معرفی انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی


یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر دکوراسیون یک فضا استفاده از پوشش های مختلف است. در این گروه، کاغذ دیواری سه بعدی هم به دلیل تاثیری که این عنصر در دکوراسیون ایجاد می کند و هم به دلیل کاربردی بودن و سه بعدی بودن که از ویژگی های مشترک کاغذ دیواری هاست، در بین معماران، دکوراتورها و مصرف کنندگان مطرح شده است.؛ در ادامه قصد داریم به معرفی انوع مدل کاغذ دیواری سه بعدی بپردازیم.

اما آیا می دانید کاغذ دیواری سه بعدی چیست و چگونه می توان از آن در دکوراسیون استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سؤالات، ما این مقاله پر از نکات و نمونه‌هایی از پروژه‌ها را آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این کفپوش انتخاب ایده‌آلی برای تغییر اتاق‌های خانه شما است یا خیر؟

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

همینطور که از نام آن مشخص است، کاغذ دیواری‌ 3D یک الگوی سه بعدی را ارائه می دهد که از طریق اثر نور و سایه به دست آمده است. به این ترتیب، اثر یک توهم نوری ایجاد می کند که باعث ایجاد حس عمق می شود و طرح های روی دیوار را برجسته می کند. به طور کلی مدل ها دارای رنگ های مشکی، سفید و خاکستری در ترکیب بندی خود هستند که امکان ایجاد جلوه ای سه بعدی را فراهم می کند.

با این حال، شما می توانید چندین گزینه چاپ را در بازار پیدا کنید و می توان از این نوع کاغذ در اتاق های گوناگون خانه استفاده کرد. به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری 3D این مزیت را نیز دارد که نصب آن آسان و کاربردی است و می‌توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی

امروزه تولید کنندگان مدل های زیادی از کاغذ دیواری 3D را ارائه می دهند. عکس‌ها نشان می‌دهند که چنین مواد تکمیلی با چه دقتی می‌توانند تصویر واقعی را منتقل کنند. به دلیل تنوع زیاد، طبقه بندی تصاویر پس زمینه ضروری شده است. بر اساس مواد، انواع زیر بوم سه بعدی متمایز می شود:

  • کاغذ دیواری سه بعدی کاغذی نه تنها مقرون به صرفه ترین است، بلکه مواد سازگار با محیط زیست نیز محسوب می شود. به شما این امکان را می‌دهد که تزئین اتاقتان تکمیل بشود.
  • غیر بافته یا وینیل. چنین کاغذ دیواری 3D برای دیوارها کاملاً در اتاقی با رطوبت بالا (مثلاً آشپزخانه) قرار می گیرد. به لطف فناوری ساخت سطح بوم از رطوبت و کثیفی ترسی ندارد.

انواع مدل های کاغذ دیواری سه بعدی

در مورد ویژگی های کاغذ دیواری، همه چیز بسیار پیچیده تر شده است. تا به امروز، بهتر است که این نوع کاغذ دیواری سه بعدی را تشخیص دهیم:

کاغذ دیواری سه بعدی
انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی مدل انفرادی

به شما امکان می دهد به یک نقطه تاکیدی در اتاق برسید و یک منطقه خاص را برجسته کنید.

نوع پیچیده

به عنوان یک قاعده، اثر سه بعدی روی آنها از طریق الگوهای هندسی یا قومی به دست می آید.

عکس پانوراما روی کاغذ دیواری سه بعدی

به شما امکان می دهد واقعی ترین تصویر را به دست آورید.

نور فلورسنت

به محض تاریک شدن هوا در اتاق، فسفر شروع به برجسته کردن عناصر جداگانه روی کاغذ دیواری های سه بعدی می کند.

کاغذ دیواری سه بعدی
نور فلورسنت کاغذ دیواری سه بعدی

چراغ LED

نوآورانه ترین نوع کاغذ دیواری سه بعدی است. که از چندین لامپ ال ای دی کوچک درست شده است.

نکات مفید در مورد کاغذ دیواری سه بعدی

نکته اصلی برای استفاده از کاغذ دیواری 3D مربوط به توزیع آن در محیط است. به هر حال، از آنجایی که جلوه ای سه بعدی ارائه می دهد که به طور طبیعی چشم نواز است، ایده آل این است که از کاغذ فقط روی یک دیوار اتاق استفاده کنید یا بخشی از محیط را برجسته کنید. در غیر این صورت، افرادی که در این فضا حضور دارند ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض این اثر احساس ناراحتی کنند.

با این حال، نکات استفاده خاص دیگری نیز برای هر اتاق در خانه وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب مدل مناسب برای دکوراسیون کمک کند.

کاغذ دیواری 3D برای اتاق نشیمن

برای اتاق نشیمن، می توانید از کاغذ دیواری روی تلویزیون استفاده کنید و به جای پنل قرار دهید. با این حال، اگر چاپ خیلی زرق و برق دار است، ایده آل این است که از آن بر روی دیوار روبروی پانل یا پشت مبل استفاده کنید تا دید افرادی که به محیط اطراف مراجعه می کنند بیش از حد سنگین نباشد. در این مورد، چاپ آجر، سنگ و اشکال هندسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، می توانید طرح های مدرن را انتخاب کنید تا به این اتاق شخصیت بیشتری ببخشید.

در مورد کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق ناهار خوری، ارزش سرمایه گذاری روی مدل هایی با رنگ های روشن، ملایم یا با مناظر طبیعی برای بهبود محیط را دارد. از این گذشته، اتاق ناهارخوری تزئین شده باید ظاهری سبک داشته باشد، زیرا مکانی است که در آن وعده های غذایی و جشن ها برگزار می شود.

کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

در اتاق خواب اغلب از کاغذ دیواری 3D پشت تخت استفاده می شود تا از سرگیجه یا ناراحتی بصری برای کاربر اتاق جلوگیری شود. با این حال، می توانید آن را روی قسمت کناری یا روی دیوار روبروی تخت نیز اعمال کنید و یک پنل برای تلویزیون ایجاد کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه

از آنجایی که محیطی مرطوب است، ایده آل این است که از کاغذ دیواری 3D برای آشپزخانه هایی با روکش وینیل استفاده کنید که مقاوم تر، ضد آب و نگهداری آسان تر است. در این اتاق، چاپ هایی با اشکال هندسی و همچنین چاپی که از آجر نمایان تقلید می کند کاملاً زیبا هستند.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت زیگموند به معرفی انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی پرداختیم. یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر دکوراسیون یک فضا استفاده از پوشش های مختلف است. در این گروه، کاغذ دیواری سه بعدی هم به دلیل تاثیری که این عنصر در دکوراسیون ایجاد می کند و هم به دلیل کاربردی بودن و سه بعدی بودن که از ویژگی های مشترک کاغذ دیواری هاست،

سوالات متداول انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی

  1. چگونه می‌توانم کاغذ دیواری سه بعدی تهیه کنم؟
    فروشگاه‌های طراحی دکوراسیون می‌توانند در این رابطه به شما کمک کنند.
  2. آیا می‌توانم کاغذ دیواری 3D با طرح خود داشته باشم؟
    بله، فروشگاه‌هایی هستند که طرح شما را چاپ و سه بعدی می‌کنند.
  3. قیمت کاغذ ذیواری‌های سه بعدی چقدر است؟
    بسته به طرح و سفارشی سازی طرح قیمت‌ها متغیر است و به فروشگاه‌ها مراجعه کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =