طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو

طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو

طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو


امروزه برای آنکه مساله وقت خیلی مهم است بیشتر افراد بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون کاغذ دیواری را انتخاب می کنند. به علت آنکه حق انتخاب از بین هزاران طرح متنوع با کیفیت های مرغوبی را دارند. تفاوت بین کاغذ دیواری از نظر قابلیت شستشو و عدم شستشو از اهمیت زیادی برخوردار است. ما به شما در طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو کمک می کنیم که چه اصول و المان های را باید در نظر بگیرید.

نحوه شستن کاغذ دیواری قابل شستشو

همه بانوان عزیز در فصل خانه تکانی دوست دارند که به روی کاغذ دیواری های منزل نیز دستی بکشند تا گرد و غبار نشسته بر روی کاغذ دیواری را از بین ببرند. پس در حین انتخاب کاغذ دیواری این نکته را در نظر داشته باشید که بعدأ به مشکل برنخورید. منظورمان از شستن کاغذ دیواری این نمی باشد که با یک گالن آب به سراغش بروید و از بالا تا پایین کاغذ دیواری را غرق در آب کنید. در این جا قصد داریم نحوه پاک کردن لک های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری و نیز طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو را یاد می گیریم.

  • تمیزکاری با جارو برقی: بهترین و دم دست ترین راه استفاده از جاروبرقی می باشد. جاروبرقی را از بالا به پایین و به صورت کاملا منظم جارو بکشید که باعث پخش شدن گرد و غبار بر روی سطوح دیگر نشوید و برای قسمت های بالای کاغذ دیواری حتما از یک چهار پایه استفاده کنید که بر انجام کار تسلط کافی را داشته باشید. بهترین گزینه برای کاغذ دیواری از جنس پارچه ای گردگیری با جاروبرقی می باشد.
  • تی کشیدن: بهترین راه حل برای رفع گرد و غبار نشسته بر روی کاغذ دیواری تی کشیدن است. اما نوع تی باید از جنس میکروفایبر پارچه ای باشد. به علت آنکه گرد و غبار بر روی آن اصلا نمی چسبد و شیوه استفاده از آن همانند جاروبرقی از بالا به پایین است.
  • دستمال خشک: اگر گزینه های تی و جارو در دسترس نبود از یک دستمال خشک جهت تمیزکاری کاغذ دیواری استفاده کنید. نکته مهم آن خشک بودن دستمال است و نباید به هیچ وجه از دستمال مرطوب استفاده کنید. برای سهولت کار چندین دستمال خشک را در کنار دست خود داشته باشید تا عملیات تمیزکاری به سرعت صورت بگیرد.
 شستن کاغذ دیواری قابل شستشو
آشنایی با نحوه شستن کاغذ دیواری قابل شستشو

مراحل شستشو کاغذ دیواری قابل شستشو

قبل شروع به تمیزکاری کاغذ دیواری منزلتان که احساس بدی را به شما منتقل می کند، ابتدا باید کاغذ دیواری قابل شستشو را از غیر شستشو تشخیص دهید که تشخیص دادن آن هم خیلی ساده است. کاغذ دیواری قابل شستشو از ماده ای به نام “پلی وینیل کلراید” که خاصیت لغزندگی و پلاستیکی دارد و در ساختارش به کار رفته است تولید شده است. اما کاغذ دیواری غیر قابل شستشو از یک ضخامتی برخوردار اسست که با لمس آن احساس لمس کردن یک کاغذ معمولی را دارید و اگر با آب برخورد کند به راحتی حل می شود. ابتدا گردو غبار اولیه را با یک دستمال خشک و یا اسفنجی بگیرید و برای اطمینان کار جاروبرقی نبز توصیه می شود.

بعد یک ظرفی که مایع و یا پودر ظرفشویی داشته باشد را به آرامی بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو می کشیم و سریع با یک دستمال تمیز به خشک کردن آن می پردازیم. نکته: یکی از موارد مهم درطرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو نفوذ نکردن آب در بافت کاغذ دیواری می باشد. بین درز و کناره کاغذ دیواری را زیاد دستمال نکشید، به علت آنکه این کار باعث باز شدن کاغذ دیواری می شود.

اگر لکی بر روی کاغذ دیواری مشاهده کردید تشخیص نوع لک کمک بهتری در جهت از بین بردن آن می کند. اما برای از بین بردن لک جوهر می توانید چند قطره وایتس به مواد شوینده اضافه کنید. نکته: اسفنجی که در ظرف فرو می برید کاملا آب اضافی آن را بگیرید تا آب به کاغذ دیواری نفوذ نکند و چسب آن خراب نشود.

چگونگی شستشو کاغذ دیواری قابل شستشو
آشنایی با مراحل شستشو کاغذ دیواری قابل شستشو

روش شستشوی انواع لک کاغذ دیواری

  • لک جوهر: با مقداری الکل صنعتی از شر لک جوهر بر روی کاغذ دیواری راحت شوید. فقط با احتیاط بر روی لک بکشید و آن را سریع خشک کنید.
  • لک چربی: درطرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو به سه راه حل برای از بین بردن لک چربی اشاره می کنیم. راه اول: ابتدا پودر بچه را بر روی لک چربی بریزید و تا 10دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال آن را خشک کنید. راه دوم: به جای محلول شوینده از محلول آب و سرکه استفاده کنید. راه حل سوم: اتو را با یک درجه ملایم گرم کنید و بعد یک حوله کاغذی بر روی لک چربی قرار دهید و اتو را بر روی حوله به مدت 1 دقیقه نگه دارید تا لک ایجاد شده به حوله منتقل شود.
  • لک مداد رنگی: اگر فرزند دلبدتان از روی کنجکاوی با مداد رنگی خط و خطوطی بر روی کاغذ دیواری انداخته است نگران نباشید. یک مسواک نرم با کمی خمیر دندان بر روی لک بکشید و بعد آن را با دستمال خشک کنید. مسواک زبر نباشد و نیز محکم این کار را انجام ندهید که به کاغذدیواری آسیب وارد نشود.
  • لک مداد شمعی: ابتدا با کاردک اضافات مداد شمعی را بردارید و بعد با اتو و دستمال کاغذی لک را محو کنید.
  • لک نوشیدنی: با استفاده از یک صابون و یا پراکسید پارچه را آغشته کنید وبه مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس طبق روال همیشگی در طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو آن را با یک دستمال خشک بر روی لک بکشید.
نحوه شستشوی انواع لک کاغذ دیواری
روش شستشوی انواع لک کاغذ دیواری
کلام آخر

در خرید کاغذ دیواری از فروشنده درمورد طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو حتما سوال کنید تا در مواردی که هوس شستن کاغذ دیواری داشتید با مشکل روبرو نشوید. با مراجعه به برندهای خوب و مرغوب کاغذ دیواری خیلی مقرون به صرفه است. به علت آنکه برای مدت طولانی قابلیت استفاده دارد و در مواقع ایجاد لک خیلی سریع می توانید آن ها را از بین  ببرید.

سؤالات رایج

  1. برای از بین بردن لک خون چه راهکاری دارد؟
    نوشابه، سرکه و یا هیدروژن پراکسید را با یکدیگر مخلوط کرده و به راحتی لک خون را از بین ببرید.
  2. لوازم لازم برای از بین بردن تمامی لک های کاغذ دیواری قابل شست وشو چه می باشند؟
    دستمال جادویی، جاروبرقی، مایع سفیدکننده، سرکه سفید و گوش پاک کن
  3. مقدار محلول برای رفع لک از روی کاغذ دیواری چقدر است؟
    یک گالن آب ولرم با یک چهارم مایع ظرفشویی می باشد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =