انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی

انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی

انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی


امروزه کاغذ دیواری هایی با جنس، طرح ها و رنگ های متنوعی وجود دارند که انتخاب کاغذ دیواری مناسب بسیار دشوار می باشد. از این رو بهتر است از ویژگی ها و قابلیت های تمام کاغذ دیواری ها آگاه باشیم. در این مطلب با انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی آشنا خواهید شد.

پیش از هر چیز بهتر است به نکات انتخاب کاغذ دیواری بپردازیم، برای تغییر دکوراسیون خانه راحت ترین و تاثیر گذار ترین کار عوض کردن کاغذ دیواری منزل شما می باشد. در این تغییر دکوراسیون لازم نیست تمام دیوارها را کاغذ کنیم در واقع زیبایی این مورد در ایجاد فاصله میان طرح و رنگ دیوارهاست.

معرفی انواع جنس کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی 

انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی متناسب با سبک و طرح انتخاب می شوند، حال هر مدل از کاغذ دیواری دارای هزاران رنگ و طرح می باشند. تا جایی که ممکن است به معرفی مدل های کاغذ دیواری و طرح های آنها برای شما عزیزان خواهیم پرداخت:

جنس کاغذ دیواری
جنس کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

بررسی جنس پی وی سی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پی وی سی بسیار برای منازل ویلایی، ساختمان های اداری و مسکونی شکیل و مدرن می باشد. پی وی سی یکی از انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی می باشد ضد خط و خش بوده و دوام بالایی دارد به صورتی که حدود 5 سال دوام می آورد. این مورد از انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی دارای مزایا و معایبی می باشد که آنها را ذکر خواهیم کرد.

مزایای کاغذ دیواری جنس پی وی سی

  • نظافت آنها بسیار آسان است چرا که قابلیت شست و شو دارند.
  • از آنجا که رنگ خود پی وی سی سفید است طراحی و تغییر رنگ آن نتیجه مطلوبی خواهد داد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • نصب بسیار راحت و کم دردسر تر از کاغذ دیواری های دیگر

معایب کاغذ دیواری جنس pvc

  • بافت آن از مواد نفتی و غیر طبیعی می باشد و بهتر است در خانه هایی که افراد مشکل تنفسی دارند استفاده نشود.
  • به دلیل بافت نفتی بهتر است در محیط هایی که تهویه مناسب ندارند استفاده نشود.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری هایی که از الیاف طبیعی تولید شده اند تا حدی گران قیمت می باشند. این کاغذ دیواری ها با محیط زیست سازگار بوده و قابل شست و شو می باشند همچنین طبعا به دلیل طبیعی بودن ضد حساسیت نیز می باشند. بافت این جنس از کاغذ دیواری مقاومت بالا و طول عمر مناسبی نیز به همراه دارد.

چوب طبیعی فنلاندی در ساخت کاغذ دیواری با جنس الیاف طبیعی به کار برده شده است و شما تکه های کوچک برگ و چوب را می توانید مشاهده کنید. از مزایای استفاده از کاغذ دیواری با جنس الیاف طبیعی می توان به عدم جذب گرد و غبار اشاره کرد.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی
کاغذ دیواری جنس الیاف طبیعی در دکوراسیون

خصوصیات کاغذ دیواری جنس نانو

کاغذ دیواری های نانو بهترین انتخاب برای آپارتمان ها می باشند چرا که عایق خوبی برای صدا و گرما بوده و ضد گرد و غبار می باشند در نتیجه نیازی به نظافت مرتب آن نیست. با این اوصاف این مورد یکی از انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی می باشد که از قیمت بالاتری نسبت به دیگر کاغذ دیواری ها برخوردار است. با در نظر گرفتن مزایای ذکر شده کاغذ دیواری نانو در آشپزخانه بسیار پرکاربرد می باشد.

بررسی کاغذ دیواری مخملی در دکوراسیون

برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک کاغذ دیواری مخملی بهترین گزینه می باشد چرا که از جذابیت بالایی برخوردار است. همچنین با توجه به سبکی که دارد مناسب خانه های کلاسیک نیز می باشد. این مورد یکی از انواع کاغذ دیواری طراحی داخلی می باشد که قابلیت شستشو نداشته و با در نظر گرفتن این نقطه ضعف هنگام خرید می بایست به انتخاب رنگ دقت نمایید. از آنجا که کاغذ دیواری مخملی در دسته محصولات لاکچری قرار می گیرد برای تالارها، خانه های لوکس و کلاسیک و حتی شرکت ها بسیار پر کاربرد می باشد.

کاغذ دیواری جنس مخملی
کاغذ دیواری مخملی در دکوراسیون داخلی

نکات مهم برای انتخاب جنس کاغذ دیواری

از جمله مواردی که حائز اهمیت است تناسب کاغذ دیواری با سبک چیدمان و وسایل منزل است برای مثال کاغذ دیواری مخمل مناسب سبک های دکوراسیون اسپرت نمی باشد. چرا که جنس مخمل بیشتر مناسب دکوراسیون های کلاسیک می باشد. رنگ و طرح های این مدل از کاغذ دیواری متنوع می باشد. از این رو برای انتخاب بهترین طرح باید سبک دکوراسیون را در نظر داشته باشید. کاغذ دیواری که انتخاب می کنید باید با وسایل و دکوراسیون هماهنگی و هارمونی خاصی را به همراه داشته باشد. 

نتیجه گیری

در این مطلب همانطور که گفته شد با انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی به طور کامل آشنا شدید.انتخاب کاغذ دیواری تنها به سلیقه و علایق شما ختم نخواهد شد و مواردی مانند سبک، رنگ، طرح، تناسب آن با دیگر وسایل منزل و… در انتخاب شما دخالت خواهند داشت.

سوالات متداول انواع جنس کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی

  1. نوع رنگ دیوار در کیفیت نصب کاغذ دیواری اهمیت دارد؟
    خیر، فقط پیش از نصب باید زیر سازی شود.
  2. آیا کاغذ دیواری ساده و بدون طرح ارزان تر است؟
    خیر، قیمت کاغذ دیواری براساس جنس، کیفیت و برند آن تعیین می شود.
  3. پر فروش ترین کاغذ دیواری های کدامند؟
    کاغذ دیواری های سه بعدی، پی وی سی و نانو در سال 2021 از پر فروش ترین ها بوده اند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =