معیار انتخاب طرح های کاغذدیواری کودک

معیار انتخاب طرح های کاغذدیواری کودک

معیار انتخاب کاغذدیواری کودک


یکی از مهم ترین فاکتور ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک، نصب کاغذدیواری های مناسب می باشد. افراد با بررسی معیار انتخاب طرح های کاغذدیواری کودک می توانند فضایی شاد و دوست داشتنی برای فرزند خود فراهم کنند تا کودک بتواند با علاقه خاصی در اتاق خود بازی کند. رنگ و طرح دیوار ها به طرز شگفت انگیزی می تواند بر روی ذهن و روح کودکان اثر بگذارد و تمرکز و حافظه آن ها را نیز تقویت کند. از این رو انتخاب یک کاغذدیواری مناسب برای اتاق کودکان یک امر بسیار حساس و مهم می باشد.

بررسی طرح های کاغذدیواری کودک

با توجه به این که بچه ها دائما در حال رشد هستند و بزرگ می شوند، باید از کاغذدیواری مناسب با گروه سنی آن ها برای تزئین اتاقشان استفاده کنید. کودکان در اتاق خود به فعالیت های مختلفی مانند بازی، تفریح، استراحت، خواب و یا تحصیل می پردازند، از این رو اتاق ها باید فضایی دوست داشتنی و بسیار آرامش بخش باشند. محبوب ترین طرح های کاغذدیواری کودک باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد و با کاغذدیواری های بقیه اتاق ها کاملا متفاوت باشد.
اتاق خواب کودکان را باید با کاغذدیواری هایی به رنگ های روشن بپوشانید تا فضایی دلباز و کاملا روشن برای کودک فراهم کنید. همچنین برای این اتاق ها می توانید از کاغذدیواری هایی با طرح های سه بعدی و انیمیشن ها نیز استفاده نمایید. این طرح ها می توانند در جذاب تر کردن فضا بسیار موثر باشند و کودکان را به اتاق های خود علاقه مند کنند.

با کاعذ دیواری قابل شستشو بیشتر آشنا شوید.

جنسیت کودک برای انتخاب
جنسیت کودک برای انتخاب کاغذدیواری

توجه به جنسیت کودک برای انتخاب کاغذدیواری

اگر به دنبال محبوب ترین کاغذدیواری برای اتاق کودک خود هستید، تم هایی را انتخاب کنید که با گروه سنی کودک شما هماهنگ باشد. علاوه بر آن باید جنسیت کودک را نیز در نظر بگیرید و بر اساس آن محبوب ترین طرح ها را انتخاب کنید. اگر کودک شما پسر باشد، بهتر است که به دنبال رنگ های آبی و قرمز برای انتخاب کاغذدیواری باشید. همچنین پسر بچه ها کاراکتر های برنامه کودک را بسیار دوست دارند و از این که طرحی مانند مرد عنکبوتی را بر روی دیوار خود داشته باشند بسیار خوشحال می شوند.
یکی دیگر از محبوب ترین طرح هایی که مناسب این کودکان می باشد، طرح های نجومی و طرح های ورزشی مانند فوتبال می باشد. این طرح ها می تواند برای پسر بچه ها بسیار جذاب باشد و آن ها را ساعت ها به خود مشغول کند. اما اگر کودک شما دختر است، کاغذ های مونوکروم یا کاغذ هایی به رنگ های صورتی، زرد و نارنجی می تواند بهترین گزینه ها باشد. اگر می خواهید از کاغذدیواری های طرح دار برای این کودکان استفاده کنید، بهترین انتخاب طرح های کارتونی مانند سیندرلا می باشد.

توجه به گروه سنی کودکان برای انتخاب کاغذدیواری

برای این که بتوانید محبوب ترین طرح های کاغذدیواری کودک را انتخاب کنید، باید به گروه سنی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. کارشناسان و روانشناسان کودکی را به سه گروه مختلف تقسیم بندی می کنند و بهتر است که در هر یک از این گروه ها از کاغذدیواری هایی با طرح و رنگ های مختلف و مناسب استفاده نمایید.

کودکان تا پایان یک سالگی

کودکان در ابتدای این دوره از زندگی چهره و رنگ ها را به خوبی تشخیص نمی دهند اما با گذشت زمان می توانند برخی از رنگ ها مانند قرمز، زرد و آبی را ببینند. از این رو استفاده از این رنگ ها در کاغذدیواری می تواند توجه آن ها را به خود جلب کرده و حس ماجراجویی را در آن ها افزایش دهد. این امر می تواند در تقویت هوش و حافظه آن ها موثر باشد و در افزایش میزان آرامش آن نیز تاثیر بگذارد. در مورد طرح کاغذدیواری ها بهتر است که به دنبال طرح هایی مانند حیوانات، گل و درختان باشید تا بتوانید از این طریق نظر کودکان را به خود جلب کنید.

گروه سنی 1 تا 3 سالگی

در این دوران تشخیص رنگ ها به درستی انجام می گیرد و کودک می تواند اسم بسیاری از رنگ ها را یاد بگیرد. بنابراین بهتر است که به دنبال رنگ های شاد تری بروید که کودک به آن ها علاقه مند می باشد. توجه به جنسیت در این گروه سنی نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و کودک شما را به فرد شاد تری تبدیل کند.

گروه سنی 3 تا 6 سالگی

در این سنین بچه ها بیش تر در اجتماع حاضر می شوند و شاید به کلاس های هنری و یا مهد کودک ها نیز بروند. معمولا کودکان در این سنین بیش تر به کاراکتر های افسانه ای و موجودات خیالی مانند اسب تک شاخ، قلعه، جزیره دزدان دریایی و این چنین طرح هایی علاقه مند هستند. اگر جنسیت فرزند شما دختر باشد، باید به دنبال رنگ های صورتی و بنفش کم رنگ باشید و برای پسر بچه ها بیش تر از رنگ های قرمز و آبی استفاده کنید.

رنگ مناسب برای کاغذدیواری ها
رنگ مناسب برای کاغذدیواری چیست؟

انتخاب رنگ مناسب برای کاغذدیواری اتاق کودک

طبق نظر طراحان دکوراسیون داخلی هنگام انتخاب کاغذدیواری برای اتاق کودک باید به رنگ آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. رنگ ها می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روحیه کودکان داشته باشند، به همین خاطر باید در انتخاب رنگ دیوار ها بسیار دقت کنید. مناسب ترین رنگ ها برای اتاق کودک عبارتند از:

رنگ های خنثی

  • خاکستری
  • سفید
  • مشکی
  • کرم

رنگ های گرم

  • قرمز
  • نارنجی
  • سرخابی

رنگ های سرد

  • سبز
  • آبی
  • بنفش
کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری های اتاق کودک
سخن پایانی

با انتخاب یکی از محبوب ترین طرح های کاغذدیواری کودک می توانید فضایی شاد و مهیج برای فرزندان خود فراهم کنید. برای این کار کافیست که به گروه سنی و جنسیت بچه ها توجه کنید و بر اساس این فاکتور ها انتخاب های مناسبی داشته باشید. هنگام انتخاب کاغذدیواری ها باید به دختر و یا پسر بودن بچه ها توجه کنید. دختر ها بیش تر به دنبال رنگ های ملایمی مانند صورتی و یا بنفش کم رنگ هستند، این در حالی است که پسر بچه ها رنگ های قرمز و آبی را بیش تر برای این کار می پسندند. همچنین انتخاب طرح هایی مانند ماشین، هواپیما و یا شخصیت های کارتونی و فوتبالیست ها می تواند گزینه مناسبی برای طرح این کاغذدیواری ها در اتاق های پسرانه باشند. برای اتاق دختر ها بهتر است که بیش تر به دنبال شخصیت های کارتونی مانند سیندرلا و یا گل ها و درختان بروید.

سوالات متداول معیار انتخاب طرح های کاغذدیواری کودک

  1. هنگام انتخاب کاغذدیواری برای اتاق کودک به چه فاکتور هایی توجه کنیم؟
    بهتر است که علاوه بر قیمت کاغذدیواری، جنس و کیفیت آن را نیز مد نظر داشته باشید. کاغذدیواری انتخابی شما باید ضد آب باشد تا به راحتی بتوانید با یک دستمال نم دار آلودگی ها را از روی آن ها تمیز کنید.
  2. چرا نباید رنگ کاغذدیواری های اتاق کودک را از میان رنگ های تیره انتخاب کنیم؟
    از آن جایی که رنگ ها به طور مستقیم بر روحیه کودکان در این گروه سنی تاثیر می گذارند، بهتر است که به دنبال رنگ های روشن تری برای این کار باشید تا کودکانی شاد تر داشته باشید.
  3. کدام طرح ها را برای کاغذدیواری اتاق کودک انتخاب کنیم؟
    بهتر است که به دنبال طرح های مدرنی باشید که بچه ها مشابه آن ها را در فضا هایی مانند مهد کودک ها و یا خانه های بازی دیده اند. این کار سبب جذابیت بیش تر کاغذدیواری برای بچه ها می شود و آن ها را به اتاق خود علاقه مند می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

    • معیارهای مختلفی وجود داره ازجمله سلیقه و نظرکودک، اینکه می خواین مدرن باشه یا کلاسیک، کارتونی همه اینا رو باید بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =