معرفی پارتیشن دوجداره

معرفی پارتیشن دوجداره

آشنایی با پارتیشن دوجداره


پارتیشن دوجداره، یک نوع پارتیشن است که به جهت تبدیل قسمت‌های متفاوت مسکونی، اداری، تجاری، دانشگاهی و… به  قسمت‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما همواره در این مقاله و در سایت زیگموند به بررسی و معرفی پارتیشن دوجداره و انواع این چارتیشن ها برای شما همراهان گرامی خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

استفاده از پارتیشن دو جداره موجب می‌گردد که یک محیط بزرگ به قسمت‌های کوچکتر تقسیم شده و با تشکیل محیط های جدید راندمان استفاده از آن محیط افزایش یابد.

معرفی انواع پارتیشن دو جداره

استفاده از پارتیشن دو جداره می‌تواند به هدف‌های مختلفی در فضای کار یا منزل اعمال گردد. در این مطلب از سایت زیگموند برای شما عزیزان به معرفی پارتیشن دوجداره می پردازیم.

به عنوان نمونه: جهت جدا کردن هال و پذیرایی از هم، جهت تشکیل دو کلاس درس متفاوت از یک کلاس، جهت پنهان کردن قسمت هایی از ساختمان از مشاهده عموم، جهت ساخت یک محیط بازی برای کودکان، جهت تفکیک ورودی از قسمت های دیگر ساختمان و… می‌توانید از پارتیشن دوجداره استفاده کنید.

جهت تولید پارتیشن دوجداره از مواد متفاوتی مثل: ام دی اف، شیشه و آلومینیوم استفاده می‌شود و در این میان احتیاج متقاضی ابعاد و ارتفاع آن را مشخص می‌کند.

پارتیشن ها از مسیر مشخص جهت عبور کابل های برق، کابل تلفن و کابل مربوط به شبکه اینترنتی برخوردار هستند. حتی جهت دیگر شرایط تاسیساتی در پارتیشن ها محل عبور تعبیه شده است.

آشنایی با انواع پارتیشن دوجداره
بررسی انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن مراکز پزشکی و درمانی

یکی از مدل های پارتیشن دوجداره مربوط به بخش ها و مراکز پزشکی و درمانی است. همانطور که در جریانید، مراکز پزشکی و درمانی مثل بیمارستان ها درمانگاه ها نیز جهت جدا کردن قسمت های مختلف از این محصول استفاده می‌کنند که هم ضد آب بوده و هم عایق صدا و حرارت هستند.

پارتیشن دوجداره مراکز نظامی

در این مراکز از دیوارهای کاذب و طراحی های سنتی بیشتر استفاده شده است به همین جهت نمی‌توان هرمدل پارتیشنی را به کار برد و به همین جهت اغلب کارفرمایان طرح و مدل های مخصوصی را سفارش می‌دهند.

پارتیشن دوجداره برای مراکز نظامی
استفاده از پارتیشن دوجداره برای مراکز نظامی

پارتیشن مدل دوجداره شیشه ای

در معرفی پارتیشن دوجداره باید بیان کرد که یکی دیگر از انواع این مدل از پارتیشن به صورت شیشه ای است. این مدل از پارتیشن ها شیشه ای هستند که بدون اسکلت و فریم بوده و از این مدل پارتیشن ها اغلب در پاگرد و راه پله ساختمان ها استفاده می شود که نمای زیبایی هم به وجود می‌آورند. اما برای طبقات ایمنی مناسبی را ندارند.

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن دوجداره ام دی اف از بهترین و با مرغوب‌ترین پارتیشن‎های دوجداره هستند که البته برحسب نوع کاربری مورد نظر به انواع متعددی تقسیم می‎شوند. اما بصورت کلی از دو جداره تشکیل شده که از پانل MDF و یا قاب‎های شیشه خور ساخته شده‎اند.

پارتیشن دوجداره ام دی اف را می توان یک پارتیشن مدرن نامید و در اشکال، فرم ها و دسته بندی های متفاوتی آن را به کار گرفت.

این نوع محصول حتما احتیاج به کمد نگه دارنده و یا اتصال به سقف و یا کف ندارد و می توان با تغییرات فرم، آن را خود ایستا و با استقرار کامل در هر فضایی به کار گرفت.

پارتیشن مدل ام دی اف
پارتیشن دوجداره مدل ام دی اف

پارتیشن دوجداره الیت

در معرفی پارتیشن دوجداره باید بیان کرد که یکی دیگر از انواع این مدل از پارتیشن به صورت الیت است. در اصل این پارتیشن ها نمونه اتصال سازه پارتیشن را به همدیگر نشان می‌دهند و علاوه بر ظاهر زیبا جهت پارتیشن ها حمل و نصب پارتیشن دو جداره را ممکن می‌کند.

اغلب این نوع اتصال ها جهت سرویس خواب ها استفاده می گردد که موجب می گردند قطعه های تخت خواب به راحتی به یکدیگر وصل شده یا به سادگی جابه جا شوند. که امروزه با توجه به مزیت هایی که پارتیشن های دوجداره الیت دارند هر روز استفاده از آن‌ها بیشتر می‌گردد.

پارتیشن آلومینیومی

در معرفی پارتیشن دوجداره باید بیان کرد که یکی دیگر از انواع این مدل از پارتیشن به صورت آلومینیومی است. این نوع نمونه ها از انواع پارتیشن، آلومینیومی هستند که فریم و اسکلت آن‌ها از جنس آنالیز است و دیگر قطعات هم از شیشه های دوجداره برخوردار می‌باشند و از قیمت های مناسبی برخوردار هستند.

پارتیشن دوجداره آلومینیومی مناسب جهت محیط های خصوصی در سازه های متفاوت، کاربردی و کارآمد برای مکان های اداری و تجاری می‌باشند.

محصولات پارتیشن دو جداره آلومینیومی به چند بخش دسته بندی شده است که اولین گروه از پارتیشن دو جداره، پارتیشن دو جداره ام دی اف است  که این نوع پارتیشن به عنوان پارتیشن دفتر کار استفاده شناخته شده است.

پارتیشن دوجداره آلومینیومی
پارتیشن مدل آلومینیومی

پارتیشن دوجداره سرویس بهداشتی

در معرفی پارتیشن دوجداره باید بیان کرد که یکی دیگر از انواع این مدل از پارتیشن برای سرویس بهداشتی است. پارتیشن های سرویس بهداشتی با اسم های جدا کننده سرویس بهداشتی HPL، پارتیشن ضد آب و HPL ضد آب شناخته شده اند که از قابلیت های ضد موریانه، ضد بخار آب، آنتی باکتریال ، ضد اشتعال و مقاوم در مقابل خش خوردگی و ماندگاری بالا برخوردار هستند.

کاربرد این پارتیشن دو جداره سرویس بهداشتی:

  • جداکننده سرویس بهداشتی
  • پارتیشت توالت و دستشویی
  • رختکن استخر ضد آب
  • کمد استخری ضد آب
  • پارتیشن دوجداره سقفی
  • این پارتیشن ها از محدودیت ارتفاعی برخوردار نبوده و جهت محیط های متعدد استفاده می‌شوند و اندازه آن‌ها هم قابل تغییر است.

عملکرد پارتیشن دوجداره

دوجداره بودن پارتیشن ها موجب ایستایی و مقاومت بالاتر نسبت به مدل های تک جداره می‌شود و همین استقامت موجب می‌شود که پارتیشن در حین دوره استفاده اصطحلاک کمتری داشته و احتیاج به نگهداری و سرویس برعکس مدل تک جداره نداشته و پس از مدتی احتیاج به رگلاژ ندارد.

استفاده از این مدل محصولات به کلیه کارفرمایان و صاحبان کار جهت کلیه محل کارها توصیه می‌شود. زیرا از قابلیت ها و ویژگی های مناسبی برخوردار هستند و طول عمر بیشتری هم دارند و می‌توانند برای مدتی طولانی احتیاج ها را برطرف کنند.

ویژگی های پارتیشن دوجداره

در این مطلب با انواع پارتیشن دوجداره به طور کامل آشنا شدید. برای انتخاب و استفاده از این محصول بهتر است به طور کامل با ویژگی های این محصول آشنا باشید. در ادامه با ویژگی های پارتیشن دوجداره آشنا خواهید شد:

  • برخورداری از مقاومت بالا و خود ایستا.
  • قابلیت به کارگیری از پارتیشن جهت پرده کرکره میان شیشه ‌ها
  • قابلیت استفاده از پارتیشن‌ دو جداره جهت پر کردن نقاطی مانند: MDF ، شیشه و پلکسی
  • قابلیت نصب آسان و سرعت بالای نصب
  • قابلیت عبور کابل‌های شبکه و سیستم در کلیه بخش‌های پارتیشن.
  • برخورداری از نمای بهتر و زیباتر
  • دارای پایداری بالا و استحکام در برابر ضربه و خمش به دلیل داشتن پروفیل های محکم
  • قابلیت داکتینگ و عبور کابل های برق و شبکه از درون این نوع پارتیشن اداری
  • دارای قابلیت آکوستیک شدن
  • با استفاده از برخی از پارتیشن ها می توانید نور را در محیط تنظیم کنید.
  • دراری قابلیت عایق بودن در مقابل اصوات، حرارت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی
خصوصیات پارتیشن دوجداره
آشنایی با ویژگی های پارتیشن دوجداره
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی و معرفی پارتیشن دوجداره و انواع موجود در بازار و همچنین مزیت های استفاده از پارتیشن دو جداره پرداختیم و امیدواریم شما همراهان گرامی با خواندن این مقاله بیشتر با محصول پارتیشن دو جداره آشنا شده باشید.

سوالات متدوال معرفی پارتیشن دوجداره

  1. پارتیشن دو جداره چیست؟
    استفاده از پارتیشن دو جداره موجب می‌گردد که یک محیط بزرگ به قسمت‌های کوچکتر تقسیم شده و با تشکیل محیط های جدید راندمان استفاده از آن محیط افزایش یابد.
  2. برخی از انواع پارتیشن دو جداره چیست؟
    پارتیشن دوجداره شیشه ای، چوبی، الیت، چرم، خانگی، آلومینیومی، ام دی اف و…
  3. مشخصات پارتیشن دو جداره شیشه ای چیست؟
  4. این مدل از پارتیشن ها شیشه ای هستند که بدون اسکلت و فریم بوده و از این مدل پارتیشن ها اغلب در پاگرد و راه پله ساختمان ها استفاده می شود که نمای زیبایی هم به وجود می‌آورند. اما برای طبقات ایمنی مناسبی را ندارند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =