علت باد کردن کاغذ دیواری و روش جلوگیری از آن

علت باد کردن کاغذ دیواری وروش جلوگیری از آن

دلیل باد کردن کاغذ دیواری و رفع آن


امروزه دیوارپوش های کاغذی طرفداران بسیاری دارد و متقاضیان زیادی اقدام به خرید کاغذ دیواری برای دیوار های محله کار یا خانه خود می کنند. گاهی اوقات ممکن است که زمانی که کاغذ دیواری را بر روی دیوار خود نصب کردید متوجه باد کردن کاغذ دیواری و کشیدن هوا بر زیر آن نیز بشوید. و این سوال برایتان پیش بیاید که علت باد کردن کاغذ دیواری و روش جلوگیری از آن چیست؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

علت باد کردن کاغذ دیواری چیست؟

یکی از علت های باد کردن کاغذ دیواری و یا نفوذ هوا در زیر آن چسب استفاده شده برای کاغذ دیواری می باشد به این صورت که ممکن است چسب یا توسط شخصی مبتدی و ناکارآمد و به صورت اصولی زده نشده باشد و یا اینکه چسب استفاده شده دارای کیفیت مناسبی نبوده است.

بعضی اوقات هم باید بدانید که کاغذ دیواری را زمانی که به دیوار نصب می کنید ممکن است که هوا به زیر کاغذ دیواری نفوذ کند و باید مدت کمی بگذرد تا این هوا از زیر کاغذ دیواری تخلیه شود. در این صورت بستگی دارد که مکانی که کاغذ دیواری در آنجا دچار هوا گرفتگی شده باشد چقدر در معرض سرعت باد قرار گرفته باشد.

زیرا سرعت جابجایی هر چه بیشتر هوا باعث میشود که باد کاغذ دیواری ها راحت تر و سریع تر جذب گردد. بنابراین کاغذ دیواری هایی که در قسمتی از محل مورد نظر که جریان هوا به خوبی در آن صورت می گیرد باشند خیلی سریعتر خالی می شوند.

بعضی اوقات هم علت باد کاغذ دیواری تشکیل حباب هایی در زیر کاغذ دیواری می باشد و میتوانید با خواندن مقاله روش های از بین بردن حباب در زیر کاغذ دیواری در همین سایت این مشکل را به راحتی و آسانی حل نمایید.

باد کردن کاغذ دیواری
دلیل باد کردن کاغذ دیواری

نحوه جلوگیری از باد کردن کاغذ دیواری

همان گونه که ذکر کردیم یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن حباب یا باد در زیر کاغذ دیواری وجود چسبندگی و یا چسب بسیار کم و یا ضعیف بین دیوار و کاغذ دیواری می باشد که باعث میشه یک قسمت یا بخشی از کاغذ دیواری روی دیوار بلند شود و یا در زمان نصب مقداری چسب در کاغذ باقی مانده باشد و چسب به خوبی روی دیوار مالیده نشود. همین امر موجب باد کردن کاغذ دیواری می شود و یکی از روش های جلوگیری از باد کردن کاغذ دیواری از همان ابتدا توجه و دقت به نحوه و کیفیت چسب استفاده شده در کاغذ دیواری می باشد.

جلوگیری از باد کردن کاغذ دیواری
روش جلوگیری از باد کردن کاغذ دیواری

وسایل مورد نیاز برای رفع باد زیر کاغذ دیواری

با علت باد کردن کاغذ دیواری و روش جلوگیری از آن به طور کامل آشنا شدید. برای جلوگیری از این مشکل مانند سایر روش ها به برخی تجهیزات و ابزارها نیاز دارید. در ادامه با وسایل مورد نیاز برای رفع باد زیر کاغذ دیواری آشنا خواهید شد:

  • تیغ یا کاتر یا یک چاقو جهت ایجاد کردن شکاف و یا سوراخ در باد زیر کاغذ دیواری که به این صورت می باشد: یک شکاف در زیر کاغذ دیواری ایجاد کرده که بسیار کوچک باشد و پس از انجام کار و رفع مشکل مشخص نباشد.
  • بعد به کمک دست روی برآمدگی کاغذ دیواری را فشار داده تا باد زیر کاغذ دیواری خارج شود. آنقدر باید این حباب ها را فشار بدهید که به صورت کامل از بین برود. در صورتی که مدت زیادی از نصب کاغذ دیواری نگذشته باشد، در صورت نیاز با سرنگ باید مقداری چسب به قسمت هایی از کاغذ دیواری که لازم دارند نیز تزریق کنید.
  • زمانی که باد در زیر کاغذ دیواری از بین رفت، با استفاده از یک غلتک روی کاغذ دیواری بکشید و کاملاً آن را صاف کنید. دقت کنید که غلطک را زیاد محکم روی کاغذ نکشید. زیرا امکان دارد که چسب کاغذ دیواری بیرون زده و یا کاغذ دیواری شما چروک شود.
  • در انتها اگر مقدار چسب بعد از خشک شدن چسب روی کاغذ دیواری از درزها بیرون زده بود، چسب اضافی را باید به وسیله یک دستمال و یا یک اسفنج نرم و مرطوب حسابی تمیز نمایید.

بیشتر بدانید: بهترین چسب برای تعمیر کاغذ دیواری

تجهیزات لازم برای رفع باد کاغذ دیواری
وسایل لازم برای رفع باد کاغذ دیواری
سخن پایانی

همواره در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما همراهان گرامی را به علت باد کردن کاغذ دیواری و روش های جلوگیری از آن و همچنین رفع مشکل باد کردن کاغذ دیواری و ابزارهای ساده مورد نیاز رفع باد کردن کاغذ دیواری آشنا کرده تا شما با خواندن این مطالب بتوانید خودتان در منزل و یا محیط کار و یا هر محل دیگری که دچار باد کردن کاغذ دیواری شده است به راحتی مشکل را حل و فصل نماید.

سوالات متداول علت باد کردن کاغذ دیواری و روش های جلوگیری از آن

  1. علت تشکیل باد زیر کاغذ دیواری چه می باشد؟
    نفوذ هوا به زیر کاغذ دیواری و تشکیل شدن حباب در زیر کاغذ دیواری و همچنین چسب بدون کیفیت و یا نصب غلط می تواند به علت های تشکیل باد در زیر کاغذ دیواری مرتبط باشند.
  2. روش جلوگیری از باد زیر کاغذ دیواری چه می باشد؟
    یکی از مهمترین دلایل ایجاد باد زیر کاغذ دیواری چسب به کار رفته در آن می باشد. و همچنین بهترین روش جلوگیری از باد کردن کاغذ دیواری در ابتدای نصب کاغذ دیواری، زمان چسب زدن کاغذ می باشد. چرا که چسب کاغذ دیواری باید حتماً دارای کیفیت بالا بوده و همچنین چسباندن کاغذ ها به وسیله یک فرد با تجربه و کاربلد انجام گردد.
  3. ابزار های مورد نیاز برای رفع باد کاغذ چیست؟
    کاتر یا تیغ یا چاقو ابزاری- سرنگ و چسب- غلطک- اسفنج خیس و نرم
Rate this post

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =