نحوه شستشوی کاغذ دیواری

شستشوی کاغذ دیواری

نحوه شستشوی کاغذ دیواری


روش های تمیز کردن کاغذ دیواری

همانطور که می دانید از کاغذ دیواری برای ایجاد دکوراسیون خاص و منحصر به فرد استفاده می شود. کاغذ دیواری که استفاده می کنید به مدت چند سال بر روی دیوار قرار می گیرد. در این مدت بدون شک دود و گرد غبار باعث کثیفی کاغذ دیواری خواهد شد. در این مطلب با نحوه شستشوی کاغذ دیواری به طور کامل آشنا خواهید شد.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون هیچ گونه آسیب باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. برای تمیز کردن کاغذ دیواری روش های متنوعی وجود دارد که می توانید از این روش ها به راحتی استفاده کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید به جنس و ویژگی های کاغذ دیواری توجه کافی داشته باشید. چرا که متریال به کار رفته در کاغذ دیواری ها یکسان نمی باشد. در ادامه مطلب با بهترین روش های تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا خواهید شد. تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد برای شستشوی کاغذ دیواری باید به برخی موارد توجه کافی داشته باشید. یکی از موارد مهم بدون شک جنس و نوع کاغذ دیواری می باشد. برای شستشوی صحیح کاغذ دیواری در ابتدا باید با استفاده از یک دستمال و یا اسفنج تمیز گرد و غبار موجود بر روی کاغذ دیواری را پاک کنید. در مرحله بعدی باید از مواد شوینده و یا محلول مخصوص برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.

این مواد را با آب ترکیب کنید بهتر است از آب گرم استفاده کنید در صورت وجود لکه خودکار می توانید از کمی وایتکس نیز استفاده کنید. پس از ترکیب این مواد با استفاده از اسفنج و یا پارچه شروع به تمیز کردن کاغذ دیواری کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید به هیچ عنوان از اسکاچ و یا محصولات زبر برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید چرا که بدون شک آسیب و یا پارگی در کاغذ دیواری ایجاد می شود.

بهتر است در ابتدا برای تمیز کردن یک قسمت از کاغذ دیواری را برای تست در نظر داشته باشید. در صورت وجود هیچ گونه مشکل به آرامی از پایین به بالا شروع به شستشوی کاغذ دیواری کنید. پس از اتمام این مرحله از پارچه مرطوب برای تمیز کردن استفاده کنید. و در مرحله آخر باید از حوله و دستمال تمیز برای خشک کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری
مراحل صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری

از بین بردن اثر انگشت بر روی کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد با نحوه شستشوی کاغذ دیواری به طور کامل آشنا شدید. برای از بین بردن اثر انگشت روش های متنوعی وجود دارد. در روش اول می توانید از یک پاک کن برای تمیز کردن اثر انگشت بر روی کاغذ دیواری استفاده کنید. در صورتی که جنس کاغذ دیواری به صورت وینیلی است می توانید از صابون و آب برای تمیز کردن اثر انگشت استفاده کنید.

با استفاده از دستمال می توانید شروع به تمیز کردن کنید. در روش بعدی می توانید از یک تکه نان نیز استفاده کنید. در واقع گلوتن موجود در نان لکه های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری را از بین می برد.

پاک کردن لکه چربی بر روی کاغذ دیواری

برای شستشوی کاغذ دیواری باید به جنس و نوع کاغذ دیواری توجه کافی داشته باشید. برای تمیز کردن لکه چربی در ابتدا باید دستمال کاغذی را بر روی لکه قرار دهید سپس باید اتو با درجه حرارت پایین بر روی دستمال قرار دهید. با انجام این کار لکه ایجاد شده به دستمال کاغذی می چسبد و کاغذ دیواری کاملا تمیز می شود.

البته روش دیگری نیز برای تمیز کردن لکه چربی بر روی کاغذ دیواری وجود دارد از پودر تالک نیز برای تمیز کردن لکه چربی می توانید استفاده کنید. در این روش نیز باید در ابتدا مقداری پودر را روی دستمال کاغذی قرار دهید بعد از گذشت 15 دقیقه با استفاده از قاشق پودر را بردارید.

تمیز کردن کاغذ دیواری
پاک کردن لکه چربی بر روی کاغذ دیواری

بهترین روش برای تمیز کردن لکه کاغذ دیواری

برای شستشوی کاغذ دیواری روش های متنوعی وجود دارد. قبل از تمیز کردن باید به جنس و نوع کاغذ دیواری توجه کافی داشته باشید. برای از بین بردن لکه های کوچک بر روی کاغذ دیواری می توانید از خمیر کاغذ دیواری استفاده کنید. برای خرید این محصول می توانید به رنگ فروشی ها مراجعه کنید. در این روش باید مقدار کمی از خمیر را بر روی لکه قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود بعد از گذشت چند دقیقه خمیر را از کاغذ دیواری جدا کنید.

نکات مهم برای شستشوی صحیح کاغذ دیواری

برای شستشوی کاغذ دیواری باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. روش تمیز کردن کاغذ دیواری بسیار ساده و راحت می باشد. در ادامه با نکات مهم برای تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا خواهید شد:

  • برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید از پایین به بالا شروع به تمیز کردن کنید.
  • بهتر است هر چند وقت یکبار گرد و خاک موجود بر روی کاغذ دیواری را تمیز کنید. از دستمال تمیز برای انجام این کار می توانید استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لکه ها از ترکیب محلول با مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.
  • از اسکاچ، برس های سیمی برای شستشوی کاغذ دیواری به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن کاغذ دیواری های نازک بهتر است از آب گرم بدون صابون استفاده کنید.
  • برای از بین برد لکه مداد رنگی بهتر است از خمیردندان استفاده کنید.
شستشوی کاغذ دیواری
نکات مهم برای شستشوی صحیح کاغذ دیواری
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با نحوه شستشوی کاغذ دیواری به طور کامل آشنا شدید. برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون هیچ گونه آسیب باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید به جنس و ویژگی های کاغذ دیواری توجه کافی داشته باشید. چرا که متریال به کار رفته در کاغذ دیواری ها یکسان نمی باشد.

سوالات متداول نحوه شستشوی کاغذ دیواری

  1. پاک کردن لکه چربی بر روی کاغذ دیواری به چه صورت است؟
    برای تمیز کردن لکه چربی در ابتدا باید دستمال کاغذی را بر روی لکه قرار دهید سپس باید اتو با درجه حرارت پایین بر روی دستمال قرار دهید. با انجام این کار لکه ایجاد شده به دستمال کاغذی می چسبد و کاغذ دیواری کاملا تمیز می شود. البته روش دیگری نیز برای تمیز کردن لکه چربی بر روی کاغذ دیواری وجود دارد از پودر تالک نیز برای تمیز کردن لکه چربی می توانید استفاده کنید.
  2. برای شستشوی صحیح کاغذ دیواری باید به چه نکاتی توجه کرد؟
    برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید از پایین به بالا شروع به تمیز کردن کنید. بهتر است هر چند وقت یکبار گرد و خاک موجود بر روی کاغذ دیواری را تمیز کنید. از این دستمال تمیز برای انجام این کار می توانید استفاده کنید. برای تمیز کردن کاغذ دیواری های نازک بهتر است از آب گرم بدون صابون استفاده کنید. از اسکاچ، برس های سیمی برای تمیز کردن کاغذ دیواری به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  3. از بین بردن اثر انگشت بر روی کاغذ دیواری به چه صورت است؟
    می توانید از یک پاک کن برای تمیز کردن اثر انگشت بر روی کاغذ دیواری استفاده کنید. در صورتی که جنس کاغذ دیواری به صورت وینیلی است می توانید از صابون و آب برای تمیز کردن اثر انگشت استفاده کنید. با استفاده از دستمال می توانید شروع به تمیز کردن کنید. در روش بعدی می توانید از یک تکه نان نیز استفاده کنید. در واقع کلوتن موجود در نان لکه های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری را از بین می برد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =