نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک

نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک

چگونگی نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک


در بعضی مواقع در محیطی که زندگی می کنید و حتی در محل کارتان به فکر تغییر دکوراسیون می افتید. برای آنکه هزینه دوباره رنگ کردن دیوارها شاید مقرون به صرفه نباشد و در بعضی مواقع وقت کافی برای این کار ندارید به فکر نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار رنگ شده قبلی خود می افتید. .ما در این مقاله نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک را بیان می کنیم تا بدون دردسرهای پیش رو به راحتی به نصب کاغذ دیواری بپردازید.

 مراحل نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک

اگر از رنگ دیوار منزلتان خسته شده اید و به دنبال تنوع هستید به شما چسباندن کاغذ دیواری را پیشنهاد می کنیم. با انجام این کار که با همه ی سلیقه ها درخور است و از همه مهمتر از مزیت های فراوان اعم از ماندگاری بالا نسبت به رنگ، تنوع در طرح و رنگ کاغذ دیواری برخوردار می باشد، می توانید به یک نتیجه عالی دست پیدا کنید. سوالی که در ذهن شما در ابتدای کار نقش می بند این است که آیا نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک امکان پذیر است یا نه!

ما با یک بله خیال شما را از اینکه کاغذ دیواری بر روی دیوار رنگ شده راحت نصب می شود، آسوده می کنیم. همچنین با رعایت نکاتی که بیان می شود، خواهید دید که نتیجه کار با یک تمیزی و زیبایی مثال زدنی روبرو می شود. در اقدام به هر کاری مشورت با افراد ماهر و مورد اطمینان در زمینه کاری که می خواهید شروع کنید را هرگز از یاد نبرید. در نصب کاغذ دیواری به روی رنگ اکریلیک دیگر نیازی به تعلل نیست همین حالا دست به کار شوید.

 نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک
چگونگی نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک

 توجه به رنگ کاغذ دیواری

قبل شروع به نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک دیوار رنگ دار باید یک سری اصولی را از قبل مهیا کنید تا در آخر کار نتیجه باب دلتان باشد. کاغذ دیواری که برای چسباندن انتخاب می کنید ضخامت آن را حتما در نظر بگیرید. اگر که کاغذ دیواری انتخابی شما  نازک است به تناسب همان رنگ دیوار را نیز در نظر داشته باشید که با رنگ کاغذ دیواری نزدیک باشد تا بعد از چسباندن کاغذ دیواری جلوه خودش را از دست ندهد.

زیرسازی صحیح کاغذ دیواری

در نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک حتما زیرسازی دیوار را از هر گونه نقص و ایرادی که دارد رفع و رجوع کنید و بعد اقدام به چسباندن کاغذ دیواری کنید. به علت آنکه دیوار اگر فرورفتگی، ترک ویا خوردگی داشته باشد و ترمیم نشود با چسباندن کاغذ دیواری نیز این مشکلات همچنان پا برجا است.

زیرسازی کاغذ دیواری
نحوه زیرسازی کاغذ دیواری

استفاده از چسب پرایمر جهت نصب کاغذ دیواری

برای همه روشن و واضح می باشد که قبل از چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیواری که رنگ اکریلیک دارد حتما باید دیوار را از قبل با چسب پرایمر به صورت یکدست آغشته کرد. به علت آنکه یکی از المان های قابل تامل در نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک همین چسب پرایمر است و اگر در جایی از دیوار برای ترمیم نیاز به گچ کاری داشته است حتما از پرایمر استفاده کنید. در غیر این صورت از روغن الیف بر روی دیوار گچی که تا به حال رنگ نشده است استفاده کنید.

استفاده از چسب پرایمر
استفاده از چسب پرایمر جهت نصب کاغذ دیواری

استفاده از سمباده برای نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک

قبل از شروع به عملیات چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیواری که از قبل رنگ داشته است حتما با کشیدن یک سمباده بر روی دیوار یک سطح صیقلی را برای چسباندن کاغذ دیواری آماده کنید. به علت آن که دیوار اگر از قبل رنگ داشته باشد بسیار صیقلی است و با سمباده کشیدن اقدامات لازم زیرسازی روی سطح دیوار انجام می شود.

نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک متفاوت انجام می شود با کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک که در این صفحه به به طور کامل می توانید روش کار را بخوانید.

تمیزکاری دیوار برای نصب کاغذ دیواری

در نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ اکریلیک تمیز کردن دیوار ازهر گونه آلودگی و غبار نشسته بر روی دیوار نیز مهم است با آنکه شاید در وهله اول خیلی مهم نباشد اما با رعایت همین نکات ریز نتیجه کار زیباتر جلوه می کند.

نصب صحیح کاغذ دیواری

پس با رعایت اصول و نکات ذکر شده، حالا به مرحله آخر کار که همان چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار با رنگ اکریلیک می باشد رسیده ایم. نوع و جنس کاغذ دیواری انتخاب شده نیز مهم است. اگر که کاغذ دیواری سنگین باشد توانایی آنکه به خوبی بر روی دیوار چسبیده شود را ندارد. چسب مخصوصی که برای چسباندن کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گیرد را تهیه کنید مرغوبیت وکیفیت بالای چسب استفاده شده جهت چسباندن نیز مهم است. از بخار شور برای ثابت کردن درزهای مابین کاغذ دیواری به هیچ عنوان استفاده نکنید. به علت آنکه گرمایی وارد شده چسب را آب کرده و باعث باز شدن درزهای کاغذ دیواری می شود.

نصب کاغذ دیواری
نحوه نصب کاغذ دیواری
کلام آخر

شروع هر کاری با رعایت فاکتورهای مهم صورت می گیرد و نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ اکریلیک نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. همیشه از کاغذ دیواری با رنگ مناسب و سبک برای چسباندن بر روی دیوار دارای رنگ استفاده کنید. به علت آنکه اگر کاغذ دیواری سنگین باشد به خوبی نمی چسبد و اگر متناسب و یا نزدیک به رنگ دیوار نباشد و خیلی جنس کاغذ دیواری نازک باشد بعد از چسباندن رنگ زیر دیوار بر روی کاغذ دیواری تاثیر می گذارد.

سؤالات رایج

  1. برای مناطقی با رطوبت بالا چه نوع کاغذ دیواری بهتر است؟
    بهترین آنان وینیل می باشد که برای مناطقی که رطوبت زیادی دارند همانند آشپزخانه و حمام پیشنهاد می شود.
  2. آیا رویت حباب در عملیات چسباندن کاغذ دیواری امری طبیعی است؟
    هوا در بین کاغذ دیواری به دام می افتد و بعد از خشک شدن چسب از بین می رود. اگر یک درصد از بین نرفت حباب ایجاد شده را با یک وسیله ای تیز سوراخ کنید و یا با جاروبرقی کاغذ را صاف کنید.
  3. آیا نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ پلاستیک امکان دارد؟
    بله! اگر رنگ پلاستیک استفاده شده برای سالیان خیلی قبل می باشد، چسبندگی خودش را از دست داده است و قابلیت چسباندن کاغذ دیواری را دارد و بعد از نصب با گچ دیوار به صورت کامل ریخته می شود.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =