راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک


یکی از بهترین روش ها برای زیباتر کردن اتاق کودک، استفاده از کاغذ دیواری است. اگرچه همه ما در فضاهای مختلف از جمله راهرو و اتاق نشیمن از کاغذ دیواری استفاده می کنیم اما از کاربرد کاغذدیواری برای ایجاد محیطی شاد و رنگارنگ برای کودک خود غافل هستیم. انواع متنوعی از کاغذ دیواری ها در طرح ها و رنگ های متنوع موجود است که البته طرح ها و رنگ های بکار رفته در آن برای هر سلیقه و سنی متفاوت است. در این مقاله قصد داریم تا به شما راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک را بدهیم با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری برای اتاق کودک یکی از مهمترین مواردی است که باید با دقت زیادی انتخاب شود به این دلیل که کودک در مقابل فضایی که در اتاقش به دکوراسیون می شود سریع واکنش نشان می دهد. بنابراین انتخاب کاغذ دیواری باید مناسب با سن کودک، شناخت رنگ مورد علاقه کودک و … انجام شود.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

با توجه به حساسیت بالای کودکان و توجه زیاد آنها به محیط اطرافشان باید در انتخاب کاغذ دیواری دقت زیادی داشته باشید. در واقع خرید کاغذ دیواری اتاق کودک مستلزم در نظر گرفتن برخی از نکات مهم است که در ادامه بیان می کنیم8. این نکات مهم و ضروری در زمان خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک عبارت اند از:

  • عدم استفاده از طرح درشت کاغذ دیواری
    با توجه به تنوع طرح درشت و ریز کاغذ دیواری به این نکته دقت داشته باشید که برای اتاق کودک از کاغذ دیواری طرح درشت استفاده نکنید. در واقع طرح درشت کاغذ دیواری موجب کوچک نشان دادن اتاق کودک می شود.
  • قابلیت شستشو
    همان طور که می دانید کودکان در طی روز مدام در حال بازی کردن و بهم ریختن وسایل اتاق خود و دیگر قسمت های خانه هستند. طبیعتا بازی کردن آنها در اتاق کودک با وجود وسایل بازی که در دست دارند موجب کثیف کردن کاغذ دیواری می شوند.
    بنابراین کاغذ دیواری برای اتاق کودک باید قابل شستشو باشد. بهتر است کاغذ دیواری که انتخاب می کنید دارای روکش وینیل باشد. این مدل از کاغذ دیواری برای اتاق کودک به راحتی تمیز می شود علاوه بر این در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم است.
  • توجه به متراژ اتاق کودک
    نوع و متراژ اتاق کودک، یکی از مهمترین مواردی است که باید در زمان انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک به آن توجه داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر متراژ اتاق کودک کم است باید برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق از رنگ های روشن و دلبازتر استفاده کنید.

    نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک
    نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک
  • بررسی سقف اتاق کودک
    برای اینکه کاغذ دیواری به زیبایی خود را نشان دهد باید سقف اتاق کودک را بررسی کنید. اگر سقف اتاق کودک کوتاه باشد یاید از کاغذدیواری با طرح عمدی استفاده کنید.
  • عدم استفاده از رنگ های تند و پر رنگ
    رنگ های تند و پر رنگ برای کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب نیستند. اگر چه وجود این رنگ ها موجب جنب و جوش و تکاپوی کودک در طول روز می شود اما از طرفی تمرکز کودک را به هم می ریزد و موجب اختلال خواب کودک در طول شبانه روز می شود. با این وجود بهتر است کاغذ دیواری را انتخاب کنید که رنگ ملایم تری داشته باشد.
  • استفاده از طرح های کارتونی
    به طور یقین هر کدام از کودکان به یک فیلم کارتونی علاقمند هستند پس بد نیست در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک، کاغذ دیواری را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه کودک طرح کارتونی داشته باشد.

استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در ساخت کاغذ دیواری

برخی از تولید کنندگان در طراحی و تولید کاغذ دیواری از مواد سمی و خطرناک استفاده می کنند. بنابراین در زمان خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک به ارگانیک و طبیعی بودن مواد طبیعی در آن دقت داشته باشید.

توجه داشتن به جنسیت کودک یکی از نکات مهم و قابل توجه در زمان خرید کاغذ دیواری اتاق کودک است.

عوامل موثر در قیمت کاغذ دیواری برای اتاق کودک

از عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری اتاق کودک دختر و پسر می توان به مواردی همچون متراژ، برند سازنده، طرح کاغذ و جنس کاغذ دیواری اشاره کرد.

به طور مسلم هر چقدر اتاق کودک متراژ بالاتری داشته باشد برای خرید یک کاغذ دیواری با جنس مرغوب باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

انواع متنوعی از کاغذ دیواری موجود است که هر کدام دارای جنس ها و قیمت های متفاوتی هستند. با این حال بهتر است کیفیت را در اولویت خرید قرار دهید و به دنبال کاغذ دیواری بی کیفیت و با جنس ارزان تر نباشید.

خرید از وبسایت مجموعه زیگمونداین اطمینان را به شما می دهد که محصولی را که قرار است خریداری کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به طور مسلم برندهای معتبر همیشه به دنبال رضایت مشتریان از تولیدات خود هستند و همه تلاش خود را به کار می گیرند تا بهترین کاغذ دیواری را با بهترین کیفیت طراحی و تولید کنند و در نهایت به بازار عرضه کنند.

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق کودک
عوامل موثر قیمت کاغذ دیواری برای اتاق کودک
سخن پایانی

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک کار سخت و پیچیده ای نیست بلکه مستلزم شناخت بکاربردن رنگ مناسب برای کودک دختر و پسر است. بهترین کار انتخاب کاغذ دیواری براساس رنگ مورد علاقه کودک است و اینکه کودک شما به چه فیلم کارتونی علاقه دارد که با توجه به این موارد می توانید کاغذ دیواری با کیفیتی را خریداری کنید.

سوالات متداول راهنمای انتخاب کاغذدیواری برای اتاق کودک

  1. بهترین رنگ برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دختر چیست؟
    اکثر کودکان دختر به رنگ هایی همچون صوررتی، زرد، آبی ، سبز، لیمویی، نارنجی، خاکستری و قهوه ای علاقمند هستند.
  2. رنگ مناسب برای کاغذ دیواری اتاق کودک پسر چیست؟
    رنگ هایی همچون قرمز، آبی روشن، سرمه ای، زیتونی، زرد، کرم قهوه ای، طلایی مات و کمرنگ و نارنجی برای کاعذ دیواری اتاق کودک پسر مناسب تر است.
  3. انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک چگونه انجام می شود؟
    برای انتخاب کاعذ دیواری باید در ابتدا توجه ویژه ای به رنگ مورد علاقه کودک خود داشته باشید و اینکه کارتون مورد علاقه او چیست.
  4. برای اینکه محیطی جذاب در اتاق کودک ایجاد کنیم چه باید کرد؟
    برای ایحاد فضای راحت و رویایی تر در اتاق کودک بهتر است از کاغذ دیواری مناسب با سن و سال کودک استفاده کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =