوع کاربری این مراکز می باشد. به طور مثال افرادی که به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه می کنند، نسبت به افرادی که برای حل مشکلات روحی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، روحیه متفاوت تری دارند.

در نتیجه طراحی داخلی و انتخاب کاغذدیواری ها باید با توجه به نوع کاربری این مراکز انتخاب شوند. در ادامه با چند نمونه از این مراکز و نحوه انتخاب کاغذدیواری ها بیش تر آشنا می شویم:

بهتر است بدانیدکه: روش نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی و سرامیک چگونه است؟!

انتخاب کاغذدیواری برای مرکز درمانی فیزیوتراپی

با توجه به این که افراد با گروه های سنی مختلفی به این نوع مراکز درمانی مراجعه می کنند، توجه به گروه سنی نمی تواند به شما کمک کند. بهترین رنگ ها برای این مراکز، زرد، سبز روشن و خاکستری می باشد. انتخاب کاغذدیواری هایی با طرح های گل دار، شاخ و برگ دار نمونه های سه بعدی می تواند گزینه مناسبی برای این نوع فضا ها باشد. از طرفی استفاده از کاغذدیواری هایی با طرح های هندسی نیز می تواند به بهبود روند درمان کمک کند.

انتخاب کاغذدیواری برای مراکز روانشناسی

مهم ترین نکته در این مراکز، توجه به احساسات افراد است. معمولا افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند از نظر روحی حساس و شکننده هستند و نیازدارند که از نظر روحی درک شوند. از این رو بهتر است که در انتخاب رنگ و طرح کاغذدیواری ها بیش تر دقت کنید و کمی حساسیت به خرج دهید. برای کاهش غم و اندوه و ایجاد فضایی آرام و امن، بهتر است که از کاغذدیواری هایی با طرح های استوایی و یا گل های زیبا و رنگارنگ استفاده کنید.

الگو های برترو نیز می تواند انتخاب های مناسبی برای طرح کاغذدیواری شما باشد. باید دقت داشته باشید که در این مکان ها از کاغذدیواری هایی با طرح های چالش برانگیز و یا طرح های هندسی که سبب آشفتگی ذهن بیماران می شوند، استفاده نکنید.

 کاغذدیواری برای دندانپزشکی
انتخاب کاغذدیواری

انتخاب کاغذدیواری برای دندانپزشکی

هنگام بررسی نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی با طراحی داخلی دندانپزشکی ها مواجه خواهیم شد. در این مراکز بهتر است که از طرح های هندسی براق استفاده کنید و یا این که از کاغذدیواری های گل دار استفاده کنید. بهتر است که رنگ های روشن و آبرنگی را برای این کاغذدیواری ها انتخاب کنید و توجه داشته باشید که محصول انتخابی شما کاملا قابل شستشو باشند. البته که توجه به دکوراسیون داخلی و سبکی که برای دیزاین خود در نظر گرفته اید نیز یک نکته مهم در انتخاب کاغذدیواری ها می باشد.

نکات خرید کاغذدیواری برای مراکز درمانی

یکی از مهم ترین نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی، توجه به جنس محصول می باشد. هنگام خرید این محصولات باید دقت داشته باشید که کاغذدیواری انتخابی شما در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشد و با دستمال نم دار بتوانید آن را تمیز کنید.

از طرفی این محصولات باید طول عمر بالایی داشته باشند تا نیاز به تعویض مداوم آن ها نباشد. بهتر است که در این مراکز از کاغذدیواری هایی با طرح های خلوت تر استفاده کنید و هرگز نمونه هایی با طرح های شلوغ را برای این کار انتخاب نکنید.

بهتر است که رنگ و طرح کاغذدیواری در بخش های مختلف این مراکز با یکدیگر هماهنگ باشند و فضایی یکدست و یکپارچه ایجاد کنند.

سحن پایانی

یکی از مهم ترین نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی توجه به طرح و رنگ کاغذدیواری ها می باشد. برای انتخاب این کاغذدیواری ها باید به گروه سنی بیماران و همچنین تخصص پزشکان حاضر در مرکز درمانی توجه داشته باشید.

در حالت کلی باید به دنبال طرح و رنگ هایی برای کاغذدیواری خود باشید که با روحیه بیماران هماهنگ باشد و بتواند آن ها را به آرامش دعوت کند. در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین نکات برای انتخاب یک کاغذدیواری مناسب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک مرکز درمانی مناسب داشته باشید.

سوالات متداول نکات انتخاب کاغذدیواری برای مراکز درمانی

  1. برای انتخاب کاغذدیواری در مراکز درمانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
    بهتر است که بر اساس گروه سنی افراد مراجعه کننده، جنسیت آن ها و همچنین نوع تخصص پزشکان فعال در آن مرکز، یک کاغذدیواری مناسب انتخاب کنید.
  1. برای انتخاب کاغذدیواری در مراکز درمانی که مخصوص کودکان است، چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟
    بهتر است که در این مراکز از کاغذدیواری هایی با طرح های کارتونی، طرح های حیوانات و اعداد استفاده کنید. بهتر است که رنگ این کاغذدیواری ها روشن و پاستیلی باشند و از بین رنگ های زرد، آبی، نارنجی و فیروزه ای انتخاب شوند.
  1. برای انتخاب کاغذدیواری در مراکز روانشناسی چه اصولی را باید رعایت کنیم؟
    برای انتخاب کاغذدیواری در این مراکز بهتر است که رنگ های شاد و ملایمی انتخاب کنید که افراد را به آرامش دعوت کند و طرح های مانند طرح گل، الگو های رترو و طرح های استوایی می توانند بهترین گزینه باشند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =