روش های نصب کاغذ دیواری سه بعدی

روش های نصب کاغذ دیواری سه بعدی

روش های نصب کاغذ دیواری سه بعدی چیست


امروزه نصب کاغذدیواری های سه بعدی یکی از بهترین راهکارها برای داشتن دکوراسیون داخلی بی نظیر می باشد. افراد زیادی این نوع کاغذدیواری را دوست دارند و تمایل دارند که با این محصولات دیوار های خود را زینت بخشند. روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی مختلف می باشد اما همه آن ها باید یک سری مراحل یکسان را سپری کنند. این نمونه از کاغذهای دیواری دارای طرح های برجسته نیستند اما با ایجاد سایه و تابش نور به شما کمک می کند تا تصاویر را سه بعدی ببینید.

بررسی روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی

با اجرای روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی می توان به زیباتر شدن خانه خود کمک کرده و فضایی زیبا و دلنشین فراهم نمود. در این نوع کاغذ ها از تکنولوژی لیزر استفاده می شود همین امر سبب می شود تا بیننده تصاویر را حجم دار ببیند. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند و در طرح و رنگ نیز بسیار متنوع می باشند.

اکثر این محصولات را باید با استفاده از چسب مخصوص به دیوار ها بچسبانید، در عین حال نمونه هایی از آن ها نیز هستند که پشت چسبدار هستند و به راحتی بر روی سطوحی مانند کاشی و سرامیک ها می چسبند.

مهم ترین نکته هنگام چسباندن کاغذ دیواری های سه بعدی تمیز بودن دیوار ها می باشد. دیوار باید کاملا یک دست، صاف و عاری از هرگونه آلودگی باشد تا بتوان کاغذ ها را با کیفیت بالایی نصب کرد.

 محصولات پرطرفدار زیگموند:

راه های نصب کاغذدیواری سه بعدی
مرحله های نصب کاغذدیواری سه بعدی

مراحل نصب کاغذدیواری سه بعدی

در هنگام انتخاب یکی از روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی باید دقت کنید که باید رول ها را به صورت هم پوشانی بر روی دیوار نصب کنید و همچنین از چسب های مخصوص و بسیار مقاومی برای این کار استفاده کنید.

اولین مرحله، خرید کاغذدیواری می باشد، برای این کار باید ارتفاع و عرض بزرگ ترین دیوار را اندازه بگیرید و مطابق با آن کاغذدیواری مناسبی خریداری کنید.

حال نوبت آن است که دیوار را صاف و یکدست کنید. هرگونه فرورفتگی را پر کنید و برجستگی ها را بر طرف کنید. با این کار سطح صاف و یکدستی فراهم می شود که کاغذدیواری ها را می توان بر روی آن نصب نمود.

برای نصب این کاغذدیواری سه بعدی به وسایل مختلفی احتیاج داریم که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • متر
  • نردبان
  • کاتر
  • سمباده
  • غلتک چسب
  • کاردک
  • تیغ تیز
  • قلمو برای چسب زدن

نصب رول های کاغذدیواری سه بعدی

پس از آن که همه وسایل را برای نصب آماده کردید باید با نحوه اجرای روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی آشنا شوید. در اجرای این کار نصب رول اول از اهمیت بالایی برخوردار است. درست نصب کردن اولین رول باعث می شود تا بقیه کاغذدیواری ها نیز با نظم و به درستی نصب شوند.

برای آماده کردن چسب باید پودر مخصوص را با مقدار مشخصی آب ترکیب کنید تا چسب مناسبی به دست آید.

حال با کمک قلم مو چسب را بر پشت کاغذها بزنید و به طور یکنواخت پخش کنید. با دقت بالایی این کاغذ را بر روی دیوار نصب کنید و توجه کنید که حتما تراز باشد و هیچ گونه حبابی بین کاغذ و دیوار ایجاد نشود.

برای نصب رول دوم باید توجه کنید که یک سانتی متری بر روی رول اول قرار بگیرد و هر گونه چسب اضافی را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

نکات مهم هنگام نصب کاغذدیواری سه بعدی

در هنگام انجام روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی باید نکاتی را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • قبل از این که کار نصب را آغاز کنید، ابتدا کنتور برق را قطع کنید.
  • دیوار را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که کاملا خشک و تمیز باشد.
  • زمانی که می خواهید رول دوم را بر روی کاغذ اول قرار دهید، به تراز بودن آن توجه کنید.
  • به محض آن که چسب را بر روی کاغذدیواری پخش کردید، سریعا آن را بر روی دیوار بچسبانید.
  • از چسب مخصوص برای این کار استفاده کنید.

بهتر است بدانید که: آموزش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری برای خانه

مزیت های نصب کاغذدیواری سه بعدی
مزایای نصب کاغذدیواری سه بعدی چیست

مزایای نصب کاغذدیواری سه بعدی

با شناخت مراحل و روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی، متوجه می شوید که فرآیند نصب این کاغذ ها بسیار ساده می باشد. این در حالی است که نصب نمونه های دیگر دیوارپوش ها امری سخت تر و زمان بر می باشند. از طرفی هر قسمتی از کاغذدیواری ها که به درستی نصب نشده باشند، به راحتی می توان آن ها را از دیوار جدا کرده و دوباره نصب کنید.

از دیگر مزایای این روش می توان به انعطاف پذیر بودن آن ها اشاره کرد. این امر سبب می شود تا در دیوار های منحنی و یا دارای شکنندگی نیز بتوان از این نوع دیوارپوش ها استفاده کرد. کار با آن ها بسیار ساده می باشد و همین موضوع باعث می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن کار نصب کاغذدیواری ها به پایان برسد.

سخن پایانی

امروزه اکثر افراد تمایل دارند که از کاغذدیواری های سه بعدی برای فضاهای مورد نظر خود استفاده کنند. این نمونه از کاغذدیواری ها دارای تصاویر سه بعدی نیستند اما به گونه ای ساخته شده اند که در اثر تابش نور شما آن ها را به صورت حجم دار مشاهده می کنید. این نوع تصاویر جذابیت بیشتری نسبت به تصاویر دو بعدی دارند و می توانند به شما کمک کنند تا دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشید.

برای شناخت روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی باید بگوییم که به راحتی و با کمک چسب های مخصوص می توان این کار را انجام داد. تنها کافیست که وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و قبل از نصب حتما دیوارها را صاف و یکدست نمایید.

سوالات متداول درباره روش های نصب کاغذدیواری سه بعدی

  1. برای انتخاب ارتفاع کاغذدیواری باید بر چه اساسی اقدام کنید؟
    برای این کار باید علاوه بر انتخاب کاغذهایی مقاوم و زیبا ابعاد آن را براساس متراژ بزرگ ترین دیوار خانه انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که حدود ۵ سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید تا احتمال خطا در حین نصب کاهش یابد.
  2. برای چسباندن کاغذدیواری های سه بعدی به دیوار چه کاری باید انجام دهیم؟
    باید ابتدا چسب را آماده کنید و سپس با قلم مو بر روی سطح کاغذدیواری پخش کنید. پس از این کار، سریعا کاغذدیواری را بر روی دیوار بچسبانید.
  3. اولین قدم برای نصب کاغذدیواری پس از خرید آن چیست؟
    بعد از خرید باید به بررسی  دیوارها بپردازید. دیوار ها باید کاملا صاف و یکدست باشند و هرگونه برآمدگی و یا فرورفتگی را باید از سطح دیوارها بر طرف نمایید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شانزده =