مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری

مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری

بررسی مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری


امروزه برای زیبا تر شدن فضای خانه ها از سرامیک و کاغذ دیواری های که همرنگ با وسایل منزل باشد استفاده می کنند که هر کدام برای زیبا تر شدن نیاز به صبر و حوصله دارند. برای آنکه دیوار های زیبایی داشته باشید باید مراحل نصب کاغذ دیواری را با صبر و حوصله انجام بدهید، مرحله آخر چسباندن کاغذ دیواری، مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری است که زیاد طولانی نمی شود و نیاز به صرف وقت و دقت زیاد دارد.

 بررسی مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری

سوال مهمی افرادی که می خواهند از کاغذ دیواری استفاده کنند می پرسند، این است که مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری چقدر است. جواب سوال این است که این کار بسته به مساحت دیوار و تعداد رول ها، تعداد طبقات و…. بستگی دارد. در کل 2روز برای خشک شدن کاغذ دیواری لازم است. این کار چون مرحله آخر است باید با صبر وحوصله منتظر بمانید تا کاغذ ها خشک شوند تا باعث خراب شدن آن ها نشوید.

مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری
مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری

نکات مهم برای نصب کاغذ دیواری

ابتدا باید بدانید دیوار چند متر است و سپس به اندازه آن طاقه های کاغذ دیواری را سفارش بدهید؛ سپس طرح و رنگ مد نظرتون را انتخاب کنید. همه ی کاغذ دیواری ها تقریبا طرح های تکراری دارند اما پوسترها این گونه نیستند. کاغد دیواری ها همه در یک جهت هستند پس باید آن ها را به طور منظم کنار یکدیگر بچسبانید. با توجه به آنکه قیمت کاغذ دیواری تقریبا گران است پس با استفاده از اندازه های دقیق از کاغذ دیواری به درستی استفاده کنید. کاغذ دیواری دارای عرض و طول های متفاوتی است ولی معمولا به صورت طاقه ای به فروش می رسد.

مراحل زیرسازی دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری

قبل انجام هر کاری باید دیوار را برای چسباندن کاغذ دیواری آماده کنند. چون اگر به هر دلیلی این مرحله به درستی انجام نشود مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری هم طولانی تر خواهد شد. در این مرحله باید هرگونه سوراخ، ترک، شکستگی و…. که دیوار دارد بر طرف شود. می توانید به وسیله بتونه وگچ دیوار را مسطح کنید، تا سطح کاغذ دیواری سالم بماند.

دیوار نباید به هیچ عنوان رطوبت داشته باشد به دلیل آنکه کاغذ دیواری با چسب چوب و حلال آب نصب می شود ممکن است در آینده به مشکل برخورد کند. اگر دیوار لکه های سیاه یا زرد داشته باشد باید آن را با یک لایه رنگ سفید بپوشانید، سپس تمامی کلید برق ها را جدا کنید. حد الامکان شوفاژ ها را هم جدا کنید اما اگر نشد می توانید این قسمت ها را با وسیله  ای به نام تی کاغذ دیواری بپوشانید.

 زیرسازی دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری
آشنایی با مراحل زیرسازی دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری روی دیوار

در نصب کاغذ دیواری ابتدا باید ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید، سپس برای چسباندن کاغذ دیواری یه چند سانتی را بیشتر ببرید؛ کاغذ دیواری ها را در یک راستا و کنار یکدیگر بچسبانید. برای زیباتر شدن کار حتما از وسایل مربوط به چسباندن کاغذ دیواری استفاده کنید. نکته: همه دیوار ها عمود نیستند پس بهتر است که از شاقول استفاده شود.

برای چسباندن کاغذ دیواری از یک کارد یا برس نرم استفاده کنید تا قسمت هایی از کاغذ دیوار چروک نشود و چسب های اضافی هم زیر آن جمع نشوند. مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری 2روز است پس در این دو روز به کاغذ دیوار دست نزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود زیرا امکان دارد با دست زدن زیر آن حباب هوا جمع شود و زیبایی کار را کاهش دهد.

نکته: یک طاقه بیشتر سفارش دهید تا اگر نیاز به تعویض قسمتی از آن بود حتما همانند کاغذ دیواری خودتان را داشته باشید.

مراحل چسب زدن کاغذ دیواری

ابتدا کاغذ ها را برش می دهیم سپس به پشت آن ها چسب مخصوص می زنیم. این کار به این صورت است که با استفاده از یک قلم مو آغشته به چسب، آن را از وسط کاغذ دیواری به سمت کناره ها می کشند تا تمام کاغذ دیواری آغشته به چسب شود، اما نباید لبه های کناری را چسب بزنید زیر برای نصب با مشکل جدی روبه رو خواهید شد. حال باید کاغذ های چسبی را از پشت به روی یکدیگر قرار دهید تا برای انتقال آماده باشند؛ و در آخر باید کاغذ دیواری ها را روی دیوار بچسبانید.

جلوگیری از چروک شدن کاغذ دیواری

چسباندن کاغذها باید خیلی با دقت انجام شود تا کاغذ چروک و تا نشوند. لبه های کاغذ دیواری باید کاملا کنار یکدیگر قرار بگیرند تا مانع از بین رفتن چسب ها بشوند. حال کاغذ ها را روی دیوار بچسبانید و دیگر به آن دست نزنید به اصطلاح کاغذ ها را بگذارید نرم شوند. این کار باعث می شود کاغذ ها کمی سفت شوند تا هنگام نصب چروک و خراب نشوند. نکته قابل توجه این است که نباید زیاد کاغذها را رها کنید زیرا ممکن کاغذ ها پاره شوند.

اولین کاغذی که روی دیوار نصب می شود خیلی مهم است؛ به دلیل آنکه بقیه کاغذ ها باید طبق اولین کاغذ کنار یکدیگر قرار بگیرند. نکته مهم این است که باید نصب کاغذ دیواری حتما از سمت پنجره ها باشد تا سایه باعث شود لبه های کاغذ کنار هم قرار بگیرند و با استفاده از یک برس و قیچی از چروک شدن آن ها جلو گیری کنید. همچنین بهتر است از مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری نیز اطلاع کسب کنید.

چگونگی جلوگیری از چروک شدن کاغذ دیواری
جلوگیری از چروک شدن کاغذ دیواری
کلام آخر

کار چسباندن کاغذ دیواری بسیار کار حرفه ای است که بدین منظور حتما باید از یک نصاب برای نصب آن استفاده کنید. هرچه نصاب با تجربه و با دقت باشد کاغذ دیواری هم زیباتر می شود. نصاب مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری را هم اطلاع دارد به این منظور حتما از او راجب مدت این موضوع با توجه به نوع کاغذی که تهیه می کنید بپرسید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

سوالات رایج

  1. مدت زمان لازم خشک شدن کاغذ دیواری چقدر است؟
    مدت زمان آن طی2 الی 3 روز انجام می شود اما این کار بستگی به مساحت دیوار هم دارد.
  2. با چه وسیه ای می توان از چروک شدن کاغذ دیواری جلوگیری کرد؟
    به وسیله یک برش و قیچی، برش را از سمت بالا به سمت پایین بکشید تا از چروک شدن کاغذ دیواری جلوگیری شود.
  3. دو دلیل جمع شدن حباب هوا زیر کاغذ دیواری چیست؟
    یک جمع شدن چسب در یک نقطه_ دو نفوذ هوا به زیر کاغذ دیواری
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =