راهنمای کامل انتخاب چسب کاغذ دیواری

راهنمای کامل انتخاب چسب کاغذ دیواری

راهنمای کامل انتخاب چسب های کاغذ دیواری


سال‌ های سال است برای دکوراسیون خانه و محیط‌ های اداری و تجاری، از کاغذ دیواری استفاده می‌ شود. به صورت کلی کاغذ دیواری تاثیر بسزایی در زیبایی محیط و بی‌نقص نشان دادن آن دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد کاغذ دیواری را به سایر روش‌ های زیبا سازی دیوارهای خانه مانند رنگ کردن، ترجیح می‌ دهند. برای نصب کاغذدیواری بر روی دیوارها به چسب‌ های مخصوص نیاز است. اما به خاطر داشته باشید که برای چسباندن این دیوار پوش‌ ها لازم است چسب‌ های با مارک و برند مناسب را تهیه کنید تا طول عمر کاغذ دیواری شما افزایش یابد و به راحتی از روی دیوار جدا نشود. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای کامل انتخاب چسب کاغذ دیواری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا چسب کاغذ دیواری مهم است؟

پیش از نصب کاغذ دیواری، انتخاب یک چسب مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل آنکه چسب در دوام کاغذ دیواری بر روی دیوارها نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد. در واقع برای آنکه بتوانید صفحات کاغذ دیواری را به‌ درستی بر روی دیوار بچسبانید باید چسبی متناسب با جنس کاغذ دیواری و نوع دیواری که قصد پوشاندن آن را دارید، انتخاب فرمایید. بدون چسب مناسب عملا کاغذ دیواری‌ ها به درستی بر روی دیوار قرار نخواهند گرفت. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که هر فرمول چسب کاغذدیواری متناسب با جنسی از کاغذ دیواری طراحی و ساخته شده است. بنابراین پیش از خرید چسب در ابتدا از جنس کاغذ دیواری خود مطمئن شوید و چسبی مناسب با آن را انتخاب کنید. دو نکته بسیار مهم در خصوص چسب‌ های کاغذ دیواری وجود دارد، به شرح زیر است:

  •  غلظت چسب کاغذ دیواری باید به میزانی باشد که توانایی نگهداری کاغذ در سطوح بلند و وسیع را داشته باشد.
  •  اگر چسب کاغذ دیواری را کمی رقیق کنید، احتمال افتادن یا بلند شدن کاغذ دیواری تا قبل از خشک شدن آن وجود خواهد داشت.

از محصولات زیگموند: کاغذ دیواری قابل شستشو

چسب‌ مناسب برای چسباندن کاغذ دیواری
چسب‌ های مناسب چسباندن کاغذ دیواری

چسب‌ های مناسب برای چسباندن کاغذ دیواری

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید. به صورت کلی باید اشاره داشت که یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلاتی که در گذشته برای نصب کاغذدیواری وجود داشت، بوی شدید حلال چسب و همچنین دیر خشک شدن آن‌ ها بود! اما خوشبختانه امروزه چسب‌ های کاغذ دیواری در انواع و اقسام بسیار مختلفی طراحی و تولید می‌ شود که قدرت چسبندگی بالایی دارد. از طرف دیگر چسب‌ های جدید بوی نامطبوع چسب‌ های قدیمی را ندارند.
یکی از رایج‌ ترین انواع چسب‌ های کاغذ دیواری، چسب‌ های پودری است که بر پایه آب تهیه می‌ شوند و بوی نامطبوعی نداشته و سرعت بسیار بالایی در خشک شدن دارند. این نوع چسب‌ ها را می‌ توانید در غلظت مناسب تهیه کرده و از آن‌ ها برای چسباندن کاغذدیواری مورد نظر خود استفاده کنید. چسب‌ های کاغذ دیواری باید از برندهای معتبر باشد! اگر این متریال را از مارک‌ ها و برندهای مناسب تهیه نکنید، ممکن است در هنگام حل کردن آن با مشکلاتی مواجه شوید و همین موضوع سبب شود تا نتوانید به درستی کاغذ دیواری را بچسبانید. این موضوع معمولاً به دلیل فرمولاسیون نامناسب به کار رفته در ساختار این چسب‌ ها اتفاق می‌ افتد. بنابراین همیشه پیش از انتخاب چسب‌ کاغذ دیواری به برند آن توجه کنید و همچنین برای تهیه آن‌ ها به فروشگاه‌ های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

انواع چسب‌ کاغذ دیواری
انواع چسب‌ های کاغذ دیواری

انواع چسب‌ های کاغذ دیواری

چسب‌ های مختلفی برای چسباندن کاغذ دیواری وجود دارد که باید آن‌ ها را براساس جنس کاغذ مورد نظر انتخاب کرد. از جمله چسب‌ های کاغذ دیواری براساس جنس این دیوارپوش‌ ها، به شرح زیر است:

چسب پودری با حلال آب سرد

چسب‌ های پودری یکی از انواع چسب‌ های مناسب برای کاغذ دیواری است که حلال آن‌ ها آب بوده و برای انکه این چسب را استفاده کنید، لازم است که خمیر را خودتان درست نمایید. این چسب‌ ها از گندم یا پودرهایی بر پایه نشاسته تهیه می‌ شوند. مشکلی که این چسب‌ ها دارند، این است که مخلوط کردن صحیح آن‌ ها کمی مشکل بوده و به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارند. البته همین زمان زیاد برای خشک شدن می‌ تواند به شما فرصتی برای تصحیح اشتباهات را بدهد. این چسب‌ ها برای بیشتر انواع کاغذ دیواری مناسب بوده و با توجه به وزن دیوارپوش، در مقاومت‌ ها و استحکام‌ های متفاوت مخلوط می‌ گردند.

چسب‌ های همه منظوره

دومین نوع چسب که برای چسباندن کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌ گیرد، چسب‌ های همه منظوره می‌ باشد. این چسب‌ ها نیز برای بیشتر کاغذ دیواری‌ها مناسب بوده و به صورت پودر و یا مخلوط آماده در می‌ آیند. مزیتی که چسب‌ های همه منظوره دارند، ضدقارچ بودن آنهاست و از رشد کپک بر روی دیوار نیز جلوگیری می‌ کنند و برای مکان‌ های مرطوب مناسب هستند. بنابراین اگر می‌ خواهید حمام یا آشپزخانه خود را کاغذدیواری کنید، چسب‌ های همه منظوره انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

چسب‌ های سنگین

چسب‌ های سنگین، مقاومت بسیاری دارند و مبتنی بر وینیل هستند. برای آنکه مقاومت این چسب‌ ها بیشتر شود، از رزین مصنوعی در ساخت آن‌ ها استفاده می‌ کنند. نسبت به سایر چسب‌ هایی که برای کاغذ دیواری وجود دارد، چسب‌ های سنگین بسیار زودتر خشک می شوند. بنابراین برای استفاده از آن‌ ها باید مهارت چسباندن کاغذ دیواری را داشته باشد. همچنین این چسب‌ ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند، از افتادن کاغذ دیواری نیز جلوگیری می‌ نمایند. از جمله نکاتی که درباره چسب‌ های سنگین باید بدانید، به شرح زیر است:
– اگر کاغذ دیواری شما ضخیم است، بهترین چسب برای آن چسب سنگین خواهد بود.
– با توجه به نوع کاغذ دیواری، چسب سنگین گزینه‌ ی مناسبی برای کاغذدیواری‌ های پارچه‌ ای، ابریشمی یا چوب پنبه‌ ای است.
– حذف چسب وینیل از روی دیوار بسیار سخت‌ تر از نوع پودری است. بنابراین اگر در آینده قصد تعویض کاغذ دیواری را دارید، این موضوع را نیز در نظر داشته
باشید.

سایر چسب‌ های کاغذ دیواری

به جزء چسب‌ های ذکر شده در فوق، نوع دیگری از چسب کاغذ دیواری وجود دارد که حاوی مواد افزودنی خاص است و این مواد می‌تواند مقاومت و افزایش چسبندگی را به همراه داشته باشد. این چسب را می‌ توان هم به تنهایی و هم با سایر چسب‌ ها ترکیب کنید و استفاده نمایید. یکی دیگر از چسب‌ های مخصوص کاغذ دیواری چسبی است که مستقیما بر روی دیوار زده می‌ شود. بنابراین چسبندگی بسیار مناسبی دارد. این چسب به صورتی است که پاشیده نمی‌ شود و به راحتی می‌ توان از آن استفاده کرد.

نصب درست کاغذ دیواری
اجرای صحیح کاغذ دیواری

نصب صحیح کاغذ دیواری

قبل از آنکه چسب کاغذ دیواری را بر روی دیوار یا خود کاغذ بزنید و به چسباندن این دیوارپوش بپردازید، باید از نصب صحیح کاغذ دیواری آگاه باشید. قبل از به کار بردن چسب روی سطوح، لازم است که سطح زیر کاغذ دیواری را آماده و یک دست کنید. به صورت کلی سطح دیوار باید کاملا خشک، تمیز و یکنواخت باشد. می‌ توانید برای آماده سازی دیوار از سنباده نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

چسبی که برای کاغذدیواری انتخاب می‌کنید، باید با نوع کاغذدیواری شما سازگار باشد. همچنین چسب کاغذدیواری باید، باریک و یکنواخت پخش شود و هرگز به هنگام استفاده از آن دیوار را با چسب خیس نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهیه چسب‌های کاغذدیواری به وبسایت ما مراجعه نمایید.

سوالات متداول راهنمای کامل انتخاب چسب کاغذ دیواری

  1. آیا چسب‌ های مایع برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب هستند؟
    این چسب‌ ها نسبتا قیمت بالایی دارند و بیشتر برای کارهای ترمیمی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
  2. چگونه چسب مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟
    چسب کاغذ دیواری باید براساس وزن و جنس کاغذ انتخاب شود. اگر جنس کاغذدیواری شما پارچه‌ ای است یا وزن آن سنگین است، باید از چسب‌ های سنگین استفاده کنید.
  3. بهترین چسب کاغذ دیواری چیست؟
    همانطور که بیان شد چسب های کاغذ دیواری انواع مختلفی دارند ولی یکی از بهترین ها چسب سنگین کاغذ دیواری است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =