علت چروک شدن کاغذ دیواری

علت چروک شدن کاغذ دیواری

دلایل چروک شدن کاغذ دیواری


کاغذ دیواری یکی از مهمترین تزئیناتی است که برای زیبایی دیوارها و داشتن یک دکوراسیون چشمگیر استفاده می شود. البته نمی توان سایر کاربردهای کاغذ دیواری را که باعث پوشش دادن دیوارها می شود نادیده گرفت. مشکل رایجی که امروزه بسیار رخ می دهد، علت چروک شدن کاغذ دیواری است که باید به علت بروز این مشکل پی ببریم.

دلایل چروک شدن کاغذ دیواری

یکی از مشکلات رایجی که باعث خراب شدن کاغذ دیواری و از بین رفتن زیبایی آن می شود، چروک شدن کاغذ دیواری است که به دلایل گوناگونی رخ می دهد. این اتفاق آنچنان ناخوشایند است که باعث گرفتن نمای دیوار و خانه می شود. حتما همه شما بارها شده که با چنین مشکلی به روی کاغذ دیواری‌های خانه خود روبرو شده اید. بنابراین باید با علت چروک شدن کاغذ دیواری آشنا شوید تا مانع از بروز این مشکل شوید. از جمله مهمترین دلایل چروک شدن کاغذ دیواری می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل، در بیشتر مواقع صاف نبودن سطح کار است که باعث خراب شدن کاغذ دیواری می شود.
  • در برخی از مواقع، افراد به دلیل تنبلی و یا نبود تجهیزات کافی کاغذ دیواری جدید را به روی کاغذ دیواری قبلی می چسبانند که این باعث کش آمدن و یا ناهموار شدن سطح کار می شود. در نتیجه باعث زشت و چروک شدن کاغذ دیواری می شود.
  • ایجاد تبحر در نصب کاغذ دیواری و استفاده از چسب و کاغذ مرغوب از دیگر دلایلی است که باعث می شود سطح کار تمیز و یکدست شود. در غیر این صورت باعث چروک و زشت شدن کاغذ دیواری می شود.
  • نصب کاغذ دیواری با سرعت کم و با آرامش کامل باید صورت بگیرد. همچنین نصب کاغذ باید طبق اصول خاص خودش انجام شود که معمولا از بالا به پایین و از راست به چپ می باشد. در غیر این صورت باعث چروک و خراب شدن کاغذ می شود.
  • عدم توجه کافی داشتن به میزان زمان لازم در خیساندن خمیر کاغذ دیواری دلیل دیگری است که اگر رعایت نشود، به روی کاغذ چین و چروک‌های ناخوشایند ایجاد می شوند.
  • استفاده از خمیر نامناسب، باعث می شود تا نمک موجود در آن باعث چروک شدن کاغذ دیواری شود. به همین دلیل باید از خمیر بر پایه آب و محلول‌ای وینیلی استفاده کرد.

بهتر است در نصب کاغذ دیواری از تمامی موارد ذکر شده در بالا که از مهمترین دلایل چروک شدن کاغذ دیواری محسوب می شوند، جلوگیری کنید. چرا که چروک‌های بزرگ و زیاد کاغذ دیواری به هیچ عنوان قابل درست شدن نیست و مجبور هستید نمای زشت ایجاد شده را تحمل کرده و یا آن را به وسیله یک تابلو بپوشانید.

مهم ترین دلایل چروک شدن کاغذ دیواری
بررسی دلایل چروک شدن کاغذ دیواری

روش های جلوگیری از چروک شدن کاغذ دیواری

ترس از چروک شدن کاغذ دیواری همیشه در نصب این دیوارپوش وجود دارد. به همین دلیل بهتر است در زمان نصب آن به نکات مهمی توجه کنید. با رعایت این نکات مهم می توانید تا حد زیادی مانع از چین و چروک افتادن به روی کاغذ دیواری شوید.

  • ایجاد یک زیر سازی مناسب، می تواند مانع از چروک شدن کاغذ شود. این به معنای نصب کاغذ به روی یک سطح صاف و یکدست و بدون لکه و ترک است. به این ترتیب بهتر است در ابتدا نواقص دیوار را از بین ببرید.
  • اشباع کردن خمیر کاغذ دیواری نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید.
  • استفاده از ابزارآلات مناسب می تواند به نصب بهتر کاغذ دیواری به شما کمک کند. همچنین برای صاف کردن این کاغذ بهتر است در نهایت از کاردک، غلتک پلاستیکی و یا یک پارچه نرم استفاده کنید.
  • سطح زیرین باید تمیز و کاملا خشک باشد. همچنین رول‌های کاغذ باید به آرامی به روی دیوار نصب شوند.

روش‌های خانگی برای از بین بردن چروک کاغذ دیواری

بهتر است بدانید که برخی از روش‌های خانگی وجود دارند که در صورت کم بودن چین و چروک کاغذ دیواری می توان آنها را از بین برد. این روش‌ها با توجه به انواع علت چروک شدن کاغذ دیواری به صورت موارد ذکر شده در زیر هستند:

روش های خانگی رفع چروک کاغذ دیواری
بررسی روش های خانگی از بین بردن چروک کاغذ دیواری

استفاده از اتو جهت رفع چروک کاغذ دیواری

در زمان وجود یک چروک کوچک می توانید با استفاده از یک سوزن، باد ایجاد شده در بخشی از چروک کاغذ را سوراخ کرده و به کمک یک اتو به آرامی به روی آن بکشید. توجه داشته باشید که نباید اتو را مستقیم به روی کاغذ بکشید و بهتر است به کمک یکپارچه این کار را انجام دهید.

استفاده از جسم نوک تیز

بهتر است با کمک یک جسم نوک تیز برش کوچکی ایجاد کرده و با کمک سرنگ چسب کاغذ را به داخل چین و چروک‌ها تزریق کنید. چسب در زیر لایه کاغذ پخش شده و باعث از بین بردن چروک می شود..

استفاده از سشوار برای از بین بردن چروک کاغذ دیواری

به کمک سشوار می توانید چروک‌های کاغذ را از بین ببرید. تنها کافی است سشوار را در یک فاصله نسبتا دور و مناسب به روی بخش مورد نظر گرفته و چروک را به راحتی از بین ببرید. توجه داشته باشید از برخورد نزدیک سشوار به کاغذ جلوگیری کنید.

استفاده از سشوار برای رفع چروک کاغذ دیواری
استفاده صحیح از سشوار برای از بین بردن چروک کاغذ دیواری

کلام آخر

با توجه به اینکه با انواع علت چروک شدن کاغذ دیواریآشنا شدیم، بهتر است بدانید که با رعایت نکات مهمی می توانید مانع از بروز این مشکل شوید و از آن جلوگیری کنید. تنها کافی است به یک فرد حرفه ای برای نصب کاغذ دیواری مراجعه کنید تا این روند به خوبی طی شود و یک دکوراسیون فوق العاده داشته باشید.

سوالات رایج علت چروک شدن کاغذ دیواری

  1. دلایل چروک شدن کاغذ دیواری چیست؟
    استفاده از ابزارآلات نامناسب، استفاده از خمیر و کاغذ بی کیفیت، استفاده از نصاب غیر حرفه ای، عدم توجه به زمان خیساندن خمیر و .. از مهمترین دلایل چروک شدن کاغذ دیواری هستند.
  2. مهمترین اصل در نصب کاغذ دیواری چیست؟
    آماده کردن سطح صاف، تمیز و یکدست و عاری از آلودگی و ناهمواری، و انجام نصب به وسیله یک نصاب حرفه ای از مهمترین اصل در نصب کاغذ دیواری می باشد که مانع از چروک شدن کاغذ می شود.
  3. چگونه می توان از چروک شدن کاغذ دیواری جلوگیری کرد؟
    زیر سازی مناسب، اشباع کردن خمیر، استفاده از ابزار آلات مناسب و آماده کردن سطح تمیز و یکدست مانع از چروک شدن کاغذ دیواری می شود.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =