نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب

نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب

مراحل تشخیص کاغذ دیواری مرغوب


برای اینکه بدانید نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب چگونه است قبل از آن باید انواع این کاغذ دیواری ها را بشناسید تا بتوانید گزینه بهتر را انتخاب کنید. و نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب، توجه به قابلیت های شست وشو، انعطاف پذیری، لایه محافظ و… می باشد.

اگر شما هم جزو آن عده از اشخاصی هستید که به دکوراسیون خانه خود اهمیت می‌دهید، احتمالا به فکر نصب کاغذ دیواری مرغوب برای محیطتان نیز افتاده اید. کاغذ دیواری های موجود در بازار دارای طرح ها و مدل ها و نقش ها و سبک های گوناگونی می باشند

هرکدام و هر مارک از کاغذ دیواری های موجود در بازار نیز دارای جنس و برند مخصوص به خود نیز می باشند که از مرغوب ترین آن ها می توان به کاغذ دیواری هایی مانند: کاغذ دیواری های نانو، کاغذ دیواری های pvc با روکش وینیل و… نام برد که در ادامه این مقاله ما به بررسی نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب نیز می پردازیم.

مراحل تشخیص انواع جنس کاغذ دیواری مرغوب

شاید به این گونه مشاهده شود که کاغذ دیواری از کاغذ تولید شده و ضعیف می باشد، اما این‌طور نیست. کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند در نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب کمک کند. در ادامه به بررسی نحوه تشخیص انواع کاغذ دیواری می‌پردازیم تا بتوانید با کسب دانش لازم بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جنس کاغذ دیواری مرغوب
مراحل تشخیص جنس کاغذ دیواری مرغوب

کاغذ دیواری جنس کاغذی

این مدل کاغذ دیواری ها هیچ گونه روکش و لایه ی محافظتی بر روی سطح خود ندارند. برای همین این مدل ها قابلیت شست و شوی را ندارند و در صورت شستن نقش های کاغذ آسیب می بینند. همینطور در برابر رطوبت و آلودگی هم استحکام کافی ندارند.

کاغذ دیواری مرغوب جنس نانو

بین گزینه های انتخابی در نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب، جنس کاغذ دیواری مهم ترین اهمیت را دارد. در دنیای امروزی استفاده از مواد و محصول های نانو بسیار متدوال شده است و کاغذهای دیواری هم از این مورد مستثنی نیستند.

کاغذ دیواری نانو در مقابل گرد و خاک، آلودگی، نور خورشید و حتی گرما و صدا محکم و مقاوم می باشد و در صورت کثیفی به راحتی تمیز می‌شود. بعضی از این کاغذهای دیواری با روکش pvc پوشانده شده اند، که به همین علت قیمت تمام‌ شده آن‌ها گرانتر می‌باشد.

کاغذ دیواری جنس PVC با روکش وینیل

نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب مانند کاغذ دیواری‌های دارای جنس pvc با روکش وینیل،  به اینصورت می باشد که بسیار محکم و با دوام هستند. این جنس کاغذ در اجسام تیز و پارگی بسیار مقاوم می باشد. این نوع کاغذها را در حمام و آشپزخانه هم می توانید نصب کنید.

و همچنان این نوع کاغذ دیواری بعد از گذشت زمان تا حدود 5 سال شکل جدید و نو بودن خود را حفظ می کند. همچنین این محصول قابلیت شست و شوی را دارد و شما می‌توانید به راحتی با آب  آن را شسته و تمیز کنید و نگران خراب شدن این نوع کاغذ دیواری نباشید.

کاغذ دیواری جنس پی وی سی
کاغذ دیواری مرغوب با روکش وینیل

کاغذ دیواری مخملی و بافت دار

این نوع کاغذ دیواری معمولا دارای طرح‌های کلاسیک است و نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب این مدل این می باشد که از بافت مخملی تشکیل شده است. کاغذ دیواری مخملی دارای جنس مقاوم و محکم می باشد. اما توجه داشته باشید که این نوع کاغذ دیواری به دلیل وجود بافت مخملی خود قابل شست و شوی نمی باشند.

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

این مدل کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری‌هایی با الیاف طبیعی هستند. این نوع کاغذ دیواری کمیاب و مرغوب بوده و به دلیل تولید شدن با الیاف طبیعی، ضد حساسیت است. همچنین کاغذ دیواری‌های با الیاف طبیعی قابلیت شست و شوی دارند و در مقابل پارگی محکم هستند.

این مدل کاغذ دیواری با الیاف طبیعی، برای استفاده در محیط های خشک و یا اتاق های نشیمن خانه بسیار مناسب می باشند و اجازه ی تنفس به فضا را می دهند و بسیار برای محیط زیست مناسب و سازگار نیز می باشند.

کاغذ دیواری مرغوب
کاغذ دیواری مرغوب با الیاف طبیعی

نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب چگونه است؟

  1. اولین گزینه در نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب دقت به روکش آن است. در مدل های باکیفیت و مرغوب روکش سطح باید از جنس وینیل باشد و وزن آن هم باید بین دویست و پنجاه تا چهارصد و پنجاه در هر متر مربع قرار بگیرد.
  2. دومین گزینه ای که در نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب مهم می باشد، قابلیت شست و شوی بودن آن است. در هر صورت کاغذ به کار گرفته شده برای دیوارپوش پس از مدتی کثیف می شود و اگر نتوان آن را تمیز و یا شست و شوی کرد، چندان کاربردی نمی باشد. نوع مرغوب کاغذ دیواری ها را می توان با مواد شوینده تمیز و پاک کرد.
  3. یکی دیگر از نکات و شیوه نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب، دقت به میزان انعطاف و درصد گسیختگی آن است. این کاغذها اگر دارای قابلیت درصد کشیدگی و گسستگی مطلوب روی دیوارهای خشک باشند مرغوب و با کیفیت خواهند بود و طول عمر و دوام بیشتری نیز دارند.
  4. کاغذ دیواری های مرغوب ضد حساسیت می باشند و در صورت تماس بدن با آن ایجاد حساسیت نمی کند و البته بوی مواد پخته شده و یا دود و گرد و غبار را هم به خود جذب نمی کند. این قابلیت هم یکی دیگر از روش های نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب است.
  5. کاغذ دیواری مرغوب بعد از مرحله نصب شدن، هیچ نوع درز و سوراخی را بر روی سطح آن نخواهید دید و کاملا یک دست و صاف می باشد.
تشخیص کاغذ دیواری مرغوب
مراحل شناسایی کاغذ دیواری مرغوب
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به معرفی انواع مدل های کاربردی موجود کاغذ دیواری ها در بازار پرداختیم و با توضیح و شرح ویژگی ها و قابلیت های هرکدام به صورت جداگانه، راه را برای خرید و نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب را برای شما همراهان عزیز هموار کردیم. تا با کسب اطلاعات و دانش خود در این زمینه، دست به انتخاب بهتر و کاغذ دیواری مرغوب نیز بزنید.

سوالات متداول نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب

  1. ویژگی کاغذ دیواری های نانو چیست؟
    کاغذ دیواری نانو در مقابل گرد و خاک، آلودگی، نور خورشید و حتی گرما و صدا محکم و مقاوم می باشد و در صورت کثیفی به راحتی تمیز می‌شود.
  2. کاربرد روکش وینیل چیست؟
    روکش وینیل، به اینصورت می باشد که بسیار محکم و با دوام هستند. این جنس کاغذ در اجسام تیز و پارگی بسیار مقاوم می باشد و قابلیت شست وشوی نیز دارند.
  3. نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب چیست؟
    نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب، توجه به قابلیت های شست وشو، انعطاف پذیری، لایه محافظ، ضد آلرژی بودن کاغذ و… می باشد.
Rate this post

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =