تفاوت کاغذ دیواری و پوستر

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر

مقایسه پوستر و کاغذ دیواری


مقایسه کاغذ دیواری و پوستر

کاغذ دیواری و پوستر یکی از ابزارهای اصلی دکوراسیون داخلی می باشد که قیمت نسبتا مناسبی را دارد و به نسبت قیمت خود جذابیت زیادی را در دکوراسیون داخلی محیط به وجود می آورد. ما در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت کاغذ دیواری و پوستر خواهیم پرداخت.

کاغذ دیواری و پوستر
تفاوت پوستر و کاغذ دیواری

محل قرار گیری کاغذ دیواری و پوستر

اولین تفاوت در کاغذ دیواری و پوستر که وجود دارد، این می باشد که پوستر بر روی دیوار اصلی و یا قسمتی خاص از دیواری که از سایر دیوارها بزرگ تر است و یا قسمتی از مکان شما که بیشتر تو چشم می باشد نصب می شود، اما کاغذ دیواری روی تمام دیوارها نصب می گردد.

میزان ماندگاری پوستر و کاغذ دیواری

یکی دیگر از تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می توان به ماندگاری و مقاوم بودن آن ها اشاره کرد. دقت کنید که پوستر دیواری مقاومت بالاتری نسب به کاغذ دیواری دارد و اگر بعد از چند وقت از مدل پوستر دیواری خسته شدید، می توانید پوستر را جابه جا کنید و روی قسمت دیگری آن را نصب کنید و یا به سادگی یک طرح جدید دیگری را نصب کنید.

اما کاغذ دیواری ها بعد از نصب شدن بر روی دیوار دیگر همانند پوستر قابل تعویض نمی باشند و همچنین برای نصب کاغذ دیواری، دیوار مورد نظر باید تمیز و عاری از هرگونه ترک خوردگی یا رطوبت زدگی باشد و در صورت الزام نیاز به بازسازی دیوار می باشد. اما در پوستر دیواری این موارد صدق نمی کند و می توان به راحتی آن را نیز نصب کرد.

ماندگاری کاغذ دیواری و پوستر
میزان ماندگاری کاغذ دیواری و پوستر

بررسی جنس کاغذ دیواری و پوستر

از دیگر مقایسه کاغذ دیواری و پوستر می توان به جنس آن ها نیز اشاره کرد. کاغذ دیواری ها در جنس های متنوع و مختلفی همانند: پی وی سی، کاغذ، پارچه و … در بازار وجود دارند. اما در صورتی که جنس پوستر دیواری استاندارد و مشخص بوده و دارای ضخامت کافی برای چاپ می باشد.

کیفیت چاپ کاغذ دیواری و پوستر

پوسترهای دیواری از کیفیت چاپ بهتر و بالاتری برخوردار می باشند و ضخامت آن ها برای انجام چاپ مناسب تر از کاغذ دیواری ها می باشد.پوسترهای دیواری قابلیت سفارش دارند. به صورتی که شما می توانید مدل و طرح دلخواه مد نظر خودتان را که کیفیت بالایی هم داشته باشد سفارش دهید، که چاپ روی پوستر انجام شود.

انواع مدل ها و طرح هایی نظیر: چاپ چهره، طبیعت، مدل اختصاصی و هر طرحی که مدنظر شما باشد روی پوستر دیواری قابلیت چاپ را نیز دارند. اما کاغذ دیواری ها به صورت آماده دارای چندین رنگ و طرح بوده و مدل انتخابی شما برای مکان مورد نظرتان برحسب مدل ها و طرح های آماده و موجود در کاغذ دیواری ها محدود می شود

پوستر دیواری ها برای یک خریدار خاص با اندازه ای که آن مشتری در نظر دارد تولید می شود، اما کاغذ دیواری ها با طرح تکرار شونده از قبل آماده و به طول یکسان تولید می شوند.

کیفیت پوستر و کاغذ دیواری
کیفیت چاپ پوستر و کاغذ دیواری

تفاوت طراحی بین پوستر و کاغذ دیواری

نکته آخر در تفاوت کاغذ دیواری و پوستر، این روزها پوسترهای دیواری متقاضیان بیشتری دارند زیرا اضافه بر این که باعث مدرن تر و زیباتر شدن طراحی داخلی شما می گردند، قیمت آن هم به صرفه تر و جنس پوسترهای دیواری محکم تر از کاغذ دیواری نیز می باشند.

اما کاغذ دیواری هم امتیازات خود را دارد. به طور مثال در طول تولید کاغذ آن، لایه محافظی روی آن قرار می گیرد. ولی در پوسترهای دیواری خود پوستر چاپ می باشد که از طرح محافظت می کند و به همین دلیل نباید با جسمی تیز بر روی پوستر دیواری نیز کشیده شود.

به هنگام نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار مرز بین درزها حتی در حد یک یا دو میلی متر هم مشاهده نمی شود ونصب کاملا دقیق و به اندازه ی مناسب بر روی دیوار قرار می گیرد و به همین دلایل کاغذ دیواری نیز مشتریان خاص خود را دارا می باشد.

تفاوت قیمت بین پوستر و کاغذ دیواری

پوستر دیواری ها نسبت به کاغذ دیواری ها قیمت پایین تر و مناسب تری را دارا می باشند و بر حسب شیت محاسبه می شوند. ولی کاغذ دیواری به صورت رولی بوده، که هر رول دارای متراژ و بر اساس طرح و جنس نیز متغیر و متفاوت می باشد. که این مورد هم یکی دیگر از تفاوت کاغذ دیواری و پوستر به حساب می آید.

قیمت کاغذ دیواری و پوستر
مقایسه قیمت بین کاغذ دیواری و پوستر
سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دو مدل دیوار پوش های (کاغذ دیواری و پوستر دیواری) به کار گرفته شده در دکوراسیون داخلی محیط ها پرداختیم و همچنین به صورت کلی به تفاوت های بین کاغذ دیواری و پوستر پرداختیم تا شما عزیزان با نتیجه کلی دست به انتخاب مناسب تری نیز بزنید.

سوالات متدوال تفاوت کاغذ دیواری و پوستر

  1. آیا امکان جابه جایی پوستر دیواری بر روی دیوار می باشد؟
    اگر بعد از چند وقت از مدل پوستر دیواری خسته شدید، می توانید پوستر را جابه جا کنید و روی قسمت دیگری آن را نصب کنید و یا به سادگی یک طرح جدید دیگری را نصب کنید.
  2. آیا امکان سفارش طرح اختصاصی فرد برای کاغذ دیواری می باشد؟
    خیر. کاغذ دیواری ها به صورت آماده دارای چندین رنگ و طرح بوده و مدل انتخابی شما برای مکان مورد نظرتان برحسب مدل ها و طرح های آماده و موجود در کاغذ دیواری ها محدود می شود.
  3. آیا پوستر های دیواری مانند کاغذ دیواری دارای لایه محافظتی اند؟
    خیر. در پوسترهای دیواری خود پوستر چاپ می باشد که از آن محافظت می کند و به همین دلیل نباید با جسمی تیز بر روی پوستر دیواری نیز کشیده شود.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =