نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری

نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری

زیرسازی مناسب کاغذ دیواری


همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مراحل برای نصب کاغذ دیواری بدون شک مرحله زیرسازی صحیح می باشد. در این مطلب از سایت زیگموند با نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری به طور کامل آشنا خواهید شد. زیرسازی کاغذ دیواری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چرا که در صورت عدم زیرسازی صحیح دیوار برخی مشکلات جبران ناپذیر برای کاغذ دیواری ایجاد می شود. ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان به نحوه زیرسازی مناسب سطوح مختلف بپردازیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 زیرسازی مناسب برای نصب کاغذ دیواری

نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری یکی از مهم ترین مراحل قبل از نصب کاغذ دیواری می باشد. اگر قصد دارید از کاغذ دیواری برای محیط آشپزخانه، شرکت، اتاق خواب، سالن نشیمن و… استفاده کنید. بهتر است تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه زیرسازی کاغذ دیواری به طور کامل آشنا باشید.

زیرسازی در واقع به معنی آماده کردن سطح دیوار برای انجام عملیات مورد نظر است. به طور کلی می توان گفت تمامی اقدامات لازمی که برای فراهم کردن نصب کاغذ دیواری انجام می شود زیرسازی کاغذ دیواری گفته می شود. برای زیرسازی کاغذ دیواری در ابتدا باید نوع و سطح دیوار را به خوبی بررسی کنید. در برخی موارد ممکن است دیوار منزل و یا محل کار نیاز به اقدامات اصولی و حرفه ای نداشته باشد در این صورت به راحتی می توانید مراحل زیرسازی را انجام دهید.

در واقع می توان گفت برای استفاده از کاغذ دیواری در دیوارهای رنگ شده و خشک با شستشو و بتونه کاری لازم به راحتی می توانید مراحل آماده سازی کاغذ دیواری را انجام دهید. همچنین برای نصب کاغذ دیواری در دیوارهای قدیمی و یا سطوح دیگر توجه داشته باشید مراحل زیرسازی کاغذ دیواری کمی طولانی تر می باشد.

آماده سازی مناسب کاغذ دیواری
زیرسازی صحیح برای نصب کاغذ دیواری

مراحل آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

شرایط سطح دیوار برای نصب کاغذ دیواری بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. برای زیرسازی کاغذ دیواری در ابتدا باید به خوبی دیوارها را بررسی کنید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید مراحل لازم برای زیرسازی دیوار مرطوب و خشک با دیوارهای گچی و رنگ شده متفاوت می باشد. البته با توجه به شرایط دیوار ممکن است این مراحل زیرسازی تغییر پیدا کند. در ادامه با مراحل زیرسازی برای نصب کاغذ دیواری آشنا خواهید شد:

  • در صورت رطوبت و نشت دیوار باید منبع را بررسی کنید.
  • در صورت تورم و بیرون زدگی سطح دیوار باید با کاردک و تجهیزات سطح دیوار را کاملا صاف کنید.
  • ترک و سوراخ های موجود باید قبل از نصب بتونه اصلاح شود.
  • برای صاف کردن سطح دیوار می توانید از سمباده استفاده کنید.
  • با استفاده از سمباده همچنین می توانید ناهمواری های موجود بر اثر بتونه را اصلاح کنید.
  • از مواد مخصوصی برای زیرسازی صحیح کاغذ دیواری استفاده کنید.
  • در آخر باید صبر کنید تا کاملا بتونه و مواد زیرسازی خشک شود سپس می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری را انجام دهید.

زیرسازی کاغذ دیواری برای دیوار رنگ شده

همانطور که گفته شد برای نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری در ابتدا باید نوع و سطح دیوار را به خوبی بررسی کنید. برای آماده سازی دیوار رنگ شده بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری سطح دیوار را با استفاده از صابون و اسفنج شستشو دهید سپس دیوار را به خوبی خشک کنید.

در قدم بعدی از پرایمر بر روی سطح دیوار استفاده کنید و صبر کنید تا کاملا دیوار خشک شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید دیوارهایی که ترک خورده اند و یا سوراخ شده اند را باید با استفاده از بتونه وینیل پر کنید تا سطح دیوار کاملا صاف شود بعد از انجام بتونه کاری باید صبر کنید تا دیوار خشک شود.

با کمک سمباده سطح دیوار را صیقل دهید. سپس می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری را انجام دهید. توجه داشته باشید اگر سطح دیوار زبر می باشد برای آماده سازی دیوار از سمباده استفاده کنید انجام این کار باید قبل از شستشو کاغذ دیواری صورت گیرد.

زیرسازی دیوار رنگ شده
آماده سازی کاغذ دیواری برای دیوار رنگ شده

آماده سازی دیوار گچی برای نصب کاغذ دیواری

آماده سازی دیوار گچی به این صورت است که باید قبل از نصب کاغذ دیواری تمامی سطوح دیوار را به وسیله قلم مو با چسب چوب رقیق بپوشانید. توجه داشته باشید غلظت چسب چوب باید به این صورت باشد که محلول به شکل کاملا رقیق باشد. برای نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری باید به این موضوع توجه داشته باشید اگر چسب کاغذ دیواری هنگام نصب غلظت مناسبی را نداشته باشد نصب کاغذ دیواری کمی دشوار خواهد شد.

اگر تخصص کافی در نصب کاغذ دیواری به همراه دارید بهتر است قبل از خشک شدن کامل چسب نسبت به نصب کاغذ دیواری اقدام کنید. این روش بسیار کارآمد باعث می شود لایه ای مناسب بین دیوار و کاغذ دیواری ایجاد شود در این صورت کاغذ دیواری در طولانی مدت از دیوار جدا خواهد شد.

پرایمر مناسب زیرسازی کاغذ دیواری

برای زیرسازی صحیح کاغذ دیواری یکی از مهم ترین موارد استفاده از پرایمر می باشد. اگر قصد دارید از کاغذ دیواری بر روی کاشی استفاده کنید باید حتما پس از بتونه کاری کامل دیوار از چسب چوب و یا چسب های مخلوط با سریش برای نصب بهتر کاغذ دیواری استفاده کنید. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای استفاده از پرایمر بهتر است با کاربرد پرایمر کاغذ دیواری به طور کامل آشنا باشید.

البته این موضوع برای دیوارهایی که آغشته به رنگ روغنی می باشند به همین صورت می باشد. با استفاده از این روش بدون شک کاغذ دیواری به بهترین شکل بر روی دیوار قرار می گیرد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید اگر قصد دارید بر روی سنگ و یا ام دی اف از کاغذ دیواری استفاده کنید باید حتما از کاغذ دیوارهای پشت چسب دار استفاده کنید.

پرایمر کاغذ دیواری
پرایمر مناسب آماده سازی کاغذ دیواری

نکات مهم برای زیرسازی کاغذ دیواری

با نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری به طور کامل آشنا شدید. برای زیرسازی مناسب باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. در ادامه با نکات مهم برای آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری آشنا خواهید شد:

  • میزان جذب دیوار و یا سقف را به خوبی بررسی کنید.
  • محکم بودن سطح را به خوبی کنترل کنید.
  • نظافت و یکنواختی سطح دیوار را در نظر داشته باشید.
  • سوراخ و ناهمواری های دیوار را کنترل کنید.
  • نوع سطح و شرایط دیوار را بررسی کنید.
زیرسازی اصولی کاغذ دیواری
نکات الزامی برای زیرسازی کاغذ دیواری
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری به طور کامل آشنا شدید. یکی از مهم ترین مراحل برای نصب کاغذ دیواری بدون شک مرحله زیرسازی صحیح می باشد. زیرسازی کاغذ دیواری از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت عدم زیرسازی صحیح دیوار برخی مشکلات جبران ناپذیر برای کاغذ دیواری ایجاد می شود.

سوالات متداول نحوه زیرسازی صحیح کاغذ دیواری

  1. آماده سازی دیوار گچی برای نصب کاغذ دیواری باید به چه صورت باشد؟
    آماده سازی دیوار گچی به این صورت است که باید قبل از نصب کاغذ دیواری تمامی سطوح دیوار را به وسیله قلم مو با چسب چوب رقیق بپوشانید. توجه داشته باشید غلظت چسب چوب باید به این صورت باشد که محلول به شکل کاملا رقیق باشد.
  2. مراحل آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری به چه صورت است؟
    در صورت رطوبت و نشت دیوار باید منبع را بررسی کنید.در صورت تورم و بیرون زدگی سطح دیوار باید با کاردک و تجهیزات دیوار سطح دیوار را کاملا صاف کنید. ترک و سوراخ های موجود باید قبل از نصب بتونه اصلاح شود. در آخر باید صبر کنید تا کاملا بتونه و مواد زیرسازی خشک شود سپس می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری را انجام دهید.
  3. زیرسازی کاغذ دیواری برای دیوار رنگ شده باید به چه شکل انجام شود؟
    رای آماده سازی دیوار رنگ شده بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری سطح دیوار را با استفاده از صابون و اسفنج شستشو دهید سپس دیوار را به خوبی خشک کنید. در قدم بعدی از پرایمر بر روی سطح دیوار استفاده کنید و صبر کنید تا کاملا دیوار خشک شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید دیوارهایی که ترک خورده اند و یا سوراخ شده اند را باید با استفاده از بتونه وینیل پر کنید تا سطح دیوار کاملا صاف شود بعد از انجام بتونه کاری باید صبر کنید تا دیوار خشک شود. با کمک سمباده سطح دیوار را صیقل دهید. سپس می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری را انجام دهید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =