نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن


اگر شما هم از رنگ و دکوراسیون دیوارهای منزل تان خسته شده اید ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم از کاغذ دیواری برای تغییر و تحول دکوراسیون منزل، محل کار و… استفاده کنید. شاید این سوال برایتان مطرح شود نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن به چه صورت است؟

در پاسخ به این سوال باید مطرح کرد می توانید از کاغذ دیواری بر روی دیوارهایی که رنگ روغنی دارند استفاده کنید تنها باید برای نصب برخی نکات را در نظر داشته باشید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا با مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغنی آشنا شوید.

مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن

ممکن است برخی سوالات از قبیل نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن چگونه است؟ آیا کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک می چسبد؟ و… برایتان به وجود آید. در پاسخ به این سوالات باید بیان کرد بله با رعایت برخی نکات ساده می توانید کاغذ دیواری را به صورت تمیز روی رنگ روغن نصب کنید.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای انجام این کار با فردی مورد اطمینان و متخصص مشورت کنید. تا به خوبی مراحل زیر سازی انجام شود و هم اجناسی که خریداری می کنید استفاده شود. قبل از انجام اقدامات لازم برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار باید بگوییم در صورتی که جنس کاغذ دیواری نازک می باشد باید رنگ دیوار به رنگ کاغذ دیواری نزدیک باشد تا جلوه ی کاغذ را خراب نکند.

با گفتن این مطلب شاید فکر کنید نصب کاغذ دیواری کاری بسیار دشوار و سخت می باشد. این یک باور اشتباه است چرا که با کمی دقت و حوصله به راحتی می توانید مراحل نصب را انجام دهید. در ادامه با مراحل نصب کاغذ دیواری به طور کامل آشنا خواهید شد:

مراحل نصب کاغذ دیواری
آشنایی با مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن

1) زیر سازی صحیح کاغذ دیواری

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن بدون شک زیرسازی صحیح کاغذ دیواری می باشد. زیر سازی کاغذ دیواری شامل ایجاد یک سطح یکدست و زبر یا آغشته به چسب پرایمر می باشد. اگر سطح دیوار ناصاف و حالت ترک خوردگی، برآمدگی و فرورفتگی داشته باشد باید ابتدا به خوبی این ایرادات را برطرف نمایید.

چرا که در صورت وجود این مشکلات کاغذ دیواری جلوه خود را از دست می دهد و کاغذ دیواری به خوبی به سطح دیوار نمی چسبد. در کنار این موارد توجه داشته باشید اگر قسمتی از دیوار نیاز به بازسازی داشته باشد قبل از نصب کاغذ دیواری باید ترمیم و بازسازی دیوارها را انجام دهید پوشاندن عیوب دیوار با استفاده از کاغذ دیواری باعث رفع مشکل نخواهد شد. از این رو بهتر است به برخی موارد توجه داشته باشید.

2) استفاده از چسب پرایمر جهت نصب کاغذ دیواری

یکی از راه های زیر سازی و نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن پوشاندن و آغشتن دیوار با چسب مخصوص پرایمر به صورت کامل و یکدست است. با انجام این کار بدون شک کاغذ دیواری به بهترین شکل بر روی رنگ روغن نصب می شود.

برای خرید چسب پرایمر کاغذ دیواری می توانید به فروشگاه های لوازم و تجهیزات کاغذ دیواری مراجعه کنید. اگر از این محصول منحصر به فرد استفاده نکنید بدون شک کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار و یا رنگ روغن قرار نخواهد گرفت. از این رو به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم از این محصول استفاده کنید.

چسب پرایمر کاغذ دیواری
انتخاب چسب پرایمر برای نصب کاغذ دیواری

3) روغن پرایمر و الیف بعد از گچ کاری

اگر در قسمت هایی از دیوار جهت ترمیم و بازسازی گچ کاری انجام داده اید. بهتر است قسمت ترمیم شده را با روغن پرایمر آغشته کنید. همچنین اگر کل دیوار گچی است و از رنگ استفاده نکرده اید حتما به کل دیوار روغن الیف بزنید و دیوار را برای نصب کاغذ دیواری آماده کنید.

برای انجام این کار باید اطلاعات کاملی را برای استفاده از روغن الیف و پرایمر به همراه داشته باشید. در واقع می توان گفت این اقدام جزو مراحل نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن محسوب می شود.

4) استفاده از سمباده برای نصب کاغذ دیواری

همانطور که می دانید سطح دیوار پوشیده شده با رنگ روغن به صورت صیقلی می باشد. از این رو برای نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن باید اقدامات لازم برای زیر سازی را انجام دهید. یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد سطح زیر روی دیوار است. برای ایجاد این سطح می توانید از سمباده استفاده کنید.

اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید بهتر است به صورت یکدست و تمیز تمام دیوار را با سمباده بکشید تا سطحی صاف را داشته باشید. پس از کشیدن سمباده بر روی دیوار و ایجاد سطحی یکدست از روغن مخصوص پرایمر با کیفیت مناسب استفاده کنید. و پس از آن از چسب کاغذ دیواری بر روی دیوار استفاده کنید در پایان می توانید کاغذ را روی دیوار بچسبانید.

استفاده از سمباده
استفاده از سمباده جهت نصب کاغذ دیواری

هزینه نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن

هزینه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن به برخی عوامل جهت زیر سازی کاغذ دیواری بستگی دارد. این عوامل شامل انواع چسب کاغذ دیواری، سیلر مورد استفاده، روغن پرایمر کاغذ دیواری، نوع و جنس کاغذ دیواری و… بستگی دارد. چرا که هزینه نصب کاغذ دیواری در شرایط مختلف به دلیل تفاوت در میزان کار و زمان متفاوت می باشد. برای بررسی هزینه دقیق و مشخص می توانید از کارشناسان مجرب و متخصص مجموعه زیگموند کمک بگیرید.

هزینه نصب کاغذ دیواری
بررسی هزینه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با مراحل نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن به طور کامل آشنا شدید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای انجام این کار با فردی مورد اطمینان و متخصص مشورت کنید. تا به خوبی مراحل زیر سازی انجام شود و هم اجناسی که خریداری می کنید استفاده شود.

سوالات متداول نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

  1. هزینه نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن به چه صورت است؟
    هزینه نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن به برخی عوامل جهت زیر سازی کاغذ دیواری بستگی دارد. این عوامل شامل انواع چسب کاغذ دیواری، سیلر مورد استفاده، روغن پرایمر کاغذ دیواری، نوع و جنس کاغذ دیواری و… بستگی دارد.
  2. استفاده از چسب پرایمر جهت نصب کاغذ دیواری باید به چه شکل انجام شود؟
    برای خرید چسب پرایمر کاغذ دیواری می توانید به فروشگاه های لوازم و تجهیزات کاغذ دیواری مراجعه کنید. اگر از این محصول منحصر به فرد استفاده نکنید بدون شک کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار و یا رنگ روغن قرار نخواهد گرفت.
  3. مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن به چه صورت است؟
    زیر سازی صحیح کاغذ دیواری، استفاده از چسب پرایمر جهت نصب کاغذ دیواری، روغن پرایمر و الیف بعد از گچ کاری و استفاده از سمباده برای نصب کاغذ دیواری.
Rate this post

2 دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      معمولا کاغذ دیواری های روغنی از عمر بالایی برخوردار هستند البته باید توجه داشته باشید که نگهداری از کاغذ دیواری در عمر آن دخیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =