ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

آشنایی با روش نصب کاغذ دیواری


نصب کاغذ دیواری در میان افراد مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. کاغذ دیواری های امروزی از لحاظ رنگ و طرح بسیار متنوعند. همین امر موجب می شود که استفاده از آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی جلوه بی نظیری را به  آن بخشیده و زیبایی مکان مورد نظرتان را چند برابر کند.

نصب کردن کاغذ دیواری از کارهایی هم چون رنگ آمیزی دیوار ها و یا روش های دیگر بسیار ساده تر است و همین امر موجب شده است که افراد زیادی به نصب آن تمایل داشته باشند. در این مقاله می خواهیم در رابطه با ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری با شما صحبت کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با ساده ترین روش های نصب کاغذ دیواری

ساده ترین روش نصب کاعذ دیواری به شرح زیر است:

 ساده ترین روش های نصب کاغذ دیواری
بررسی ساده ترین روش های نصب کاغذ دیواری

زیر سازی مناسب کاغذ دیواری

به سطح دیوار ها قبل از نصب دقت کنید اگر دیوار ها دارای ترک، شکاف، نم و یا رطوبت باشند باید چسبی که برای کاغذ دیواری استفاده می کنید را با کمی سریش ترکیب کنید. به صورت محلول رقیقی درآورده و با یک قلم موی بزرگ بر روی دیوار ها بکشید بدین ترتیب هر گرد و خاکی که بر روی سطح دیوارها نشسته باشد برطرف می شود.

بعد از تمیز کردن دیوار ها باید بر روی هر کدام پرایمر بزنید. پرایمر جهت زیر سازی رنگ می باشد و موجب می شود چسب توسط گچ و یا لایه های درون دیوار به سرعت جذب نشود و کاغذ دیواری با کیفیت بهتری چسبیده و ماندگاری آن افزایش پیدا کند. به کمک پرایمر دیگر لایه های زیرین دیوار مشخص نمی شوند.

استفاده از پرایمر مزیت های زیادی دارد به عنوان مثال اگ قصد داشته باشید که کاغذ دیواری را از روی سطح دیوار جدا کنید دیگر به لایه های دیوار آسیبی وارد نمی شود.

تهیه ابزار ها و لوازم ضروری جهت نصب کاغذ دیواری

هنگامی که زیر سازی های لازم را انجام دادید، قبل از نصب کردن کاغذ دیواری باید هر وسیله و ابزاری که نیاز دارید را تهیه کنید که شامل میز کار، قلم موی بزرگ، برس مخصوص جهت نصب کاغذ دیواری یا کاردک پلاستیکی، غلتک نقاشی، تیغ موکت بری، چسب چوب، چسب کاغذ دیواری، خط کش، چهار پایه یا نردبان، چسب مخصوص نصب کاغذ دیواری می شود.

 لوازم ضروری جهت نصب کاغذ دیواری
بررسی لوازم ضروری جهت نصب کاغذ دیواری

 چگونگی برش دادن کاغذ دیواری

ساده ترین روش نصب کاغذ بدین صورت است که باید در ابتدا طول و عرض دیوار را با دقت اندازه گیری کنید تا بدانید که چند رول از کاغذ دیواری را نیاز دارید. برای اینکار باید کاغذ دیواری را بر روی میز باز کنید و اقدام به برش آن به اندازه 10 سانتی متر بیشتر از ارتفاع دیوار کنید.

به این علت که باید بالا و پایین دیوار کاملا همسان شوند و گل و طرح ها به درستی و در محل دقیق خود تنظیم شده و قرار بگیرند.

در ابتدا باید تنها یک قواره را برش بزنید. سپس هر رولی که برش زده اید را نصب می کنید و بعد از آن بقیه رول ها را برش می زنید به این خاطر که عملیات نصب اندکی زمان می برد و ممکن است در این فاصله چسب کاغذ دیواری خشک شود. برای کاغذ دیواری هایی که دارای طرح و یا گل هستند باید به گونه ای هر قواره را نصب کنید که رول ها به درستی با هم منطبق شوند و طرح ها هم دیگر را تکمیل کنند.

به همین دلیل برش قواره دوم با توجه به طرح کاغذ دیواری صورت می گیرد و احتمال پرت شدن کاغذ دیواری در این میان وجود دارد. مابقی قواره ها نیز به همین منوال برش داده می شوند.

نصب نمودن کاغذ دیواری

قبل از اینکه کاغذ دیواری را نصب کنید باید حتما برق را از کنتور قطع نمایید و کلید پریز ها را باز کنید. وسایل دیگر محیط باید از دیوار ها حدود 1 و نیم متر فاصله داشته باشند تا موقع نصب و برای گذاشتن نردبان یا چهار پایه فضای کافی وجود داشته باشد. سپس به وسیله یک قلم موی بزرگ یا غلتک نقاشی قواره اولی را از پشت و از بخش مرکزی به سمت لبه ها چسب کاری می کنید.

بخش هایی که که چسب زده اید را بر روی هم تا زده و بعد از گذشت 10 دقیقه زمان از سمت بالا به پایین و عمودی بر روی دیوار نصب کنید. چون قواره 10 سانتی متر از دیوار بلندتر گرفته شده است باید از بالا و پایین 5 سانتی متر اضافه داشته باشد. قواره اولی باید از ارتفاع دیوار بالاتر قرار بگیرد و آن را بر روی سقف کشیده تا بتوانید طرح و گل ها را به درستی تنظیم نمایید. به کمک یک کاردک از بخش مرکزی به هر طرف رول چسب کاری شده را می چسبانید. اگر بخواهید کاغذ دیواری را صاف کنید تا دیگر حبابی در زیر آن نباشد باید صبر کنید که 10 تا 15 دقیقه زمان بگذرد. هنگامی که کاغذ اولی را چسبانید باید برای نصب مابقی رول ها احتیاط کنید تا از کنار هم قرار گرفتن لبه ها مطمئن شوید. رول ها باید به گونه ای نصب شوند که بینشان هیچ گونه فاصله ای نباشد، کاملا لب به لب هم قرار بگیرند و طرح ها در امتداد هم باشند.

هنگامی که قواره ها را چسباندید باید بخش های اضافی آن را به وسیله یک تیغ موکت بری جدا کنید. روش نصب بقیه رول ها نیز به همین شکل می باشد. بعد از اتمام کار چسب هایی که از شکاف ها بیرون زده اند را با یک پارچه مرطوب تمیز می کنید.

نحوه نصب نمودن کاغذ دیواری
چگونگی نصب کاغذ دیواری
نتیجه گیری

همان طور که بیان کردیم نصب کاغذ دیواری چندان سخت نیست اما مستلزم رعایت نمودن نکاتی است که فرد در هنگام نصب آن باید به  آن ها دقت کند. جهت نصب کاغذ دیوای به کمک یک فرد دیگر و وسایلی نیاز است که عملیات نصب به درستی صورت بگیرد. این ابزار و چسب مخصوص کاغذ دیواری در تمامی فروشگاه های عرضه کننده کاغذ دیواری به فروش می رسند.

سوالات متداول

  1. ابزار مورد نیاز جهت نصب کاغذ دیواری را نام ببرید؟
    میز کار، قلموی بزرگ، برس  یا کاردک پلاستیکی، تیغ موکت بری، چسب چوب، چسب کاغذ، خط کش، چهار پایه یا نردبان.
  2. جهت زیر سازی دیوار ها قبل از نصب کاغذ دیواری باید چه کارهایی انجام شوند؟
    باید بررسی کنید ک دیوار هیچ گونه نم، رطوبت و ترکی نداشته باشد  با یک محلول رقیق از چسب کاغذ و سریش آن را تمیز و زیر سازی کنید، سپس با روغن پرایمر بپوشانید.
  3. چه نکاتی در هنگام نصب کاغذ دیواری باید رعایت شوند؟
    در هنگام نصب در دور تا دور چارچوب درب باید دور آن را کاملا چسب بزنید. کاغذ دیواری را در بالا و پایین و اطراف درب نصب نموده و به کمک یک کاردک آن را صاف نمایید. بخش های اضافی را توسط یک تیغ جدا کنید. به کمک انگشتان خود لبه های کاغذ را به خوبی بچسبانید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =