نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی

نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی

چگونگی کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی


در دنیای پر رمز و راز دکوراسیون منازل اولین ایده ای که در ذهن افراد جرقه می زند تعویض کاغذ دیواری خانه می باشد. با شریک زندگی خود تصمیم می گیرید که یک حس و حال جدیدی به خانه تان بدهید و به سراغ کاغذ دیواری های خانه می روید، اما با یک مشکل اساسی رو به رو می شوید نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی یک علامت سوال در جلوی چشمانتان، ولی نگران نباشید! ما درکنار شما هستیم تا به شما کمک کنیم.

 چگونگی کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی

نزدیک سال نو همه اعضای خانواده دوست دارند که یک تغییری در لوازم و دکوراسیون داخلی خانه صورت بدهند. بعد از چند سال که از کاغذ دیواری منزل می گذرد همه اعضای خانواده گزینه که انتخاب می کنند تا یک سر و سامان اساسی به آن بدهند کاغذ دیواری های قدیمی خانه است، و قدم اول انتخاب یک طرح زیبای کاغذ دیواری و متناسب با وسایل و تم خانه می باشد. قدم دوم چسباندن کاغذ دیواری جدید می باشد. وقتی که می خواهید دست به کار شوید و کاغذ دیواری جدید را بچسبانید با مشکل نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی روبرو می شوید و تازه اول کار شماست که شروع شده است.

در خانه های قدیمی برای جلوگیری از ریزش گچ دیوار لایه کاغذ دیواری های قبلی را از روی دیوار بر نمی داشتند و همین کار ساکنین جدید خانه را با درد سر نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی مواجه می کند. ما در کنار شما هستیم تا با ارائه راهکارهای جدید و قدیمی و نیز ساده و بی دردسر به شما کمک کنیم که از شر این کاغذ دیواری های قدیمی خلاص شوید.

بهتر است در آشنایی با روش های از بین بردن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی با ما همراه باشید که به شرح زیر می باشند:

 کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی
مراحل کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی

 استفاده از آب و سرکه برای کندن کاغذ دیواری

 اولین و ساده ترین راه برای نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی استفاده از ترکیب معجزه آسایی آب و سرکه می باشد. ترکیب این محلول در خانه ی همه شما به آسانی در دسترس می باشد. برای شروع کار اول باید بدانید که کاغذ دیواری ها به صورت رول به فروش می رسند و در هنگامی که بر روی دیوار چسبانده می شوند، هر رول در کنار رول قبلی قرار می گیرد تا دیوار کاملا با کاغذ دیواری پوشش داده شود.

اگر شما درز کاغذ دیواری قبلی را پیدا کنید با یک ابزار تیز همانند کاردک و یا هر وسیله دیگری که داشتید به راحتی آن را با دست بکشید تا از روی دیوار کنده بشود. اگر به هر دلیلی تلاش شما بی ثمر باقی ماند یک ظرف آب و یک الی دو قاشق سرکه به آن اضافه کرده و این ترکیب را  به صورت اسپری کردن و یا با اسفنج مستقیم بر روی دیوار بپاشید تا آب و سرکه که هر دو با رطوبتی که ایجاد می کنند دشمن سرسخت چسب دیوار هستند، به راحتی از محل درز کاغذ دیواری را گرفته و به طور کامل آن را از روی دیوار جدا کنید.

بخار دادن کاغذ دیواری روی دیوار گچی

با استفاده از دستگاه های بخارشویی به نحوه کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی که بهترین و راحت ترین روش ممکن است را به شما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. به علت آنکه بخار نیز همانند آب چسب از حالت سفتی به یک حالت مایع درمی آید.

شیوه انجام کار بدین صورت است که نازل دستگاه بخار شور را بر روی تمامی قسمت های کاغذ دیواری بگیرید و رول به رول این کار را انجام دهید و بعد با کمک یک کاردک کاغذ دیواری را جداکنید. به همین شیوه مرحله به مرحله پیش بروید و کوچک ترین تکه باقی مانده  بر روی دیوار بر نتیجه کار شما تاثیر گذار است و در مرحله چسباندن کاغذ دیواری جدید با مشکل مواجه می شوید.

چگونگی بخار دادن کاغذ دیواری روی دیوار گچی
نحوه بخار دادن کاغذ دیواری روی دیوار گچی

 استفاده از حلال شیمیایی برای کندن کاغذ دیواری

راهکار آخر و پیشنهادی ما به شما استفاده از انواع حلال های شیمیای در بازار می باشد که به راحتی به فروش می رسند. بهتر است یکی از آن ها را تهیه و خریداری کنید و با کمک این حلال های شیمیایی که در ترکیبشان ماده ای به کار رفته است که به یک چشم بر هم زدن چسب کاغذ دیواری را درخود حل می کندف در نحوه کندن کاغذ دیواری دیگر نگران و سردرگم نمی شوید.

نحوه  استفاده از حلال شیمیایی برای کندن کاغذ دیواری
چگونگی استفاده از حلال شیمیایی برای کندن کاغذ دیواری
کلام آخر

لازم به ذکر است که همه روش های گفته شده را اصلا با هم مورد استفاده قرار ندهید. اگر دنبال سریع ترین روش برای خلاص شدن از کاغذ دیواری های قبلی از روی دیوار هستید به سراغ حلال های شیمیایی بروید و اگر روش های طبیعی و در دسترس را دوست دارید ترکیب آب و سرکه و بخار را به کار بگیرید. نکته مهم در همه روش ها این می باشد که ذره و تکه ای از کاغذ دیواری قبلی بر روی دیوار باقی نماند که در چسباندن کاغذ دیواری جدید شما را با مشکل روبرو می کند.

سوالات رایج

  1. روش های کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی به چه صورت است؟
    بخار، ترکیب آب و سرکه و حلال های شیمیایی موجود در بازار بهترین و راحت ترین روش های ممکن می باشند.
  2. سریع ترین روش برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی کدام است؟
    دوست داران سرعت در روند کار به حلال های شیمیایی یک سری بزنند.
  3. برای اینکه کار چسباندن کاغذ دیواری جدید به خوبی پیش برود چه کاری باید کرد؟
    کوچک ترین تکه های پوستر قبلی را از روی دیوار پاک سازی کنید و دیوار هیچ گونه برجستگی و یا ترک خوردگی نباید داشته باشد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =