دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری

دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری

علت پوست پوست شدن کاغذ دیواری


علت پوست پوست شدن کاغذ دیواری

پوست پوست شدن کاغذ دیواری یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجهه شد. پوست پوست شدن کاغذ دیواری می تواند دلایل مختلفی نیز داشته باشد از جمله: شرایط جوی و تغییرات دمایی گرفته تا زیرسازی مناسب سطح زیرین کاغذ دیواری و شرایط دیگر که در ادامه این مقاله به تمامی دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری و سطح زیرین آن خواهیم پرداخت. با ما در این مطلب از سایت زیگموند همراه باشید تا به طور کامل با این دلایل آشنا شوید.

رطوبت و پوسته شدن کاغذ دیواری

یکی از مهمترین دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری می توان وجود رطوبت موجود در محیط باشد. نفوذ رطوبت به دیوار زیر کاغذ دیواری به خصوص در حمام و دستشویی باعث از بین رفتن بافت کاغذ دیواری و همچنین پوست پوست شدن کاغذ دیواری نیز می شود.

برای جلوگیری از رطوبت دیوار یا هر سطح دیگری که در زیر کاغذ دیواری وجود دارد باید قبل از اینکه رنگ آمیزی شروع شود و یا کاغذ دیواری به آن نصب شود، باید کاملاً دیواره زیرین سطح زیر کاغذ دیواری را خشک کرد.

رطوبت کاغذ دیواری
رطوبت و پوسته شدن کاغذ دیواری

گچ کاری غلط و ترک خوردن رنگ سطح زیرین کاغذ دیواری

یکی دیگر از دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری عدم گچ کاری مناسب در سطح زیرین کاغذ دیواری می باشد. اگر گچ قبل از انجام کار انسجام و کیفیت لازم را نداشته باشد پس از گچ کاری نیز استحکام نداشته و بعد از خشک شدن، سطح زیرین کاغذ ترک میخورد و رگ هایی در آن به وجود می آید. همین مسئله باعث پوست پوست شدن کاغذ دیواری نیز می شود.

رنگ کردن اشتباه سطح زیرین کاغذ دیواری

رنگ آمیزی اشتباه دیوار می تواند باعث ترک خوردن رنگ دیوار، باد کردن دیوار و همچنین چروک شدن رنگ دیوار نیز بشود. بنابراین توجه به مراحل اصولی نقاشی ساختمان می ‌تواند مانع از به وجود آمدن این موارد شود.رنگ کردن صحیح دیوار می تواند از پوست پوست شدن کاغذ دیواری جلوگیری کند و همچنین پرایمر زیر کاغذ دیواری برای رنگ دیوارها باعث می شود که رنگ به خوبی به روی سطح چسبیده و استحکام و دوام بیشتری را داشته باشد.

اگر علت پوست پوست شدن کاغذ دیواری رنگ دیوار باشد، باید کاغذ دیواری را کاملاً جدا کرده و دیوار رنگ شده را بعد از پاک کردن رنگ موجود دوباره رنگ آمیزی کرد. باید توجه داشت که زیرسازی سطح به خوبی انجام شود تا دوباره باعث پوست پوست شدن رنگ دیوار و به دنبال آن پوست پوست شدن کاغذ دیواری نیز نگردد.

رنگ کردن نامطلوب کاغذ دیواری
رنگ کردن اشتباه سطح زیرین کاغذ دیواری

شرایط دما و پوست پوست شدن کاغذ دیواری

یکی دیگر از دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری را می توان به تغییرات شدید و مکرر دما نسبت داد. چرا که تغییرات شدید و مکرر دما می تواند باعث ترک خوردن رنگ دیوار زیرین کاغذ دیواری شده و همچنین به دنبال آن کاغذ دیواری نیز پوست پوست بشود. برای جلوگیری از این مشکل باید از رنگ های پلاستیکی که در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند استفاده کرد.

وش های ترمیم پوست پوست شدن کاغذ دیواری

با دلایل پوسن پوست شدن کاغذ دیواری به طور کامل آشنا شدید. در زمان مواجهه به این مشکل نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست چرا کهبا انجام برخی نکات می توان از پوست پوست شدن کاغذ دیواری جلوگیری کررد. د ادامه با روش ها ترمیم پوسته پوسته شدن کاغذ دیواری آشنا خواهید شد:

حذف رطوبت سطح کاغذ دیواری

قبل از کندن رنگ از دیوار و کندن کاغذ دیواری باید محل نفوذ رطوبت یا تغییر دما را بیابیم. در مرحله اول باید لوله کشی ها را بررسی کنید تا نشت آب علت پوست پوست شدن رنگ روی دیوار و یا کاغذ دیواری نیز نباشد. برای پیشگیری و جلوگیری از پوست پوست شدن کاغذ دیواری می توانید از دستگاه های رطوبت گیری و تهویه مناسب در فضاهای داخلی استفاده بنمایید.

حذف رطوبت کاغذ دیواری
حذف رطوبت سطح کاغذ دیواری

جدا کردن رنگ از دیوار

در این مرحله رنگی که روی دیوار پوست پوست شده است را با تراشیدن کامل به وسیله کاردک آنقدر ادامه می دهیم تا هیچ رنگ پوسته شده و یا ترک خورده روی سطح باقی نمانده باشد.

سمباده زدن دیوار و بتونه کاری

نحوه ترمیم کردن رنگ های روغنی بر روی دیوار به این صورت می باشد که با بتونه و استفاده از ابزار مناسب رنگ کردن، تمامی درز ها و فرورفتگی ها و سوراخ ها و یا ترک های دیوار را پر کنید و اجازه بدهید تا کاملاً خشک شود. بعد از خشک شدن بتونه آن را سمباده کشیده تا به صورت کامل یکدست شود و سپس با استفاده از سمباده که سطح بتون شده را نرم و یکنواخت می کند کار را تمام کنید. اینکار در کیفیت تعمیر کردن پوسته شدن رنگ دیوار نیز بسیار تاثیر دارد.

پرایمر دیوار

قبل از نفوذ رطوبت به رنگ های دیوار باید یک لایه نازک و یکنواخت از پرایمر را بر روی سطح دیوار یا هر سطح دیگری اجرا کنیم و صبر کنیم که کاملاً خشک شود. بهتر است که برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام از پرایمرهای روغنی استفاده کنید. زیرا پرایمرهای روغنی از ایجاد شدن لک بر روی دیوار و قارچ و یا کپک بر روی سطح مرطوب جلوگیری می کند.

رنگ کردن مجدد سطح دیوار

در مرحله آخر بعد از اینکه پوست پوست شدن رنگ دیوار را ترمیم کردیم به وسیله قلم مو و غلطک دیوار را کاملاً رنگ کرده. یک لایه نازک و یکنواخت و صاف از رنگ را روی سطح اجرا کرده و سپس اجازه می دهیم تا خشک شود. بعد از اینکه کاملاً خشک شد، سپس یک لایه دیگر رنگ را بر روی دیوار زده تا ترمیم پوست پوست شدن رنگ دیوار کامل گردد.کاغذ دیواری هایی که درز ها و لبه های باز دارند از دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری نیز می باشند.

برای رفع این مشکل باید با چسب مخصوص کاغذ دیواری تمامی بخش هایی از کاغذ دیواری که در ادامه درز می باشد را با دقت باز کرده و تمام قسمت های خشک زیر آن را پوشش دهیم و آن را به دیوار یا لبه کاغذ دیواری کنده شده می چسبانیم و از یک پارچه تمیز برای نصب کردن دوباره کاغذ دیواری بر روی دیوار استفاده می کنیم و سپس با یک پارچه دیگر چسب هایی که از آن بیرون زده را پاک کرده و اجازه می دهیم که چسب پشت کاغذ دیواری کاملاً خشک شود و سپس با استفاده از یک غلتک بر روی آن کشیده تا از استحکام و نصب درست کاغذ دیواری های خود مطمئن شویم.

رنگ کردن سطح دیوار
رنگ کردن دوباره سطح دیوار

جدا کردن لایه رویی آسیب دیده کاغذ دیواری

بعضی وقتا ممکن است که فقط لایه رویی کاغذ دیواری آسیب دیده باشد که باعث جدا و یا کنده شدن بخشی از کاغذ دیواری بشود و یا به اصطلاح دیگر کاغذ دیواری پوست پوست شده باشد. برای چسباندن لایه رویی و یا قسمت پوست پوست شدن کاغذ دیواری باید از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده کرده و این کار را با دقت و با توجه به ظرافت بسیار نیز انجام دهید.

چرا که لایه در صورت خیس شدن و یا چسب زیاد می‌تواند به راحتی پاره بشود. بعد از اینکه تمام قسمت‌های پوست پوست شدن کاغذ دیواری را چسب زدیم، این پوسته های کاغذ را با دقت فراوان به بقیه کاغذ دیواری می چسبانیم و اجازه می دهیم تا کاملاً خشک بشود.

اگر قسمتی از کاغذ دیواری به دلیل پوست پوست شدن زیاد و یا خراش های زیاد آسیب دیده و یا اینکه لکه های کثیفی بر روی کاغذ دیواری ایجاد شده بود که پاک نمی شوند، بهتر است که بخش آسیب دیده یا کثیف شده کاغذ دیواری را با یک کاغذ دیواری جدید عوض کنید.

سخن پایانی

همواره در این مقاله به دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری پرداختیم و انواع روش ها و دلایل به وجود آمدن پوست پوست شدن کاغذ دیواری و سطح زیرین آن را به طور کامل برای شما همراهان گرامی توضیح داده ایم، تا با خواندن این مطالب به راحتی بتوانید از روش های گفته شده  استفاده کرده و مشکل پوست پوست شدن کاغذ دیواری خود را حل بنمایید.

سوالات متداول دلایل پوست پوست شدن کاغذ دیواری

  1. رطوبت چگونه باعث پوسیده شدن کاغذ دیواری می شود؟
    نفوذ رطوبت به کاغذ دیواری باعث پوست پوست شدن کاغذ دیواری و همچنین پوست پوست شدن و ترک خوردن رنگ سطح زیرین کاغذ دیواری می شود.
  2. رنگ امیزی مجدد دیوار چگونه مانع پوسیده شدن کاغذ دیواری می شود؟
    رنگ آمیزی مجدد سطح زیرین کاغذ دیواری اگر به صورت اصولی انجام شود باعث برطرف شدن پوست پوست شدن سطح زیرین و ترک های ایجاد شده بر روی آن شده و مانع از پوسته شدن کاغذ دیواری خواهد شد.
  3. چگونه کاغذ دیواری را از سطح زیرین جدا کنیم؟
    برای اینکه کاغذ دیواری هایی که از جنس کاغذی و یا وینیل می باشند را جدا کنید، ابتدا باید سوراخ هایی را در ردیف های آسیب دیده ایجاد کرده و بعد از خیس کردن آن ها، آب کاملاً به بخش های کاغذ دیواری جذب می شود و بعد از خیس شدن کاغذ دیواری می توانید به راحتی و آسانی آن ها را جدا کنید.
Rate this post

2 دیدگاه

    • سلام، معمولا این مدل کاغذ دیواری در برابر رطوبت نبست به دیگر کاغذ دیواری ها مقاوم تر است و می‌تواند در آب و هوای مرطوب عمر بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =