معایب کاغذ دیواری پی وی سی

معایب کاغذ دیواری پی وی سی

آشنایی با معایب کاغذ دیواری PVC


آشنایی با معایب کاغذ دیواری پی وی سی

اغلب برای تغییر محیط داخلی و دکوراسیون منزل و یا محل کار، انواع کاغذ دیواری انتخاب خوبی می باشد. اگر فضای تکراری محیط شما یکنواخت شده باشد، می‌توانید با انتخاب دیوارپوش مناسب دکوراسیون منزل و یا محیط کار خود را تبدیل به محیط داخلی مدنظرتان کنید.

یکی از این محصولات، کاغذ دیواری پی وی سی pvc است که به‌نام پلی وینیل کلراید هم شناخته می‌شود که دارای کاربردها و مزایا و معایبی می باشد که در ادامه این مقاله به شرح معایب کاغذ دیواری پی وی سی و همچنین مزایا و کاربردهای آن می پردازیم:

کاغذ دیواری پی وی سی
معایب کاغذ دیواری PVC

متریال کاغذ دیواری پی وی سی

یکی از معایب کاغذ دیواری پی وی سی مواد موجود در ساختار این نوع کاغذ دیواری می باشد که به این صورت است که ساختار این نوع کاغذ از مواد نفتی تشکیل شده است. و در نتیجه این نوع کاغذ دیواری پی وی سی گازهای سمی ای از خود تولید می کنند.

تنفس این گازهای سمی می‌تواند برای کودکان و بیمارانی که دچار آسم و مشکلات تنفسی، و یا افرادی که به انواع آلرژی مبتلا هستند نیز مضر و خطرناک باشد. این مسئله یکی از معایب کاغذ دیواری پی وی سی است.

درنتیجه حتما باید توجه کنید که از برند‌ها و فروشگاه های مطمئن و معتبر خرید کاغذ دیواری پی وی سی را انجام دهید و دقت کنید که به مدت زیادی اشخاص تحت خطر در معرض مستقیم مواد پی وی سی قرار نگیرند.

متریال کاغذ دیواری
بررسی متریال کاغذ دیواری PVC

عدم استفاده از کاغذ دیواری پی وی سی برای بیماران دارای آسم

همچنین توصیه می شود که برای دکوراسیون دیوار اتاق کودکی که به آسم مبتلا می باشد و یا فردی از اعضای خانه که مشکلات تنفسی دارد از انواع کاغذ دیواری طبیعی با بافت غیرشیمیایی خریداری و نصب گردد.

اتاق‌ها و یا محیط هایی که به طور کامل فضای بسته‌ ای دارند و از تهویه خوبی برخودار نمی باشند، محیط مطلوب ومناسبی برای جمع شدن و زیاد شدن مواد و گازهای سمی ناشی از کاغذ دیواری پی وی سی هستند.

نداشتن قابلیت شست و شوی کاغذ دیواری پی وی سی

این کاغذ دیواری دارای معایبی است که یکی دیگر از این کاغذ دیواری پی وی سی به این صورت می باشد که این مدل کاغذ دیواری را نمی توان برای شست و شوی درمعرض مستقیم آب قرار داد و احتمال دارد که با این کار کاغذ دیواری آسیب ببیند. پس توصیه می شود که کاغذ دیواری پی وی سی به طور مستقیم در معرض آب قرار نگیرد. اما درکل این کاغذ دیواری قابلیت شست وشوی را نیز دارد و باید با پارچه مرطوب نیز آن را تمیز کرد.

عدم شستشوی کاغذ دیواری پی وی سی
نداشتن خصوصیت شستشوی کاغذ دیواری PVC

عدم سهولت در نصب کاغذ دیواری پی وی سی

از معایب دیگر کاغذ دیواری پی وی سی PVC، نصب سخت و پیچیده آن می باشد. همچنین این کاغذ دیواری پی وی سی کمی ضخیم‌تر از سایر انواع کاغذ دیواری‌ها است و به سادگی به مشکل  ایجاد حباب دچار نمی‌شود. اما فراموش نکنید نصب این مدل از کاغذ دیواری بسیار پیچیده و نیاز به مهارت کافی دارد.

کاربردهای کاغذ دیواری پی وی سی

حال در این قسمت از مقاله برخی از کاربردها و ویژگی های نصب کاغذ دیواری پی وی سی را برای شما همراهان عزیز بازگو می کنیم. که به صورت زیر نیز می باشند:

  • از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری پی وی سی در طراحی داخلی محیط، به کارگیری از آن در مراکز اداری، مسکونی، حتی اتاق کارمندان در بیمارستان ها، اتاق پذیرایی و مهمان، اتاق خواب و… می باشد که به دلیل امکان داشتن قابلیت شست وشوی بودن آن، نصب کاغذ دیواری پی وی سی در این مکان‌ها بسیار کاربردی می باشد.
  • کاغذ دیواری پی ویسی در محیط‌های خیلی وسیع که احتیاج به تهیه کاغذ دیواری با متراژ خیلی بالا دارند هم، کاربرد خاصی دارد و می‌توان بدون خرج هزینه‌های زیاد، می توان به محیط داخلی دکوراسیون و فضا، منظره ای خاص بخشید.
  • انواع کاغذ دیواری پی وی سی به دلیل خاصیت ضد آب بودن خود در محیط‌های مرطوب مثل شهر های شمالی کشور هم بسیار مناسب می باشند و نصب می‌شوند.
  • از دیگر کاربرد‌های انواع کاغذ دیواری پی وی سی به کار گیری از کاغذ دیواری پی وی سی برای دیوار قسمت پشت تلویزیون می باشد که جلوه ای خاص و زیبا را برای فضای خانه شما به ارمغان می آورد.
کاغذ دیواری PVC
کاربرد کاغذ دیواری جنس پی وی سی
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به کاربردهای کاغذ دیواری پی وی س و مزایا و همچنین معایب کاغذ دیواری پی وی سی پرداختیم تا شما عزیزان با ویژگی ها و نحوه ی استفاده از این مدل از کاغذ دیواری ها آشنا شده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید این مدل کاغذ دیواری نیز کنید.

سوالات متدوال معایب کاغذ دیواری پی وی سی

  1. یکی از معایب کاغذ دیواری پی وی سی چیست؟
    یکی از معایب کاغذ دیواری پی وی سی مواد موجود در ساختار این نوع کاغذ دیواری می باشد که به این صورت است که ساختار این نوع کاغذ از مواد نفتی تشکیل شده است. و در نتیجه این نوع کاغذ دیواری پی وی سی گازهای سمی ای از خود تولید می کنند.
  2. آیا کاغذ دیواری پی وی سی قابلیت امکان شست وشوی را دارد؟
    قابلیت شست‌وشو بودن و ضدآب بودن یکی از مزایای کاغذ دیواری پی وس سی می باشد.
  3. آیا کاغذ دیواری پی وی سی را میتوان برای محیط های وسیع به کار برد؟
    کاغذ دیواری پی ویسی در محیط‌های خیلی وسیع که احتیاج به تهیه کاغذ دیواری با متراژ خیلی بالا دارند هم، کاربرد خاصی دارد و می‌توان بدون خرج هزینه‌های زیاد، می توان به محیط داخلی دکوراسیون و فضا، منظره ای خاص بخشید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =