طرح های کاغذ دیواری پذیرایی

طرح های کاغذ دیواری پذیرایی

طرح های کاغذ دیواری پذیرایی


بسیاری از افراد، به دنبال تغییر و تنوع در دکوراسیون خانه‌ شان، به‌ ویژه در زمان نزدیکی سال جدید هستند. برای تغییرات چشمگیر و جذاب و قابل توجه ، خرید و تعویض وسایل، هزینه بسیاری دارد و ممکن است به دشواری قابل انجام باشد. در این شرایط، با استفاده از طرح های کاغذ دیواری پذیرایی می‌ توانید به یک تنوع سریع با مناسب ترین هزینه کمک کند. با تعویض کاغذ دیواری، می‌توان ظاهر خانه را کاملاً نو کرد.

اصول انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی یک فرایند مهم و حساس است که باید با دقت و توجه به جزئیات انجام شود. در ادامه، به برخی اصول انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی پرداخته شده است.

  • تطابق با دکوراسیون
    در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی، باید با دقت به دکوراسیون و مبلمان این اتاق توجه کرد و کاغذ دیواری‌ ای را انتخاب کرد که با آن‌ ها تطابق داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما در رنگ‌ های تیره است، انتخاب کاغذ دیواری در رنگ‌ های روشن و ملایم، بهترین گزینه نخواهد بود.
  • انتخاب رنگ مناسب
    رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی باید با رنگ دیگر اجزای این اتاق، مانند مبلمان، پرده و فرش، هماهنگ باشد. همچنین، رنگ کاغذ دیواری باید با سلیقه شما و سبک دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد.
  • مواد سازنده
    مواد سازنده کاغذ دیواری نیز باید به دقت بررسی شود. برای پذیرایی، معمولاً کاغذ دیواری با موادی مانند وینیل یا فومی پیشنهاد می‌ شود که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و خراشیدگی، برای اتاق‌ های پرتردد و مناسب هستند.
  • الگو و طرح
    الگو و طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی باید با سلیقه شما و سبک دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. بهتر است از الگوهای ساده و یکدست برای اتاق‌ های کوچک استفاده کنید و الگو های پیچیده و بزرگتر را برای اتاق‌ های بزرگتر انتخاب کنید.
  • نورپردازی
    نورپردازی اتاق نیز باید در انتخاب کاغذ دیواری مورد توجه قرار گیرد. اگر پذیرایی شما دارای نور طبیعی کمی است، انتخاب کاغذ دیواری با رنگ‌ های روشن و صاف، می‌ تواند به جلوه‌ ای مهیب و خیره‌ کننده در این اتاق بیفزاید.

در نهایت، انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند سلیقه شما، سبک دکوراسیون اتاق، مواد سازنده،طرح و الگو، تطابق با دیگر اجزای اتاق و نورپردازی انجام شود. همچنین، بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری، نمونه‌ ای از آن را در اتاق خود نگهداری کرده و در طول روز، در شرایط نوری مختلف، آن را بررسی کنید تا از تطبیق آن با دیگر اجزای اتاق و نورپردازی، اطمینان حاصل کنید.

کاغذ دیواری برای پذیرایی
کاغذ دیواری برای پذیرایی

طرح های کاغذ دیواری پذیرایی و نشیمن

طرح های کاغذ دیواری برای پذیرایی یا نشیمن بسیار متنوع هستند و می‌ توانند با توجه به سلیقه شما و سبک دکوراسیون اتاق، انتخاب شوند. در زیر، به برخی از طرح های کاغذ دیواری پذیرایی اشاره می کنیم.

کاغذ دیواری پذیرایی طرح مدرن

طرح‌ های کاغذ دیواری نشیمن برای دکوراسیون مدرن اتاق‌ های پذیرایی بسیار متنوع هستند مانند؛ طرح سه بعدی، طرح هندسی، طرح طبیعی، طرح مینیمالیستی و.. که با توجه به سلیقه شما انتخاب می شوند.

کاغذ دیواری پذیرایی طرح مدرن
کاغذ دیواری پذیرایی طرح مدرن

کاغذ دیواری پذیرایی طرح لوکس

طرح‌ های کاغذ دیواری پذیرایی طرح لوکس باید با جزئیات و جلوه‌هایی شیک و بی‌نظیر تزئین شوندمانند؛ طرح های چرمی، طرح های جواهری، طرح هایی با جزئتان طلا، طرح های باروک، طرح های مرمری و.. از پرطرفدارترین طرح های کاغذ دیواری لوکس برای پذیرایی است.

کاغذ دیواری پذیرایی طرح لوکس
کاغذ دیواری پذیرایی طرح لوکس

کاغذ دیواری پذیرایی طرح پتینه

طرح پتینه (Patina) یکی از طرح‌ های محبوب کاغذ دیواری پذیرایی است که جلوه‌ ای دوست‌ داشتنی، آرام و قدیمی دارد. این طرح با تلفیق رنگ‌ های زیتونی، نقره ای و سبز تیره، با جلوه‌ ای کلاسیک و شیک به دکوراسیون پذیرایی شما جلوه می‌ دهد. طرح پتینه معمولاً با الهام از زمینه‌ های فلزی، سنگی و چوبی طراحی شده است.

کاغذ دیواری پذیرایی طرح پتینه
کاغذ دیواری پذیرایی طرح پتینه

کاغذ دیواری پذیرایی طرح کلاسیک

طرح کلاسیک به طور خاص برای دکوراسیون پذیرایی‌ هایی که سبک کلاسیک دارند، مناسب است. با توجه به جلوه‌ ای شیک که دارد، بهتر است با مبلمان و دکوراسیون دیگری که شامل المان‌ های کلاسیک، چوبی و یا پارچه‌ ای هستند، ترکیب شود. همچنین، این طرح معمولاً برای دیوار پشت تلویزیون، دیوار بزرگ و یا دیواری که به عنوان نقطه تمرکز اتاق استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌ شود.

کاغذ دیواری پذیرایی طرح کلاسیک
کاغذ دیواری پذیرایی طرح کلاسیک

در کل طرح های کاغذ دیواری برای پذیرایی بسیار متنوع هستند در زیر برخی طرح های جزئی تر را معرفی می کنیم.

  • الگوهای گل و برگ: این الگوها باعث جلوه‌ ای زیبا و طبیعی در پذیرایی می‌شوند.
  • الگوهای جغد و پرنده: این الگوها به صورت انفرادی یا ترکیبی از چند الگو، برای پذیرایی مناسب هستند و جلوه‌ ای شاداب به اتاق می‌ بخشند.
  • الگوهای خطی و هندسی: این الگوها برای پذیرایی‌های ساده و حدیثی مناسب هستند و باعث جلوه‌ ای شیک و مدرن در این اتاق می‌ شوند.
  • الگوهای مینیمالیستی: این الگوها با طرح‌های ساده و یکدست، جلوه‌ای زیبا و آرام برای پذیرایی ایجاد می‌کنند.
  • طرح های چوبی: این طرح‌ ها به صورت شبیه سازی چوب، جلوه‌ ای گرم و دوست‌داشتنی به اتاق می‌بخشند.
  • الگوهای آبنما: این الگوها با جلوه‌ ای آرام و خنک، برای پذیرایی مناسب هستند و با سبک دکوراسیون مدرن و شیک، سازگاری دارند.
گل و برگ
طرح گل و برگ
طرح جغد و پرنده
طرح جغد و پرنده
طرح خطی و هندسی
طرح خطی و هندسی
طرح مینیمالیستی
طرح مینیمالیستی
طرح چوبی
طرح چوبی

در کل، الگوهای کاغذ دیواری برای پذیرایی بسیار متنوع هستند و می‌ توانند با توجه به سلیقه شما و سبک دکوراسیون اتاق، انتخاب شوند. انتخاب طرح مناسب می‌ تواند به جلوه‌ ای زیبا و جذاب در پذیرایی کمک کند.

سخن پایانی

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی باید شامل یک سری معیار باشد مانند: متناسب با دکوراسیون منزل، مناسب با طرح های کاغذ دیواری، متناسب با سبیقه شما تا احساس آرام داشته باشید.

سوالات متداول طرح های کاغذ دیواری پذیرایی

  1. آیا کاغذ دیواری های طرح شلوغ مناسب پدیرایی است؟
    این مسئله به چند عامل مثل باقی دکوراسیون منزل، سلیقه شما بستگی دارد ولی در کل اگر قصد دارید از کاغذ دیواری های طرح شلوغ استفاده کنید بهتر این است با طرح های ساده ترکیب شوند.
  2. اصول انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی چیست؟
    تطابق با دکوراسیون، انتخاب رنگ مناسب، مواد سازنده، الگو و طرح، نورپردازی از مهمترین عوامل برای انتخاب کاغذ دیواری برای پدیرایی است.
  3. آیا کاغذ دیواری پذیرایی به نگهداری خاصی نیاز دارد؟
    بله، کاغذ دیواری پذیرایی به نگهداری خاصی نیاز دارد تا به طول عمر آن کمک شود: پاک کردن کاغذ دیواری با استفاده از یک پارچه نرم، جلوگیری از نور خوردن مستقیم، جلوگیری از رطوبت و آب، جلوگیری از خراشیدگی، نصب به درستی از مهمترین شرایط نگهداری است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =