روش های طراحی کاغذدیواری

روش های طراحی کاغذدیواری

راه های طراحی کاغذدیواری


امروزه اکثر افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های خود از کاغذدیواری ها استفاده می کنند. نصب و نگهداری از آن ها بسیار ساده می باشد و از طرفی تنوع طرح کاغذ ها نیز بسیار بالا است. این ویژگی ها سبب می شود تا با استفاده از روش های طراحی کاغذدیواری بتوان خانه هایی لوکس و زیبا بسازیم. این روز ها خرید خانه نو بسیار هزینه بر می باشد و امکان این کار برای بسیاری از افراد وجود ندارد. از این رو با تغییر دکوراسیون و استفاده از کاغذدیواری ها می توان خانه ها را نو کرد و در زندگی خود تنوع ایجاد کرد. در این مقاله به بررسی روش های طراحی کاغذدیواری خواهیم پرداخت.

روش های طراحی کاغذدیواری

برای این که بتوانید خانه هایی زیبا و جذاب داشته باشید، می توانید از متنوع ترین روش های طراحی کاغذدیواری استفاده کنید. مشاوران دکوراسیون داخلی همواره در تلاش هستند تا ایده هایی نو برای نصب کاغذدیواری ها داشته باشند تا افراد بتوانند به بهترین نحو ممکن خانه ها را کاغذدیواری کنند. یکی از مهم ترین نکات هنگام استفاده از کاغذدیواری ها، نصب کاغذ بر روی برخی از دیوار ها می باشد. بهتر است که همه دیوار ها را با کاغذدیواری نپوشانید و فقط یک یا چند مورد از دیوار های اصلی خانه را برای این کار انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام نصب کاغذدیواری ها توجه به رنگ هاست. باید دقت داشته باشید که چه رنگی را برای چه بخشی از خانه انتخاب کنید. در هر یک از فضا ها باید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. رنگ های گرم را در دیوار های اصلی قرار دهید و بقیه دیوار ها را با کاغذ هایی کم رنگ تر از دیوار اصلی بپوشانید.

به طور مثال در سالن پذیرایی معمولا دیوار پشت تلویزیون یکی از دیوار های اصلی است که باید با کاغذ هایی به رنگ های گرم پوشانده شود. در اتاق خواب نیز دیوار پشت تخت خواب حکم دیوار اصلی را دارد. بقیه دیوار ها باید با کمک کاغذ دیواری هایی به رنگ های ملایم تر تزئین شوند.

درباره کاغذ دیواری داماسک بخوانید.

استفاده کاغذدیواری برجسته یکی از بهترین روش های طراحی
استفاده از کاغذدیواری طرح برجسته

استفاده از کاغذدیواری برجسته یکی از بهترین روش های طراحی

برای استفاده از روش های طراحی کاغذدیواری می توانید از نمونه های برجسته این کاغذ ها استفاده کنید. معمولا در راه رو ها و یا فضا های باریک می توانید این نوع کاغذدیواری ها را انتخاب کنید. در هنگام استفاده از این کاغذدیواری ها باید دقت کنید که نیازی نیست کل فضا را با آن ها بپوشانید و بهتر است که فقط بخش کمی از دیوار ها را به این کار اختصاص دهید. گاهی اوقات افراد تنها یک سوم دیوار را با این نوع کاغذ ها می پوشانند و این امر به زیبا تر جلوه دادن فضا بسیار کمک می کند.

برای استفاده از کاغذدیواری در پشت طبقه ها نیز می توانید از نمونه های برجسته استفاده کنید. با انتخاب نقش های برجسته و خاص این کاغذدیواری ها می توان طبقه ها بیش تر مورد توجه قرار داد. همین امر سبب می شود تا فضای داخلی خاص و زیباتری داشته باشید. امروزه ایده های جدیدتری برای نصب کاغذ دیواری های برجسته وجود دارد و معمولا از آن ها به عنوان یک قاب و تابلو زیبا استفاده می کنند.

خلاقیت در روش طراحی کاغذدیواری

روش های طراحی کاغذدیواری بسیار متنوع می باشد و یکی از خلاقانه ترین نمونه از این روش ها هماهنگی سقف و دیوار هاست. برای این کار می توانید از کاغذدیواری هایی با طرح های هندسی استفاده کنید.

حتی می توانید سقف را با دیوار ها هماهنگ کنید و با این کار به بزرگ تر شدن و بهتر دیده شدن فضا ها کمک کنید. برای ایجاد خلاقیت بیش تر در خانه ها می توان از کاغذدیواری ها در آشپزخانه ها نیز استفاده کنید. برای این کار باید از کاغذدیواری های ضد آب استفاده کنید تا مدت زمان زیادی بتوان از آن ها استفاده کرد.

معمولا فضای خالی بین کابینت های بالا و پایین را با این نوع کاغذ ها می پوشانند و با این کار نظر همگان به آشپزخانه جلب می شود. علاوه بر آن حتی می توانید قسمت داخلی برخی از قفسه های آشپزخانه را نیز با دیوار بین کابینت ها هماهنگ کنید تا با این کار زیبایی فضا دوچندان شود.

نکات لازم هنگام انتخاب روش طراحی کاغذدیواری

برای انتخاب یکی از بهترین روش های طراحی کاغذدیواری باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید در این کار موفق شوید. مهم ترین نکاتی که هنگام نصب کاغذدیواری ها باید رعایت کنید، عبارتند از:

  • تمام دیوار ها را با کاغذدیواری نپوشانید.
  • از رنگ های روشن تر برای این کار استفاده کنید.
  • استفاده از کاغذدیواری های کودکانه و شاد برای اتاق بچه ها.
  • از کاغذدیواری هایی با طرح های خلوت تر استفاده کنید.
  • استفاده از کاغذدیواری در آشپزخانه.
  • استفاده از کاغذدیواری های سه بعدی به عنوان تابلو.
  • انتخاب کاغذدیواری ها با توجه به شرایط جسمی و روحی اعضای خانواده.
  • استفاده از کاغذدیواری های راه راه برای دلباز تر نشان دادن فضا.
نکاتی هنگام انتخاب روش طراحی کاغذدیواری
نکات هنگام انتخاب روش طراحی کاغذدیواری
سخن پایانی

با استفاده از روش های طراحی کاغذدیواری می توان به مدرن تر شدن خانه ها و جذابیت بیش تر آن ها کمک کرد. امروزه فعالان و کارشناسان در این عرصه روش هایی نوین برای طراحی و نصب کاغذدیواری ها ارائه داده اند که همگی می تواند در ساخت خانه ای زیبا به افراد کمک کند. بهتر است که هنگام انتخاب کاغذدیواری ها، رنگ های روشن تر با طرح هایی خاص را برگزینید.

همچنین دقت کنید که نیازی نیست که کل فضا ها را با کاغذدیواری ها بپوشانید و گاهی حتی استفاده از کاغذدیواری ها به عنوان یک قاب و تابلو نیز کافی می باشد. باید دیوار های اصلی را برای نصب کاغذدیواری هایی با رنگ های گرم انتخاب کنید و بقیه دیوار ها را با رنگ هایی روشن تر بپوشانید.

سوالات متداول  روش های طراحی کاغذدیواری

  1. آیا نصب کاغذدیواری ها در آشپزخانه ایده مناسبی است؟
    بله، می توانید فضا های خالی بین کابینت ها و یا داخل قفسه ها را با کاغذ دیواری های ضد آب و بسیار مقاوم پوشش دهید تا فضایی جذاب تر داشته باشید.
  2. انتخاب رنگ کاغذدیواری چگونه باید باشد؟
    هنگامی که می خواهید رنگ آن ها را انتخاب کنید، باید دیوار های اصلی را با رنگ های گرم تر پوشش دهید و برای بقیه دیوار ها در هر یک از فضا های داخلی از رنگ هایی مشابه و سرد تر استفاده کنید.
  3. آیا باید همه دیوار ها را با کاغذدیواری بپوشانیم؟
    خیر، این کار کاملا اشتباه می باشد و نباید همه دیوار ها را با کاغذدیواری بپوشانید. بهتر است که یک و یا چند دیوار را فقط با این کاغذ ها پوشش دهید و بقیه را رنگ آمیزی کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =