از بین بردن حباب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیورای

راهنمای از بین بردن حباب کاغذ دیواری


کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش ها می باشد و امروزه در اکثر خانه ها، کافه ها اداره ها و… نیز از کاغذ دیواری ها برای دکوراسیون محیط استفاده می شود. از مشکلاتی که هنگام نصب کاغذ دیواری گاهی به وجود می آید، تشکیل حباب هایی زیر کاغذ دیواری است که یکی از دغدغه های استفاده کنندگان نیز می باشد. در این مقاله از بین بردن حباب کاغذ دیواری را توضیح می دهیم.

علت به وجود آمدن حباب کاغذ دیواری چیست؟

کاغذدیواری ها بدون ایراد نبوده و در بعضی از زمان ها در صورتی که طور درست نصب نشوند احتمال تشکیل مشکلاتی مثل حباب زیر کاغذ دیواری نیز می شود. قابل ذکر است این مشکل در اکثر مواقع به وجود می آید و احتیاجی به دلواپسی نمی باشد چرا که به آسانی در مدت زمان کوتاهی می توان این مشکل حباب کاغذ دیواری را حل کرد.

دلیل تشکیل حباب در زیر کاغذ دیواری عبارت است از:

  • هوا کشیدن در زیر کاغذ دیواری
  • تجمع و جمع شدن چسب در زیر کاغذ دیواری

معمولا افراد مبتدی به هنگام نصب کاغذ دیواری مقدار چسب را اندازه گیری نمی کنند به همین جهت امکان دارد با جمع شدن بیش از حد چسب در یک قسمت از کاغذ دیواری نصب آن با مشکل مواجه شود و حباب های ریز یا درشت چسبی در زیر کاغذ تشکیل بشود. معمولا 3-4 روز طول می کشد تا چسب کامل خشک شود و اثری از حباب ها باقی نماند.

تشکیل حباب چسبی باعث جمع هوا در بخش زیر کاغذ می شود و بخشی از کاغذ دیواری بالا می آید. قابل ذکر است که بعضی از اوقات این حباب ها برای پوستر هم تشکیل می شوند که بسته به جنس آن ها می توانید از این شیوه برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری نیز اقدام کنید.

از بین بردن حباب کاغذ دیواری
بررسی دلایل ایجاد حباب کاغذ دیواری

نحوه از بین بردن حباب کاغذ دیواری

این که به چه صورت بتوانیم برجستگی و حباب کاغذ دیواری را درست کنیم بسیار مهم می‌باشد زیرا باعث می‌شود کاغذ دیواری پاره نشود و همچنین به زیبایی کاغذ دیواری نیز کمک می کند. برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری وسایل و ابزار هایی که مورد احتیاج می باشند  که در ادامه این وسایل را نام برده ایم.

وسایل لازم برای از بین بردن حباب کاغذ دیورای

از جلمه لوازم مورد نیار برای از بین ببردن حباب موجود در زیر کاغذ دیواری به لوازمی همچون چاقو یا کاتر یا تیغ برای ایجاد شکاف در کاغذ دیواری احتیاج داریم؛ باید توجه داشته باشید که شکافی که در کاغذ دیواری ایجاد می کنیم باید آنقدری کوچک باشد که پس از انجام کار و از بین بردن حباب ها نیز مشخص نباشد.

نصب کاغذ دیواری بدون ایجاد حباب
نحوه نصب صحیح کاغذ دیواری

با دست روی بر آمدگی کاغذ دیواری را فشار دهید

با دست روی کاغذ فشار دهید تا باد و حباب آن خارج شود. و در صورت نیاز مقداری چسب با سرنگ در قسمت هایی که چسب نیاز دارد بریزید.

  1. چسب را داخل سرنگ بریزید و به قسمتی که اول از کاغذ دیواری شکاف داده اید چسب زده و سپس آن را بچسبانید.
  2. زمانی که حباب یا باد کاغذ دیواری از بین رفت به کمک یک غلطک روی کاغذ دیواری کشیده تا کاغذ نیز صاف بشود.
  3. اگر اضافه چسب به بیرون درز کرده بود حواستان باشد بعد از خشک شدن کامل چسب با استفاده از یک اسفنج نرم و تمیز و کمی خیس باقیمانده چسب را پاک کنید.
سخن پایانی

در مطالب بالا نحوه از بین بردن حباب کاغذ دیواری را توضیح داده ایم تا در صورت لزوم از این روش ها استفاده کرده و همچنین یادتان باشد تا کاغذ دیواری با کیفیت از فروشگاهی مطمعن را خریداری کرده و حدالامکان فردی حرفه ای و کار بلد کاغذ دیواری را برای شما نصب بنماید.

سوالات مربوط به از بین بردن حباب کاغذ دیواری

  1. علت تشکیل حباب در کاغذ دیواری چیست؟
    هوا کشیدن در زیر کاغذ دیواری و تجمع یا جمع شدن چسب در زیر کاغذ دیواری از دلایل تشکیل حباب کاغذ دیواری نیز می باشد.
  1. چسب چگونه باعث تشکیل حباب در کاغذ دیواری می شود؟
    معمولا افراد مبتدی به هنگام نصب کاغذ دیواری مقدار چسب را اندازه گیری نمی کنند به همین جهت امکان دارد با جمع شدن بیش از حد چسب در یک قسمت از کاغذ دیواری نصب آن با مشکل مواجه شود و حباب های ریز یا درشت چسبی در زیر کاغذ تشکیل بشود.
  1. وسایل مورد نیاز برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری چیست؟
    کاتر یا چاقو یا تیغ، سرنگ، چسب، غلطک صافی و اسفنج خیس وسایل و ابزار از بین بردن حباب کاغذ دیواری می باشند.
Rate this post

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =