تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری

تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری

بررسی تفاوت پارچه دیواری با کاغذ دیواری


همانطور که می دانید امروزه یکی از بهترین عناصر برای تغییر در دکوراسیون منازل، ادارات و… استفاده از کاغذ دیواری می باشد. تنوع رنگ و طرح های کاغذ دیواری متنوع می باشد. با توجه به تنوع طلبی و زیبایی دوستی انسان ها امروزه از محصولات جدیدی به عنوان پارچه دیواری وارد بازار شده است. در این مطلب از سایت زیگموند با تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری به طور کامل آشنا خواهید شد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مقایسه پارچه دیواری با کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد پارچه دیواری در واقع نسل جدیدی از کاغذ دیواری ها محسوب می شوند. اما تفاوت های اساسی در بین این محصولات وجود دارد. از این رو بهتر است با تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری به طور کامل آشنا باشید. از جمله مهم ترین تفاوت دربین این محصولات می توان به جنس به کار رفته آن ها اشاره کرد.

همانطور که از نامش پیداست کاغذ دیواری ها از نوعی کاغذ مخصوص تهیه می شوند. اما پارچه های دیواری دارا جنس پارچه ای می باشند. از دیگر تفاوت این محصولات می توان به تنوع در رنگ و طرح آن ها اشاره کرد. کاغذ دیواری ها به دو صورت قابل شستشو و معمولی تهیه می شوند. ولی پارچه های دیواری به صورت ضد آب تولید می شوند.

به طور کلی می توان گفت کاغذ دیواری پوششی مناسب برای دیوار ها و ایجاد تغییر در دکوراسیون می باشد. که با روش چسباندن به دیوار رنگ و بافت خاصی را برای دیوارها ایجاد می کنند. پارچه دیواری نوعی کاغذ دیواری محسوب می شود که با افزودن الیاف توانسته است حس پارچه ای در سطح دیوار ایجاد کند. در ادامه با تفاوت های اصلی کاغذ دیواری با پارچه دیواری آشنا خواهید شد:

  • جنس و الیاف به کار رفته در ساخت
  • قیمت خرید و هزینه نصب
  • قابلیت شستشو
  • مقاومت و طول ماندگاری
  • شیوه جداسازی
  • قابلیت آکوستیک و جذب صدا
  • مکان نصب
تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری
مقایسه کاغذ دیواری با پارچه دیواری

جنس و الیاف به کار رفته در ساخت

یکی از مهم ترین مقایسه کاغذ دیواری با پارچه دیواری در جنس و الیاف به کار رفته در ساخت این محصولات می باشد. جنس به کار رفته در کاغذ دیواری ها معمولا از الیاف مصنوعی و صنعتی می باشد. اما پارچه دیواری دارای جنس الیاف طبیعی می باشد.

جنس کاغذ دیواری ها معمولا به یک شکل می باشد تنها تفاوت قیمت بین کاغذ دیواری ها به دلیل ضخامت و کیفیت ساخت می باشد. اما جنس پارچه های دیواری متنوع می باشد که می توان به کتان، مخمل، ابریشم، چرم و… اشاره کرد. در واقع می توان گفت همین تفاوت ها نشان دهنده تفاوت بین کاغذ دیواری با پارچه دیواری می باشد.

بررسی قیمت و هزینه نصب

همانطور که می دانید پارچه دیواری به تازگی وارد بازار شده است. از این رو قیمت این محصول نسبت به کاغذ دیواری بیشتر می باشد. که می توان گفت یکی از تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری محسوب می شود. مراحل نصب پارچه دیواری با کاغذ دیواری از نظر تکنیکی تفاوتی ندارند.

اما توجه داشته باشید با توجه به اینکه جنس پارچه دیواری ضخیم تر می باشد برای نصب باید دقت و ظرافت بیشتری را در نظر داشته باشید. چسب مورد نیاز برای نصب در این محصولات نیز تفاوتی ندارد. همین تفاوت ها باعث شده است هزینه نصب و خرید پارچه دیواری نسبت به کاغذ دیواری بیشتر باشد.

قابلیت شستشو کاغذ دیواری و پارچه دیواری

پارچه های دیواری نسبت به کاغذ دیواری دیرتر کثیف می شوند همچنین مراحل تمیز کردن و شستشوی پارچه دیواری راحت تر می باشد. این مورد نیز در واقع یکی از دلیل تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری محسوب می شود. همانطور که می دانید تمامی کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو را به همراه ندارند.

از این رو اگر قصد خرید کاغذ دیواری قابل شستشو را داشته باشید باید حتما این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید. همچنین باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. اما پارچه های دیواری همانطور که می دانید به صورت پارچه ای می باشند. از این رو تمامی مدل های پارچه دیواری قابلیت شستشو را به همراه دارند. همچنین نیازی به خرید هزینه بیشتر نیست.

تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری
شستشو کاغذ دیواری و پارچه دیواری

بررسی مقاومت و طول ماندگاری

از دیگر دلایل تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری می توان به مقاومت و طول ماندگاری اشاره کرد. پارچه دیواری در برابر جذب آلودگی، نفوذ رطوبت و آب مقاومت بسیار بالایی را به همراه دارد. از این رو می توانید از پارچه دیواری برای تمامی مکان ها از جمله آشپزخانه، حمام و… استفاده کنید. اما کاغذ دیواری معمولا مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب به همراه ندارد. پارچه دیواری در برابر پارگی نیز بسیار مقاوم است. در صورت برخورد اشیاء تیز دیرتر آسیب می بیند.

قابلیت آکوستیک و جذب صدا

بافت به کار رفته در پارچه دیواری باعث شده است خاصیت عایق صدا را به همراه داشته باشد. این پارچه ها در واقع عایق صدا و حرارت می باشند. از این رو می توانید از پارچه دیواری برای مکان هایی از جمله تالارها، سالن های همایش و… استفاده کنید.

این پوشش های دیواری همچنین عایق سرما و گرما نیز می باشند که استفاده از آن ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. کاغذ دیواری ها عایق مناسبی برای صدا و حرارت نمی باشند. که می توان گفت یکی از دلایل تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری در قابلیت آکوستیک و جذب صدا در این محصولات می باشد.

تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری
بررسی قابلیت آکوستیک و جذب صدا

بررسی شیوه جداسازی کاغذ دیواری با پارچه دیواری

همانطور که می دانید جداسازی کاغذ دیواری از دیوار بسیار سخت می باشد. چرا که ضخامت به کار رفته در کاغذ دیواری ها به نسبت پارچه های دیواری کمتر می باشد. از این رو در زمان جداسازی ممکن است بخش از کاغذ دیواری جدا نشود و یا بر روی دیوار آسیب ایجاد شود.

از این رو برای تعویض کاغذ دیواری باید هزینه ی اضافی برای زیر سازی پرداخت کنید. جداسازی پارچه دیواری بسیار ساده می باشد. از این رو می توان گفت این دلیل یکی از تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری محسوب می شود.

تنوع پارچه دیواری بیشتر است و یا کاغذ دیواری؟

تنوع در رنگ و طرح کاغذ دیواری نسبت به پارچه دیواری بسیار بیشتر است. آلبوم های کاغذ دیواری نسبت به پارچه دیواری نیز بیشتر می باشد. که می توان گفت یکی از مهم ترین دلیل تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری در تنوع رنگ و طرح می باشد. از این رو بیشتر افراد قصد دارند از کاغذ دیواری برای ایجاد تغییر در دکوراسیون استفاده کنند. با استفاده از کاغذ دیواری بدون شک دکوراسیون خاص و منحصر به فردی را خواهید داشت.

تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری
بررسی تنوع کاغذ دیواری با پارچه دیواری
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری به طور کامل آشنا شدید. پارچه دیواری در واقع نسل جدیدی از کاغذ دیواری ها محسوب می شوند. اما تفاوت های اساسی در بین این محصولات وجود دارد. از جمله مهم ترین تفاوت در بین این محصولات می توان به جنس به کار رفته آن ها اشاره کرد. همانطور که از نامش پیداست کاغذ دیواری ها از نوعی کاغذ مخصوص تهیه می شوند. اما پارچه های دیواری دارای جنس پارچه ای می باشند.

سوالات متداول تفاوت کاغذ دیواری با پارچه دیواری

  1. قابلیت آکوستیک و جذب صدا در کاغذ دیواری و پارچه دیواری به چه صورت است؟
    بافت به کار رفته در پارچه دیواری باعث شده است خاصیت عایق صدا را به همراه داشته باشد. این پارچه ها در واقع عایق صدا و حرارت می باشند. این پوشش های دیواری همچنین عایق سرما و گرما نیز می باشند که استفاده از آن ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. کاغذ دیواری ها عایق مناسبی برای صدا و حرارت نمی باشند.
  2. مقایسه پارچه دیواری با کاغذ دیواری در چه مواردی می باشد؟
    جنس و الیاف به کار رفته در ساخت، قیمت خرید و هزینه نصب، قابلیت شستشو، مقاومت و طول ماندگاری، شیوه جداسازی، قابلیت آکوستیک و جذب صدا و مکان نصب.
  3. بررسی قیمت و هزینه نصب پارچه دیواری و کاغذ دیواری به چه صورت است؟
    پارچه دیواری به تازگی وارد بازار شده است. از این رو قیمت این محصول نسبت به کاغذ دیواری بیشتر می باشد. مراحل نصب پارچه دیواری با کاغذ دیواری از نظر تکنیکی تفاوتی ندارند. اما توجه داشته باشید با توجه به اینکه جنس پارچه دیواری ضخیم تر می باشد برای نصب باید دقت و ظرافت بیشتری را در نظر داشته باشید. چسب مورد نیاز برای نصب در این محصولات نیز تفاوتی ندارد. همین تفاوت ها باعث شده است هزینه نصب و خرید پارچه دیواری نسبت به کاغذ دیواری بیشتر باشد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =