نحوه تولید دیوار پوش pvc

نحوه تولید دیوار پوش pvc

مراحل تولید دیوار پوش pvc


دیوار پوش های pvc از محبوب ترین محصولاتی می باشند که امروزه از آنها جهت دکوراسیون و یا ساخت بسیاری از قسمت های داخلی و خارجی خانه یا محل کار استفاده می شود. در این مطلب به صورت کامل به بررسی نحوه تولید دیوار پوش pvc می پردازیم تا با ساز و کار این سیستم و بافت این دیوار پوش های پرکاربرد بیشتر آشنا شوید.

از پنل های ساخته شده pvc تحت عنوان کفپوش و یا دیوار پوش استفاده می شود که دو قسمت بسیار اساسیی در دکوراسیون محیط داخلی به حساب می روند.

این محصولات همچنین از مزایا بسیاری برخودار هستند که این امر نیز موجب شده تا عده زیادی از مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کند. اگر که شما هم یکی از طرفداران این محصولات هستید شاید نحوه تولیدPVC  برای شما جالب باشد.

روش های تولید دیوار پوش PVC

تولیدPVC  در صورت کلی در بیشتر موارد مشابه به یکدیگر صورت می گیرد و تفاوت های کمی در مراحل آن‌ها وجود دارد. در صورت کلی می توان گفت نحوه تولید دیوار پوش pvc در دو مرحله زیر صورت می‌گیرد:

  • آمیزه سازی (Mixing)
  • اکستروژن (Extrusion)
 تولید دیوار پوش pvc
آشنایی با روش های تولید دیوار پوش pvc

آمیزه سازی در تولید دیوار پوش pvc

آمیزه سازی همانگونه که از اسمش پیداست به معنای ترکیب کردن چندین ماده با یکدیگر است. به جهت این که بعضی از تولیدات و ماده اولیه پی وی سی به صورت پودری هستند بایستی در زمان تولید آن را با مواد دیگری ترکیب کنند.

این ترکیبات براساس ماده تولیدی می توانند متفاوت باشند و مطابق با دستورالعمل های ویژه‌ای انتخاب می گردند. آمیزه سازی خود به دو مرحله سرد و گرم دسته بندی می‌شود.

تولید پانل PVC در اکستروژن

در آمیزه سازی گرم سرعت میکسر استفاده شده 1000 دور بر دقیقه است که به علت سرعت زیاد و ساختار پره های میکسر دما افزایش پیدا کرده که به این دلیل به این روش آمیزه سازی گرم نیز می گویند. پس از اینکه این مرحله به اتمام رسید جهت جلوگیری از کلوخه شدن مواد اولیه، از میکسر سرد استفاده می کنند. این میکسر با سرعت کمی در حال حرکت بوده و دمای مواد را تا تقریبا 30 درجه کاهش می‌دهد و سپس آمیزه را جهت استراحت 24 ساعت بدون حرکت قرار می دهند.

نحوه تولید دیوار پوش pvc در اکستروژن که یک خط تولید است و از چندین قسمت به وجود آمده است را در ادامه برای شما شرح داده‌ایم:

  • Hopper loader : نقش جا‌به‌جایی مواد کش را به قسمت هایپر اکسترودر دارد.
  • Extruder : وظیفه ذوب کردن مواد را به عهده دارد.
  • Calibrator: این قسمت با کمک از خلا یا آب سرد موجب تثبیت ابعاد می‌گردد.
  • Haul-off: وظیفه کشیدن یکنواخت محصول خارج شده از اکسترودر را عهده دار است.
  • Cutting: دیوار پوش یا کفپوش را به ابعاد متفاوتی برش می‌دهد.
  • Tipping: محصولات جهت تخلیه شدن در این قسمت آماده می‌شوند.
تولید دیوار پوش pvc در اکستروژن
چگونگی تولید دیوار پوش pvc در اکستروژن

مشخصات دیوار پوش و کفپوش PVC

محصولات pvc از جنس پلاستیک پلی وینیل کلراید هستند که یک نوع پلاستیک پرکاربرد در صنایع متفاوت است. محصولات تولیدی از این مواد اغلب در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید حضور این مواد را در قسمت‌های متعدد یک آپارتمان مشاهده کنید.

از این محصولات جهت تولید دیوار پوش pvc و کفپوش pvc به مقدار بسیاری نیز به کار گرفته می‌شود که می توانید نمونه‌هایی از آن را در اکثر ساختمان‌ها مشاهده کنید.

مزیت دیوار پوش‌ pvc

استفاده از محصولات پی وی سی به علت برخورداری از مزایای بسیار نیز مقرون و به صرفه می باشند. بعضی از مزایای این محصولات را می توانید در قسمت زیر مشاهده نمایید :

  • مقاومت زیاد در مقابل مایعات و رطوبت
  • ماندگاری و طول عمر بسیار زیاد
  • برخورداری از قیمت مناسب
  • دارای طرح و مدل های بسیار متنوع
  • نصب راحت در اکثر قسمت‌های محیط
  • قابلیت جابه جایی بعد از نصب
  • عدم تغییر رنگ در معرض نور خورشید
  • استحکام زیاد در برابر ضربه، فشار و خط و خش
مزایای دیوار پوش پی وی سی
بررسی مزیت دیوار پوش پی وی سی

آشنایی با مدل‌های دیوار پوش PVC

در این مطلب همانطور که گفته شد با مراحل و نحوه تولید دیوار پوش pvc به طور کامل آشنا شدید. در صورت کلی چند نوع دیوار پوش پی وی سی وجود دارد که عبارتند از:

مدل فومی

این‌ نوع دیوار پوش در ضخامت‌های متفاوت از 1 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر قابل دسترسی است. که به صورت کلی از ضخامت 4 میلی‌متر یا بیشتر را جهت دیوار انتخاب می‌کنند. اندازه تخته‌های فوم پی وی سی از 1.22 تا 2.05 متر عرض و 2.44 تا 3.05 متر طول متفاوت است. فوم‌ها در رنگ‌های متعدد مانند: سفید، سیاه، زرد، قرمز، سبز، آبی و… موجود هستند.

دیوار پوش‌های فومی که از ضخامت بیش از 6 میلی‌متر برخوردارند، اغلب تحت عنوان روکش دیوارهای خارجی حیاط خانه به کار گرفته می‌شوند که در حقیقت دارای یک لایه محافظ اضافی هستند.

وجود این لایه از دیوار در مقابل باران، برف، تگرگ و نور خورشید محافظت می‌کند. همچنین استفاده از دیوار پوش پی وی سی فومی در داخل اتاق مانند یک عایق عمل کرده و شدت سر و صداهایی که از خارج به داخل اتاق وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد.

ورق‌های پی وی سی

دیوار پوش پی وی سی ورقه‌ای از سیستم اینترلاک برخوردار است. درنتیجه آب نمی‌تواند به وسیله درزها عبور کند. بعضی از طرح‌ها از شیارهایی برخوردار هستند که به دیوارها حالت راه راه می‌دهد.

در چنین الگوهایی، به دلیل اینکه درزها با شیارها ترکیب و یکی می‌شوند، به هیچ صورت قابل مشاهده نیستند. ورق‌های پی وی سی انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:

  1. طرح چوب
  2. نوارهای طلایی
  3. تک رنگ
  4. دیوار پوش طرح سنگ
  5. دیوار پوش سه بعدی (3D)
ورق های pvc
بررسی ورق های pvc
سخن پایانی

نحوه تولید دیوار پوشpvc  به این صورت است که این دیوار پوش های پی وی سی از جنس یک ماده پلاستیکی سبک هستند که در کارخانه‌ها با طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و طول‌های متعددی ساخته می‌شوند.  از اینکه با ما در سایت زیگموند تا انتهای مقاله همراه بودید متشکریم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده باشید.

سوالات متدوال نحوه تولید دیوار پوش pvc

  1. مراحل تولید دیوار پوش پی وی سی در چند مرحله صورت می‌گیرد؟
    در دو مرحله آمیزه سازی و اکستروژن.
  2. آیا این دیوار پوش‌ها مناسب نصب در حمام هستند؟
    بله، دیوار پوش های دیواری و سقفی پی وی سی اغلب ضد آب هستند و از پلاستیک درجه یک تولید می‌شوند. درنتیجه استفاده از آن‌ها در حمام یا محیط‌های مشابه ایرادی ندارد.
  3. امکان رنگ آمیزی پنل ها پس از نصب ممکن است؟
    بله. پس از نصب شما می‌توانید پنل‌های PVC را رنگ کنید. یک مدل از دیوار پوش‌ها هستند که مختص جهت این امر به صورت خام در بازار پیدا می‌شوند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =