رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری

رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری

رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذهای دیواری


کندن کاغذ دیواری ممکن است با یک سری دردسرهای خاص به همراه باشد! در واقع زمانی که کاغذ دیواری را از دیوار جدا می‌کنید، ممکن است رنگ قبلی دیوار را از بین ببرد یا حتی چسب‌ های کاغذ دیواری بر روی دیوار باقی بماند. این موضوع ظاهری ناپسند و نامناسب را برای دیوارها ایجاد می‌ کند. رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری یکی از راهکارهایی است که ظاهر دیوار شما را حفظ می‌کند و دیوار را به بهترین شکل ممکن تزیین خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذدیواری بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کندن کاغذدیواری از دیوار

برخی از کاغذ دیواری‌ های قدیمی، شکل اولیه خود را از دست داده‌اند و دیگر زمان آن رسیده که یا تعویض شوند یا رنگ، جایگزین آن‌ ها شود. کاغذ دیواری‌ های قدیمی قطعا کیفیت و طرح‌ های کاغذ دیوارهای جدید را ندارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، به دنبال راهی برای جدا کردن این کاغذدیواری ها از روی دیوار هستند. کاغذ دیواری‌ های جدید هم قابلیت شستشو دارند و هم در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی موجود هستند، چیزی که کاغذدیواری‌ های قدیمی از آن بهره‌مند نبودند. حتی بسیاری از افراد که وارد خانه‌ ای جدید می‌ شوند، از طرح کاغذ دیوارهای استفاده شده راضی نیستند. به همین دلیل به دنبال تعویض این کاغذ دیواری ها یا رنگ زدن دیوارها هستند.

به صورت کلی کندن کاغذ دیواری از روی دیوار کمی سخت است، آن هم کاغذدیواری‌ های جدید! اما برخی از کاغذ دیوارهای قدیمی که چسب آن‌ ها از بین رفته است، به راحتی از روی دیوار جدا می‌ شوند. بیشتر کاغذ دیواری‌ ها به دیوار چسبیده‌ اند و برای جداسازی آن‌ ها به افراد متخصص این کار نیاز است. اگر خودتان بخواهید کاغذ دیواری‌ ها را جدا کنید، ممکن است به دیوار آسیب برسانید که این موضوع بدان معناست که قبل از رنگ زدن دیوار، باید دیوار را تعمیر کرده و سپس آن را رنگ کنید.

محصولات زیگموند: کاغذ دیواری لوکس

کندن کاغذدیواری از روی دیوار
کندن کاغذدیواری از دیوار

کندن کاغذدیواری با دستگاه بخار

کندن و جداسازی کاغذ دیواری از روی دیوار، امری کاملا زمان‌ بر و مشکل است. شما عزیزان می‌‎ توانید با بخار دادن به کاغذ دیواری‌ ها، چسب آن را جدا کنید و به کندن کاغذدیواری بپردازید. برای انجام این کار می‌ توانید از دستگاه بخار نیز استفاده نمایید. دستگاه بخار، با بخاردهی به کاغذ دیواری‌ ها، می‌ تواند به راحتی آن‌ ها را جدا کند.

یکدست سازی دیوار بعد از کندن کاغذدیواری
یکدست سازی دیوار بعد کندن کاغذ دیواری

یکدست سازی دیوار بعد از کندن کاغذدیواری

بعد از کندن کاغذ دیواری، اگر دیوارهای شما دچار آسیب شده باشد، باید آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت رنگ کردن دیوار امری بیهوده است! معمولا قبل از رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری، بتونه کاری لازم است. زیرا پس از جداسازی کاغذ دیواری‌ ها، رنگ و گچی که زیر کاغذ بوده، بلند خواهد شد. برای آنکه بتوانید به درستی دیوارها را رنگ کنید، باید بتونه کاری آن را انجام دهید تا دیوار یک دست شود. اگر عملیات یک دست سازی دیوار به خوبی انجام نگیرد، رنگ زدن دیوار زیبایی نخواهد داشت.

نکات مهم رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری
نکات مهم رنگ زدن بعد از کندن کاغذ دیواری

نکات مهم رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری

پیش از آنکه به رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری بپردازید، باید از نکات مربوط به آگاه باشید. در زیر به برخی از نکات مهم رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری اشاره شده است. شما عزیزان نیز می‌ توانید با مطالعه این قسمت به راحتی دیوارها را رنگ کنید:

  • لکه گیری دیوار
    همان گونه که در بخش‌ های قبل نیز اشاره کرده‌ ایم، برای رنگ زدن دیوار باید بتوانید یک سطح صاف و جدید را بر روی دیوارها پیاده سازی کنید تا رنگ جدید به خوبی روی آن بنشیند و فرو رفتگی و خط و خش نداشته باشد. در غیر این صورت رنگ زدن دیوارها به درستی و زیبایی انجام نخواهد گرفت. برای لکه گیری دیوارها نکات مهمی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌ کنیم:
    – برای لکه گیری دیوارها می‌ توانید از بتونه‌‎ های اماده نیز استفاده کنید.
    – با استفاده از بتونه و یک کاردک، خط و خش ها و فرو رفتگی‌ ها و حتی شکستگی‌ های کوچک دیوار را تعمیر کرده تا به یک سطح کاملا صاف برسید.
    – اگر برخی از قسمت‌ های دیوار خراب یا پوسیده بود، بهتر است با کاردک آن را تمیز کرده و پوسته‌ ها را جدا کنید و پس از آن بتونه کاری را انجام دهید.
    – بعد از اینکه بتونه کاری انجام شد، باید حداقل یک روز صبر کنید تا بتونه ها به صورت کامل خشک شوند.
  • صاف کردن دیوار
    پس از انجام بتونه کاری ممکن است بر روی دیوار شما ناهمواری ایجاد شود که باید با استفاده از سنباده سطح آن را صاف کنید. در غیر این صورت رنگ زدن دیوار به درستی انجام نخواهد گرفت. بر اساس جنس دیوار، می‌ توانید سنباده مورد نظر را تهیه فرمایید و به خاطر داشته باشید که سمباده نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زیر! از جمله نکات مهمی که در خصوص سنباده کاری وجود دارد، به شرح زیر است:
    – سنباده کاری را از پایین به بالا یعنی به سمت سقف انجام دهید.
    – سنباده کاری باید به صورت عمودی و افقی تکرار گردد تا به سطحی یک دست برسیم.
    – به سنباده فشار بیش از حد وارد نکنید زیرا این موضوع ممکن است خود فرورفتگی‌ هایی را بر روی دیوار ایجاد کند.
    – پس از سنباده کاری سطح دیوار را با یک دستمال خشک پاک کرده تا سطح دیوار تمیز شود. (برای انجام این کار از جاروبرقی نیز می‌توانید استفاده کنید.)
  • پوشاندن بخش‌ های خاص
    پیش از رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری و همچنین انجام دو راهکار ذکر شده در فوق ، باید برخی از قسمت‌ های خاص مانند درب‌ ها، قرنیز‌ها، درب‌ های کمد دیواری، پنجره‌ ها و … را بپوشانید. برای پوشاندن این بخش‌ ها می‌ توانید از نوار چسب یا روزنامه نیز استفاده کنید و سطوح مورد نظر را به خوبی بپوشانید تا رنگ نگیرد.
  • پرایمر رنگینکته بسیار مهم و قابل توجهی که وجود دارد، این است که هرگز بر روی دیواری که بتونه دارد، به صورت مستقیم رنگ آمیزی را انجام ندهید. به دلیل آنکه اگر این کار را به صورت مستقیم انجام دهید، پس از خشک شدن رنگ، بخش‌ ها و قسمت‌ های بتونه کاری شده به صورت کاملا نامتوازن و نازیبایی مشخص خواهند شد! در واقع بتونه رطوبت رنگ را به خود جذب خواهد کرد و این موضوع سبب می‌ گردد که پس از رنگ زدن دیوار، بتونه زیر رنگ خود را نشان دهد! به همین دلیل است که باید از پرایمر رنگی زیر رنگ اصلی استفاده کنید.

    لکه گیری دیوار یکی از روش ها
    لکه گیری دیوار
سخن پایانی

شما عزیزان می‌ توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ زدن دیوارها، کندن کاغذدیواری و … به وب سایت ما مراجعه نمایید.

سوالات متداول رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذ دیواری

  1. آیا برای رنگ زدن دیوار بعد از کندن کاغذدیواری باید دیوار را بتونه کنم؟
    بسته به شرایط دیوار، ممکن است نیاز به بتونه کردن دیوار باشد. اگر دیوار ناصاف است و زمانی که کاغذدیواری را کندیم از بتونه ای برای دیوار استفاده شده است، لازم است که دیوار را بتونه کرده و سطح آن را صیقل دهیم.
  2. چگونه مطمئن شوم که دیوار پس از کندن کاغذدیواری خشک شده است؟
    معمولاً برای این کار باید حداقل یک روز صبر کنید تا دیوار کاملاً خشک شود. همچنین می توانید از یک دستگاه ترمو هیدرومتر استفاده کنید تا رطوبت دیوار را اندازه بگیرید. اگر رطوبت دیوار بیش از ۵٪ باشد، نباید رنگ زدن را شروع کنید.
  3. آیا باید از پرایمر استفاده کنم؟
    بله، استفاده از پرایمر، تضمین می کند که رنگ بهتر به دیوار چسبیده و نتایج بهتری به دست می‌ آید.
  4. چگونه باید دیوار را پاک کنم قبل از رنگ زدن؟
    باید با یک پاک کننده قوی، همچون TSP، دیوار را پاک کنید. این کار می تواند به حذف هر گونه روغن، چربی یا آلودگی دیوار کمک کند و به نتیجه‌ گیری بهتری در نهایت منجر می‌ شود.
1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =