افزایش طول عمر کاغذ دیواری

افزایش طول عمر کاغذ دیواری

راهکارهای افزایش طول عمر کاغذ دیواری


راهکارهای افزایش طول عمر کاغذ دیواری

کاغذدیواری ها دیوارپوش هایی هستند که امروزه به دفعات بسیاری از آن ها در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود. ما همواره در این مقاله و در سایت زیگموند به بررسی راهکارهایی در ارتباط با افزایش طول عمر کاغذ دیواری نیز برای شما همراهان گرامی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از مواردی که در زمان نصب کاغذ دیواری‌ها باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم نگهداری از این محصولات است که اگر به نحوه صحیحی صورت بگیرد موجب افزایش طول عمر کاغذدیواری می شود.

افزایش عمر کاغذ دیواری
روش های افزایش طول عمر کاغذ دیواری

نکات مهم افزایش طول عمر کاغذ دیواری

با در نظر گرفتن به این موضوع که امروزه کاغذ دیواری ها از نقش‌ها و متریال‌های متعددی در بازار موجود هستند، توصیه می کنیم که به هنگام خرید در ابتدا به جنس کاغذ دیواری نیز توجه کنید.

از جمله پرمصرف ترین جنس های کاغذ دیواری های موجود در بازار را در قسمت زیر مشاهده خواهید کرد که عبارتند از:

  • کاغذ دیواری های کاغذی
  • کاغذ دیواری های پارچه ای
  • کاغذ دیواری های وینیل
  • کاغذ دیواری الیاف بافته نشده
  • کاغذ دیواری از جنس مواد طبیعی
  • کاغذ دیواری الیاف نساجی

با اینکه جنس این محصولات با همدیگر متفاوت است اما اغلب برای این جنس کاغذ دیواری ها لایه های محافظتی‌ای در بخش سطحی کاغذ ساخته می شود.

این لایه به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا اموری مثل نظافت آن ها بدون استرس و به راحتی نیز انجام شود.

همچنین لازم است که بدانید مهم‌ترین قسمت نگهداری از کاغذ دیواری ها مرتبط به چگونگی نظافت آن‌ها است که این کار بایستی با توجه بسیاری انجام گردد.

اهمیت متریال در طول عمر کاغذ دیواری

یکی از نکاتی که بایستی برای طول عمر کاغذ دیواری به آن توجه داشته باشید، جنس کاغذ دیواری است. اگر در زمان خرید کاغذ دیواری ای را که از کیفیت بسیاری در بافت خود برخوردار باشد را خریداری نمایید، نگهداری از آن نیز برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

همچنین کاغذ دیواری‌های مرغوب طول عمر بالاتری را برخوردارند. پس می توان گفت یکی از مواردی که باید به آن دقت بخصوصی داشته باشید، تهیه کاغذ دیواری با کیفیت از سایت ها و فروشگاه های معتبر است.

شما همراهان گرامی جهت بررسی و خرید انواع کاغذ دیواری‌ها می‌توانید به قسمت خرید از وب سایت زیگموند نیز مراجعه کرده و با کارشناسان ما جهت خرید بهتر مشاوره داشته باشید.

اغلب محصولات مرغوب از قیمت بیشتری هم در بین دیگر نمونه ها برخوردار هستند.

با توجه به اینکه کاغذ دیواری های مرغوب بازار از طول عمر بیشتری نسبت به سایر نمونه ها برخوردارند، می توان گفت که با تهیه این نمونه ها در ابتدا شاید هزینه ی بالاتری را بپردازید اما بعد از آن، نیازی به هزینه های جانبی دیگر جهت دیوارپوش های خود نخواهید داشت.

اهمیت متریال در افزایش عمر کاغذ دیواری
اهمیت متریال مناسب در طول عمر کاغذ دیواری

اهمیت نظافت در افزایش عمر کاغذ دیواری

یکی از متدوال ترین شیوه‌ها جهت رفع لکه از سطح کاغذ دیواری استفاده از ترکیب آب و صابون است.

بهتر است جهت این روش از ترکیب آب ولرم و صابون استفاده کرده و به آرامی آن را بر روی بخش لکه دار کاغذ دیواری بکشید و سپس پس از تمیز شدن لکه با یک حوله یا دستمال صابون را از روی دیوار پاک کرده و با استفاده از آب یک بار دیگر عمل شست و شو را انجام دهید.

در بعضی از شرایط ممکن است لکه ها با صابون پاک نشوند که بایستی با توجه به جنس کاغذ دیواری و بافت آن از پاک کننده های شیمیایی جهت رفع آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که نظافت می تواند در افزایش طول عمر کاغذ دیواری بسیار تاثیر گذار باشد.

دور کردن کاغذ دیواری از آب و رطوبت

همان صورت که احتمالا شما در جریان می باشید، کاغذ دیواری‌ها در مقابل آب و رطوبت زیاد صدمه پذیر هستند. البته اغلب محصولات موجود در بازار از یک لایه ی محافظتی برخوردار هستند که با توجه به ساختارشان در مقابل نفوذ آب مقاومت دارند. اما باید بعضی از موارد را در این موضوع رعایت کنید تا به کاغذ دیواری ها آسیبی وارد نگردد.

در زمان نصب کاغذ دیواری اطمینان حاصل کنید که کاغذ کاملا بر روی دیوار قرار گرفته باشد. در غیر اینصورت رطوبت هوا می تواند موجب بلند شدن و یا تشکیل حباب در قسمت هایی از کاغذ دیواری شود.

البته بعد از مدتی احتمال بلند شدن بخش هایی از کاغذ دیواری نیز وجود خواهد داشت که این موضوع زیاد نگران کننده نمی‌باشد. بهتر است بعد از ایجاد این مشکل، کاغذ دیواری را با استفاده از چسب های درزگیر با توجه مرمت کنید تا بخش های دیگر نیز به باز شدگی دچار نگردد.

شیوه‌های نگهداری مناسب جهت افزایش طول عمر کاغذ دیواری

در ادامه برای شما بعضی موارد را بازگو کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم زمان استفاده از کاغذ دیواری های خود به این موارد توجه بسیاری را داشته باشید.

  • بعد از شست و شو قسمت مورد نظر کاغذ را خشک کنید.
  • به کارگیری از اسفنج های نرم جهت رفع لکه ها انتخاب بسیار مناسبی است.
  • کاغذ دیواری را هفته ای یکبار حداقل گردگیری کنید و اجازه ندهید که گرد و غبار بر سطح آن ماندگار شود.
  • با لکه های عمیق سطح کاغذ کاری نداشته باشید چرا که تمیز کردن آن‌ها می‌تواند موجب صدمه دیدن بافت کاغذ دیواری گردد.
  • امور نظافت را از پایین به بالای کاغذ دیواری شروع کنید.
  • از سیم های فلزی و حتی اسکاج های زبر جهت نظافت نیز استفاده نکنید.
  • برخی از شوینده های شیمیایی و یا حلال های قوی مثل آستون می‌تواند به کاغذ صدمه برساند.
  • با چسب های درزگیر بخش‌های بلند شده‌ی کاغذ دیواری را اصلاح کنید.
شیوه های نگهداری افزایش عمر کاغذ دیواری
آشنایی با شیوه های نگهداری صحیح در طول عمر کاغذ دیواری
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله از سایت زیگموند به بررسی و راهکار هایی در ارتباط با موضوع افزایش طول عمر کاغذ دیواری پرداختیم و امیدواریم شما همراهان گرامی با خواندن این مقاله به شیوه ی بهتر و مناسبی از کاغذ دیواری های خود نگهداری کنید.

سوالات متدوال افزایش طول عمر کاغذ دیواری

  1. نحوه صحیح نظافت کاغذ دیواری چیست؟
    یکی از متدوال ترین شیوه‌ها جهت رفع لکه از سطح کاغذ دیواری استفاده از ترکیب آب و صابون است.
  2. آیا می توان از پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کرد؟
    توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از مواد شیمیایی با سازنده یا شخصی با تجربه در این زمینه مشورت کرده و از مقاومت و یا عدم مقاومت کاغذدیواری خود در مقابل شوینده شیمیایی  نیز اطمینان حاصل کنید.
  3. آیا رطوبت باعث آسیب به کاغذ دیواری می گردد؟
    کاغذ دیواری‌ها در مقابل آب و رطوبت زیاد صدمه پذیر هستند. البته اغلب محصولات موجود در بازار از یک لایه ی محافظتی برخوردار هستند که با توجه به ساختارشان در مقابل نفوذ آب مقاومت دارند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 13 =