روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف

روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف

آشنایی با روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف


در جهان مدرن و زیبای امروزی، خانه که محل آرامش می باشد باید به صورتی دیزاین و چیدمان بشود که در لحظه ورود آن آرامش حاکم بر خانه بر روی شما نیز تاثیر گذار باشد. با استفاده از آسان ترین و مقرون به صرفه ترین این روش ها به کاربردن کاغذ دیواری بر روی انواع سطوح خانه می باشد که جلوه ای نو و مدرن را به شما هدیه می دهد. روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف نیز جای تامل و بحث دارد. ما به کمک شما آمده ایم که در کنار هم این کار را انجام دهیم.

روش های نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف

امروزه برای تغییر و تحول در دکوراسیون منازل گزینه دم دست تعویض کاغذ دیواری و حتی نصب کاغذ دیواری جدید می باشد. شاید به علت آنکه انواع کاغذ دیواری ها با تنوع و بالاترین متریال در بازار به وفور یافت می شوند و با خیالی آسوده زیباترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را انتخاب می کنید و بر روی هر سطوحی که دوست دارید که تغییر بدهید می چسبانید.

گاهی اوقات به خاطر خط و خش به وجود آمده بر روی سطوح کابینت و دیگر جاهای خانه بهترین راه حل را کاغذ دیواری می دانید، ولی بعد از خرید حتما به روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف منزلتان نیز فکر کنید تا به نتیجه مطلوبی که در ذهن دارید برسید.

برای نصب کاغذ دیواری بر روی هر سطوحی باید یک سری کارهای را پیش از شروع نصب و کارهای دیگری را در حین نصب کاغذ دیواری اجرا کنیم که به مشکل برنخوریم و بدین صورت نیز نمی باشد که هر وقت بی حوصله شدید برای تنوع یک رول کاغذ دیواری تهیه کنید و برروی هر سطوحی که خواستید بچسبانید. گام به گام در روش نصب کاغذ دیواری با ارائه دستورالعمل های درکنار شما هستیم.

 نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف
آشنایی با روش های نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف

خرید کاغذ دیواری

گام اول خرید کاغذ دیواری می باشد که در نگاه اول کاری ساده و پیش پا افتاده تلقی می شود ولی باید بدانید که تهیه کاغذ دیواری مناسب و هماهنگ با وسایل خانه امری مهم می باشد. در ابتدای کار متری را بردارید و به اندازه گیری بپردازید که چه مقدار و در چه ابعادی کاغذ دیواری باید خریداری کنید. در بازار مدرن امروزی با تنوع کاغذ دیواری روبرو هستید پس نوع و حتی جنس کاغذ دیواری نیز باید در هنگام خرید دقت شود.

برای مثال کاغذ دیواری که قابلیت شست و شو و دارای وزن سبکی می باشد در هنگام خرید در اولویت قرار دارد. کاغذ دیواری وینیل دومین کاغذ دیواری پرمصرف در جهان شناخته شده است. در روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف تمامی این نکات باید رعایت بشود که برای محیطی که به کار برده می شود آن را زیاد تاریک یا کوچک تر نشان ندهد.

آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

در این مرحله تمامی وسایلی که در حین انجام روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف تاثیر می گذارد را از روی دیوار مربوطه بردارید. به علت آنکه درحین نصب کاغذ دیواری بر روی هر سطوح نیاز به آب داریم و این آب زنگ هشداری برای خطربرق گرفتگی می باشد. دیوار را برای نصب کاغذ دیواری جدید از هر گونه تکه و ذره باقی مانده از کاغذ دیواری های قبلی توسط شوینده ها پاک کنید و بگذارید کاملا خشک شود.

دیواری که برای نصب کاغذ دیواری آماده می کنید عاری از هر فرورفتگی باید باشد اگر آسیبی بر روی دیوار مشاهده کردید حتما بتونه بزنید و دوباره اجازه دهید خشک شود. در مرحله آخر توسط یک سمباده سطح مورد نصب را صاف و یکدست کنید.

نحوه آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری
چگونگی آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

 استفاده از پرایمر برای نصب کاغذ دیواری

برای آنکه در روش نصب کاغذ دیواری روی ام دی اف به مشکل برنخوریم حتما سطح مورد نصب را به پرایمر آغشته کنید و  پرایمر به عنوان یک پایه محکم جهت نصب کاغذ دیواری عمل می کند که پایان کار را حرفه ای تر نشان می دهد.

گاهی اوقات به علت آنکه نوع مخصوصی از این پرایمر به علت کمیاب بودنش در بازار و نیز مقرون به صرفه نبودنش از به کار بردن آن صرف نظرمی شود. چسب چوب و سریش نیز گزینه های خوب و مناسبی برای آماده سازی قبل از نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح ام دی اف می باشند.

مرحله نصب کاغذ دیواری

در این مرحله که به خواسته خود نزدیک می شوید باید چند کار ساده را مد نظر قرار دهید تا نتیجه کار مطلوب واقع شود. ابتدا بعد از اندازه گیری دیوار و تناسب دادنش با کاغذ دیواری، آن را برش می زنیم و نکته مهم دیگر با استفاده از ابزارهای مخصوص این کار تمامی چروک های ایجاد شده در زیر کاغذ دیواری را صاف کنید تا بعد از نصب هیچ حباب و ترکی بر روی سطح کاغذ دیواری ایجاد نشود.

برای آنکه اطمینان حاصل کنید که کاغذ دیواری بر روی سطوح ام دی اف چسبیده است حتما با کمک یک غلتک بر روی سطوح بکشید تا خیالتان از کیفیت نصب راحت باشد.

 نصب کاغذ دیواری
آشنایی با مرحله نصب کاغذ دیواری
کلام آخر

چقدر کارها برای یک تغییر که در نگاه اول بزرگ به چشم می آید راحت و آسان شده است. در مورد استفاده از کاغذ دیواری بر روی انواع سطوح به دلخواه خودتان چقدر در دسترس و مقرون به صرفه نیز تمام می شود. با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب با محیط کار و زندگی تان و بانصب آن می توانید دریچه ای تازه به روی همه بازکنید. در انتخاب و نصب کاغذ دیواری نکات ایمنی و نیز مشورت با متخصصان این مورد را از یاد نبرید که همه موارد درکنار هم در نتیجه کار تاثیرگذار می باشند.

سوالات رایج

  1. نصب کاغذ دیواری بر روی ام دی اف به چه صورت است؟
    با رعایت یک سری از مراحل  به راحتی کاغذ دیواری را بر روی سطح ام دی اف بچسبانید.
  2. پرایمر چیست؟
    یک نوع پایه زیر سازی برای بهتر و حرفه ای نشان دادن نتیجه کار مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. آیا نصب کاغذ دیواری بر روی هر سطوحی قابل اجراست ؟
    از سطوح گچی تا سیمانی و چوبی و فلزی استفاده از کاغذ دیواری بلا مانع می باشند و به زبانی ساده تر بله ! بر روی تمامی سطوح مورد استفاده قرار می گیرند.

 

4.4/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =