بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک

کاغذ دیواری داماسک یا داماس جزو یکی از پرتقاضاترین انواع کاغذ دیواری می باشد که در طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ دیواری داماسک دارای طرح و رنگ بسیاری ست که در ادامه به بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک می پردازیم.

مشخصات ظاهری که اکثر افراد آن را به عنوان یکی از اصلی ترین مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک می شناسند، طرح گل هایی است که به صورت کاملا زیبا، هماهنگ، و به صورت لوزی شکل طراحی شده اند. طرح داماسک تلفیقی از طرح های گل و هندسه می باشد.

یکی دیگر از مهمترین مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک ، بافت و ظاهر برجسته بودن آن است که در سطح صاف کاغذ دیواری قرار گرفته است. اما به طور کلی جزو کاغذ دیواری برجسته نمی باشند.

 محبوب ترین رنگ های کاغذ دیواری طرح داماسک

کاغذ دیواری داماسک دارای رنگ ها متنوع و زیبایی از جمله رنگ های کرمی روشن، صدفی فیروزه ای، رنگ های گرم و سرد و… می باشد که برخی از محبوب ترین رنگ های کاغذ دیواری با طرح داماسک به صورت زیر می باشند که عبارتند از:

کاغذ دیواری داماسک رنگ خاکستری

اولین گزینه ای که افراد هنگام خرید کاغذ دیواری مد نظر خود دارند، رنگ کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری داماسک طرح ها و رنگ های متنوع و گوناگونی دارد که بسته به دکوراسیون خانه یا محل مورد نظر و سلیقه فردی می توانید گزینه های زیادی را برای انتخاب خود نیز داشته باشید.

خاکستری به عنوان یکی از محبوب ترین رنگ های کاغذ دیواری با طرح داماسک است که افراد زیادی مایل به انتخاب آن هستند. رنگ خاکستری به دلیل خنثی بودن و نود بودن و راحت تر هماهنگ شدن این رنگ با طراحی داخلی محل مورد نظر، یکی از بهترین رنگ ها نیز می باشد.

از طیف های رنگی خاکستری و سبک کاغذ دیواری داماسک هم، می توان در طراحی سنتی استفاده کرد. طرح های ریز و ظریف روی رنگ خاکستری مانع از جلب توجه شکل الگو می شود. و به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند رنگ خاکستری داماسک با طرح های ریز و ظریف بیشتر برای طراحی های مدرن مناسب می باشند تا معماری های سنتی.

کاغذ دیواری داماسک طلایی

طلایی رنگی خاص، خیره کننده و پرطرفدار می باشد. کاغذ دیواری داماسک طلایی از آن دسته از کاغذ دیواری هایی می باشد که هیچگاه از مد نخواهد افتاد. چرا که رنگ طلایی همیشه زیبایی های مخصوص خودش را دارد. این رنگ طیف گرمی دارد و باید به خوبی در طراحی دکوراسیون فضا استفاده شود تا رنگ طلایی آن چشم بیننده را اذیت نکند.

کاغذ دیواری داماسک طلایی بهترین گزینه برای خانه و معماری های کلاسیک می باشد.  هم چنین این رنگ به دلیل رسمی و مناسب فضای عمومی بودن توصیه می شود که از این کاغذ دیواری داماسک طلایی در قسمت های رسمی مکان و یا پذیرایی خانه به کار گرفته شود.

ترکیب رنگ طلایی بسیار راحت و آسان بوده و شما می توانید از ترکیب رنگی چون سفید و طلایی در دکوراسیون داخلی طرح سنتی و یا مدرن از آن بهره ببرید. ترکیب رنگ طلایی و سفید باعث بزرگ جلوه دادن خانه شده و ست کردن مبلمان با این ترکیب بسیار راحت تر می باشد.

کاغذ دیواری داماسک نقره ای

رنگ نقره ای جزء رنگ‌های متالیک و رنگی با تم طوسی یا خاکستری می باشد. کاغذ دیواری داماسک نقره ای، یکی از محبوب ترین رنگ های کاغذ دیواری با طرح داماسک بوده که جلا و درخشش خیره کننده ای را همانند رنگ طلایی به فضای مورد نظر شما می دهد.

رنگ نقره ای به دلیل داشتن تلالو درخشان و خیره کننده خود، بهترین گزینه برای معماری های کلاسیک مکان مورد نظر شما می باشد و همانند رنگ طلایی یکی از رنگ های لوکس و رسمی بوده و فضای داخلی دکوراسیون شما را لاکچری و دلبازتر نشان می دهد.

نقره ای رنگی است که می‌تواند در ترکیب با بسیاری از رنگ‌ها به خوبی نتیجه می دهد و حتی یک ترکیب رنگ زیبا و خیره کننده ای را به وجود می آورد. رنگ نقره ای به دلیل تشابه رنگی بسیار به رنگ طوسی یا خاکستری، این ویژگی مخصوص به خود را دارد که با انواع وسایل و تزئینات دکوراسیون در منزل و یا هر فضایی نیز ست می‌شود.

مشخصات کاغذ دیواری داماسک برجسته

در بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک باید بگوییم که کاغذ دیواری داماسک برجسته به محیط و دکوراسیون منزل شما روح و جان می بخشد. از این مدل کاغذ دیواری داماسک برجسته می توانید برای پوشاندن دیوار و یا جدا کردن قسمت های مختلف بخش های خاصی از محیط مورد نظر و یا خانه ی خود استفاده کنید.

اشکال و طرح ها روی این مدل کاغذ دیواری به صورت برجسته می باشند و این مدل کاغذ دیواری داماسک برجسته در انواع طرح های مخملی و الیافی نیز موجود است. کاغذ دیواری های طرح برجسته قیمت بالاتری به نسبت دیگر مدل های کاغذ دیواری داماسک را دارا می باشند.

کاغذ دیواری داماسک برجسته را می توان در قسمت انواع کاغذ دیواری های لاکچری و فاخر قرار داد. از این مدل کاغذ دیواری های برجسته بیشتر در خانه های لوکس و یا مکان های رسمی و مهم و یا شرکت های بزرگ نیز استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر و دیدن طرح ها به کاغذ دیواری داماسک مراجعه نمایید.

قیمت کاغذ دیواری داماسک

در بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک یکی از موارد مهم قیمت این طرح از کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری های داماسک دارای انواع متنوع و گوناگونی ازنظر مدل کاغذ دیواری، جنس و رنگ کاغذ می باشند که با در نظر گرفتن مدل و طرح و همچنین مقدار اندازه ی مورد نیاز کاغذ دیواری و متراژ مکان مورد نظر دارای قیمت های متنوع و متغیر نیز می باشد.

سخن پایانی

همواره در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با کاغذ دیواری داماسک و مدل های این کاغذ دیواری آشنا کنیم و به بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک بپردازیم. شرح توضیحات کاربردی ای همچون طرح و رنگ های محبوب و پر طرفدار این مدل کاغذ دیواری راهنمای مناسبی برای شما همراهان گرامی نیز، بوده باشیم.

سوالات متدوال بررسی مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک

  1. کاغذ دیواری داماسک چیست؟
    یکی از اصلی ترین مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک، طرح گل هایی است که به صورت کاملا زیبا، هماهنگ، و به صورت لوزی شکل طراحی شده اند. طرح داماسک تلفیقی از طرح های گل و هندسه می باشد.
  2. محبوب ترین رنگ های کاغذ دیواری داماسک چیست؟
    انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای بوده و بیشتر براساس وسایل محیط انتخاب می شود. اما محبوب ترین و پرتقاضاترین رنگ ها رنگ های کرم، طوسی یا خاکستری، طلایی ونقره ای می باشند.
  3. کاغذ دیواری داماسک برجسته چیست؟
    اشکال و طرح ها روی این مدل کاغذ دیواری به صورت برجسته می باشند و این مدل کاغذ دیواری داماسک برجسته در انواع طرح های مخملی و الیافی نیز موجود است.
Rate this post

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =